Elco |
11-1-2009 19:39 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
in een e30 past da wel ja
e21 met wat gechop ook wel
godver dan moet ik bernie en leepu bellen
dan lassen ze er meteen een peugeot 206 dak op
ik vond hem op de 1e foto het mooiste
|
|
|
|
Joel_koningslust |
26-10-2009 12:14 |
Posts: 14514 |
nieuwe setup ziet er netjes uit. doe je ook wat aan het onderblok?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
maxisport |
26-10-2009 12:16 |
Posts: 4206 |
nope helemaal niks
gaat op een half bar draaien, en dan hoef ik niks aan de zuigers of iets te doen.
wat misschien ook wel leuk is om te weten is dat deze auto niet op benzine loopt, en dat kan die ook niet meer.
hij loopt alleen maar op lpg
|
|
|
|
Joel_koningslust |
26-10-2009 12:27 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
nope helemaal niks
gaat op een half bar draaien, en dan hoef ik niks aan de zuigers of iets te doen.
wat misschien ook wel leuk is om te weten is dat deze auto niet op benzine loopt, en dat kan die ook niet meer.
hij loopt alleen maar op lpg
azo.... bij een half bar hoef je er inderdaad weinig aan te doen, wat doet de compressieverhouding origineel?
en geheel op gas laten lopen? dat wordt nog wat dan ik ken er wel meer die daarmee bezig zijn geweest. gas icm turbo maar dr zijn er maar weinig die het fatsoenlijk aan het lopen krijgen. maar ik neem aan dat je hier wel eerst al research naar hebt gedaan voordat je begon ( wat die andere dus niet hadden gedaan )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Blukaap2 |
26-10-2009 12:31 |
Posts: 9958 |
Gas icm turbo is doodsimpel.
|
|
Stoere brommers |
|
Frysk |
26-10-2009 15:38 |
Posts: 34930 |
hoe zit het eigenlijk met de wegenbelasting van dit ding, dat ie oldtimer is snap ik, maar moet jij ook over 2/3 jaar kilometer heffing betalen ?
kut christenunie.. ik haal aankomende week een E28 op uit 87...*zucht*
|
|
giggitybyte |
|
Joel_koningslust |
26-10-2009 15:44 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hoe zit het eigenlijk met de wegenbelasting van dit ding, dat ie oldtimer is snap ik, maar moet jij ook over 2/3 jaar kilometer heffing betalen ?
kut christenunie.. ik haal aankomende week een E28 op uit 87...*zucht*
uiteraard betaal je dan km heffing. maja, dan klappen we er net na de keuring een ander dashboard in. en 500km voor de keuring klap je de originele er weer in. "tsja, t is een hobby auto meneertje rdw. ik rijdt er weinig mee "
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Frysk |
26-10-2009 15:49 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
uiteraard betaal je dan km heffing. maja, dan klappen we er net na de keuring een ander dashboard in. en 500km voor de keuring klap je de originele er weer in. "tsja, t is een hobby auto meneertje rdw. ik rijdt er weinig mee "
goed idee bliksum
dan weet ik ook wat ik ga doen
|
|
giggitybyte |
|
Joel_koningslust |
26-10-2009 15:59 |
|
Frysk |
26-10-2009 17:00 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
wel zorgen dat je niet gesnaaid wordt natuurlijk
komen ze niet achter als je het goed speelt
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
26-10-2009 17:39 |
Posts: 29286 |
Leuke spullen.
Mag wel gezegd worden dat er mooie auto projecten de laatste tijd zijn!
Erg leuk om te volgen.
|
|
|
|
maxisport |
12-11-2009 21:11 |
Posts: 4206 |
12-11-09
front leeggeschroeft
oliekoeler gemonteerd
daarom had ik plek nodig
nieuwe ventilator gekocht, deze past wel want is dunner
onderdelen voor de retour olie leiding van de turbo
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-11-2009 21:55 |
Posts: 10560 |
waarom geen eta blok eigenlijk (met evt paar andere nokkenassen)
het nadeel van de lage compressie is dan een voordeel.
+200cc.
of iig gewoon een eta (of nog mooier M21D24) krukas erin voor de goedkope extra pk's
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Blukaap2 |
12-11-2009 22:06 |
Posts: 9958 |
Dit is een testblok, als dit klapt is het jammer en op naar de volgende.
Met een 'speciaal' opgebouwde is dat wat vervelender :p
|
|
Stoere brommers |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-11-2009 22:14 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dit is een testblok, als dit klapt is het jammer en op naar de volgende.
Met een 'speciaal' opgebouwde is dat wat vervelender :p
eta's zonder turbo zijn beetje schijtblokken en kosten daarom geen klap. als je daar een paar andere nokkenassen in doet (van m20b20 od desnoods van b25) heb je nog steeds een blok wat geen drol kost. met meer inhoud en beter geschikt voor turbo.
of bouw er een v6 in (prijs is niet gek)
http://link.marktplaats.nl/295896396
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 12-11-2009 om 22:29 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|