Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - BMW E21 verbouwing [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - BMW E21 verbouwing [Algemene vragen...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Elco 11-1-2009 19:39 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
in een e30 past da wel ja
e21 met wat gechop ook wel

godver dan moet ik bernie en leepu bellen



dan lassen ze er meteen een peugeot 206 dak op


ik vond hem op de 1e foto het mooiste
 
Joel_koningslust 26-10-2009 12:14 Print reply

Posts: 14514
nieuwe setup ziet er netjes uit. doe je ook wat aan het onderblok?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
maxisport 26-10-2009 12:16 Print reply

Posts: 4206
nope helemaal niks

gaat op een half bar draaien, en dan hoef ik niks aan de zuigers of iets te doen.

wat misschien ook wel leuk is om te weten is dat deze auto niet op benzine loopt, en dat kan die ook niet meer.
hij loopt alleen maar op lpg
 
Joel_koningslust 26-10-2009 12:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
nope helemaal niks

gaat op een half bar draaien, en dan hoef ik niks aan de zuigers of iets te doen.

wat misschien ook wel leuk is om te weten is dat deze auto niet op benzine loopt, en dat kan die ook niet meer.
hij loopt alleen maar op lpg


azo.... bij een half bar hoef je er inderdaad weinig aan te doen, wat doet de compressieverhouding origineel?

en geheel op gas laten lopen? dat wordt nog wat dan ik ken er wel meer die daarmee bezig zijn geweest. gas icm turbo maar dr zijn er maar weinig die het fatsoenlijk aan het lopen krijgen. maar ik neem aan dat je hier wel eerst al research naar hebt gedaan voordat je begon ( wat die andere dus niet hadden gedaan )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Blukaap2 26-10-2009 12:31 Print reply

Posts: 9958
Gas icm turbo is doodsimpel.
 
Stoere brommers
Frysk 26-10-2009 15:38 Print reply

Posts: 34930
hoe zit het eigenlijk met de wegenbelasting van dit ding, dat ie oldtimer is snap ik, maar moet jij ook over 2/3 jaar kilometer heffing betalen ?

kut christenunie.. ik haal aankomende week een E28 op uit 87...*zucht*
 
giggitybyte
Joel_koningslust 26-10-2009 15:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hoe zit het eigenlijk met de wegenbelasting van dit ding, dat ie oldtimer is snap ik, maar moet jij ook over 2/3 jaar kilometer heffing betalen ?

kut christenunie.. ik haal aankomende week een E28 op uit 87...*zucht*


uiteraard betaal je dan km heffing. maja, dan klappen we er net na de keuring een ander dashboard in. en 500km voor de keuring klap je de originele er weer in. "tsja, t is een hobby auto meneertje rdw. ik rijdt er weinig mee "
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 26-10-2009 15:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


uiteraard betaal je dan km heffing. maja, dan klappen we er net na de keuring een ander dashboard in. en 500km voor de keuring klap je de originele er weer in. "tsja, t is een hobby auto meneertje rdw. ik rijdt er weinig mee "



goed idee bliksum

dan weet ik ook wat ik ga doen
 
giggitybyte
Joel_koningslust 26-10-2009 15:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



goed idee bliksum

dan weet ik ook wat ik ga doen



wel zorgen dat je niet gesnaaid wordt natuurlijk
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 26-10-2009 17:00 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



wel zorgen dat je niet gesnaaid wordt natuurlijk


komen ze niet achter als je het goed speelt
 
giggitybyte
kenny77 26-10-2009 17:39 Print reply

Posts: 29286
Leuke spullen.

Mag wel gezegd worden dat er mooie auto projecten de laatste tijd zijn!

Erg leuk om te volgen.
 
maxisport 12-11-2009 21:11 Print reply

Posts: 4206
12-11-09
front leeggeschroeft


oliekoeler gemonteerd


daarom had ik plek nodig


nieuwe ventilator gekocht, deze past wel want is dunner


onderdelen voor de retour olie leiding van de turbo

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-11-2009 21:55 Print reply

Posts: 10560
waarom geen eta blok eigenlijk (met evt paar andere nokkenassen)
het nadeel van de lage compressie is dan een voordeel.
+200cc.

of iig gewoon een eta (of nog mooier M21D24) krukas erin voor de goedkope extra pk's
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Blukaap2 12-11-2009 22:06 Print reply

Posts: 9958
Dit is een testblok, als dit klapt is het jammer en op naar de volgende.
Met een 'speciaal' opgebouwde is dat wat vervelender :p
 
Stoere brommers
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-11-2009 22:14 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dit is een testblok, als dit klapt is het jammer en op naar de volgende.
Met een 'speciaal' opgebouwde is dat wat vervelender :p


eta's zonder turbo zijn beetje schijtblokken en kosten daarom geen klap. als je daar een paar andere nokkenassen in doet (van m20b20 od desnoods van b25) heb je nog steeds een blok wat geen drol kost. met meer inhoud en beter geschikt voor turbo.


of bouw er een v6 in (prijs is niet gek)
http://link.marktplaats.nl/295896396

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 12-11-2009 om 22:29 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 5408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved