Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - harder laten trekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - harder laten trekken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 8-1-2009 21:00 Print topicpost

Posts: 716
heeft iemand ideeën om een dt mx harder te laten trekken?

edit: het gaat hier dus over op trekken en niet top verhogen.

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!

guido-honda 8-1-2009 21:02 Print reply
Posts: 621
lichtere tandwielverhouding, dus voor kleiner tandwiel.

Maar wat is je setup dan?

 
YZ50crosser 8-1-2009 21:06 Print reply

Posts: 2241
Cilinder 60cc
Cilinder (extra gegevens) standaard 50cc maar is uitgeboord tot 60cc
Carburateur / brandstof 19 dell'orto
Tandwiel verhouding 11 voor/ 42achter
Uitlaat Luhao (meest bekende merk dat er bestaat NOT)
Uitlaatdemper yasuni c21 demper (denk ik)
Luchtfilter schuimfilter (merk onbekend)

doe twv maar 11/48 ofzo

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 8-1-2009 om 21:06 uur.
 
www.bxteamlg.tk
TECstar 8-1-2009 21:08 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
edit: het gaat hier dus over op trekken en niet top verhogen.


lichtere twv = sneller optrekken
grotere cillinder inhoud = verhogen top (en sneller optrekken)

als je je dt hard wilt laten trekken verwijs ik je door naar een of andre porno site


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Santa Cruz 8-1-2009 21:10 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

lichtere twv = sneller optrekken
grotere cillinder inhoud = verhogen top (en sneller optrekken)

als je je dt hard wilt laten trekken verwijs ik je door naar een of andre porno site





 
2takt of 4takt? Supermotard!
kenny77 8-1-2009 21:11 Print reply

Posts: 29286
laagtoerige uitlaat, de luhao ronde uitlaat heeft geen trekkracht.

Je zou wel je uitlaatpoort op 65% van de booring kunnen zetten, scheelde bij mij al aanzienlijk.

Edit: ik had twv 11/48, met een 5 bak een top van 90km/h op een digitale motor teller, opzijn beste dag normaal zo rond de 85km/h.
Trok ook wel redelijk op.

filmpie: http://img531.images...mage=honda027vy5.flv

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2009 om 21:15 uur.
 
Santa Cruz 8-1-2009 21:14 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
laagtoerige uitlaat, de luhao ronde uitlaat heeft geen trekkracht.

Je zou wel je uitlaatpoort op 65% van de booring kunnen zetten, scheelde bij mij al aanzienlijk.


hoogte of breedte?

hoogte geeft toch hoogere top?

 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 8-1-2009 21:15 Print reply

Posts: 716
welke laagtoerige uitlaat zou je me aanraden?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
kenny77 8-1-2009 21:16 Print reply

Posts: 29286
Naar de breedte.
 
kenny77 8-1-2009 21:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
welke laagtoerige uitlaat zou je me aanraden?


Ik weet het merk er niet van, maar het is een zwarte uitlaat die ongeveer het zelfde uit ziet als de proma , maar hij heeft een langere bocht.

Maar die uitlaat vond ik niet zo goed op de 60cc, trekkracht had je niet echt en toeren maakte die ook niet, vond ik die wat je nu hebt wel beter, maar dan wel met een vergrote uitlaatpoort.
 
Santa Cruz 8-1-2009 21:32 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ik weet het merk er niet van, maar het is een zwarte uitlaat die ongeveer het zelfde uit ziet als de proma , maar hij heeft een langere bocht.

Maar die uitlaat vond ik niet zo goed op de 60cc, trekkracht had je niet echt en toeren maakte die ook niet, vond ik die wat je nu hebt wel beter, maar dan wel met een vergrote uitlaatpoort.


dan maar effe minifrees van mn buur lenen en die poort verbreeden en uitlaat behouden.
bedankt voor de info
 
2takt of 4takt? Supermotard!
kenny77 8-1-2009 21:33 Print reply

Posts: 29286
Maak hem wel niet te groot.
Met de vijl gaat ook prima.
 
Santa Cruz 8-1-2009 21:35 Print reply

Posts: 716
65% van de boring zoals je zegt zkr?

 
2takt of 4takt? Supermotard!
Santa Cruz 8-1-2009 21:37 Print reply

Posts: 716
oja: heeft het afvlakken van de cilinderkop effect op de acceleratie of is het gwn vekloten van je kop?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
kenny77 8-1-2009 21:40 Print reply

Posts: 29286
Licht eraan het zou wel kunnen helpen, maar welk nummer staat er op je cilinderkop, voor de 60cc, is de beste nummer 5N6 (staat op de boven en onderkant van je cilinderkop.
En dan de 40-41mm versie.
De rest is eigenlijk alleen maar langsaam.

Je kan je uitlaatpoort 30mm breed maken op de poortmap dat is 65%.

Edit: je hebt toch een boring van 43mm neem ik aan?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2009 om 21:41 uur.
 
Santa Cruz 8-1-2009 21:45 Print reply

Posts: 716
eerst wel maar zuiger is kapot en zuigermaat bestaat niet volgens brommerboer.

onderweg: standaard 50cc uitgeboord tot 41 dus 52cc?
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 1242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved