Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Koppelingsprobleem gpr..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1222 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Koppelingsprobleem gpr..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2SLOW4ME 4-1-2009 21:50 Print topicpost

Posts: 1944
hallo,,

Ik had na mijn probleem in de versnellingsbak mijn gereviceerde blok onder mn brom vndaan gehaald, en het oude blok er weer in terug gezet.
Daarbij heb ik het koppelingshuis van het gereviceerde blok over gezet in het oude blok, omdat er bij het oude blok delen waren afgebroken.

Nu zit ik met het probleem dat mijn koppeling het niet meer doet (als ik knijp in mijn hendel dan beweegt die as niet heen en weer).

Nu heb ik de carter deksel er vandaag van afgehaald, schroeven er uit gedraaid, en 1 voor 1 de platen van elkaar af gehaald. waarna ik het koppelingshuis even demonteerde, en weer in elkaar zette in de hoop dat hij het daarna weer zou doen als ik de blok olie er in had laten lopen.
Maar dat lukt dus niet...

ik heb hem nu proberen aan te lopen in zn 2, zonder koppeling.. maar dan is het nét alsof hij in zn vrij staat.. geen schokken, geen blokkerend achterwiel, niks.. ook met de boormachine op het vliegwiel in zn vrij doet hij vrijwel niks, er komen wat plofjes uit de uitlaat en dat was het, maar dat kan ook komen omdat ik er een andere cil op heb gezet.

Weet iemand hoe dit kan komen?

Mvg, Luziano.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Mikf 4-1-2009 21:52 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME ook met de boormachine op het vliegwiel in zn vrij doet hij vrijwel niks, er komen wat plofjes uit de uitlaat en dat was het, maar dat kan ook komen omdat ik er een andere cil op heb gezet.

Weet iemand hoe dit kan komen?


Krukas spietje zit er nog (goed) in? Ik had dit ook een keer, toen was het spietje afgebroken.

 
2SLOW4ME 4-1-2009 21:54 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
[...]


Krukas spietje zit er nog (goed) in? Ik had dit ook een keer, toen was het spietje afgebroken.



ik zal ff kijken morgen. Aan welke kant bedoel je? die van de koppeling? of die van het vliegwiel?

*hij vonkt wel, blauwe vonk. en als ik harder draai met de boormachine dan vonkt hij gewoon sneller.. ook krijgt hij zat benzine, aangezien de bougie drijf nat is.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 4-1-2009 om 22:00 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Mikf 4-1-2009 21:59 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


ik zal ff kijken morgen. Aan welke kant bedoel je? die van de koppeling? of die van het vliegwiel?


Vliegwiel

-edit- Bij mij vonkte die ook, maar de brommer kreeg ik niet gestart. Hooguit een knal of een *FSSST*

Dit bericht is gewijzigd door Mikf op 4-1-2009 om 22:01 uur.
 
2SLOW4ME 4-1-2009 22:01 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
[...]


Vliegwiel


Toch ff checken dan morge
Knallen doet hij inderdaad wel, en het zou heel goed kunnen, aanezien het vliegwiel er af geweest is.
maar ik heb daar buiten in de regen wel een minuut of 5 staan draaien op volle toeren met die boormachine ..

Nog mensen die weten wat er met mijn koppeling is ??

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 4-1-2009 om 22:09 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 5-1-2009 21:59 Print reply

Posts: 1944
mn vliegwielspietje zit nog goed..

Ga nu ff kijken naar mn koppeling, ook maar ff wat foto's maken zo

 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
-simon- 5-1-2009 22:03 Print reply

Posts: 8211
gaat je hevel wel goed?
als die ook niet goed gaat heb je de deksel (hart?) of hoe dat ding heet niet goed kop de koppelings korf gezet. dat lijkt niet uit te maken hoe die zit maar op 1 manier kan die er iets verder zoals het moet
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
2SLOW4ME 5-1-2009 22:30 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
gaat je hevel wel goed?
als die ook niet goed gaat heb je de deksel (hart?) of hoe dat ding heet niet goed kop de koppelings korf gezet. dat lijkt niet uit te maken hoe die zit maar op 1 manier kan die er iets verder zoals het moet


JIJ-BENT-GE-WEL-DIG

dit heb ik dus nooit geweten... bedankt!! problem solved..
(foto's komen zo nog wel ff zodat iedereen het snapt)


Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 5-1-2009 om 22:30 uur.


zo zat hij, met het "koppelingshart, zoals simon het noemt té ver naar voren.


en zo zat hij na een slag draaien, en nu ontkoppelt hij dus wel.

Ik heb dit helaas nooit geweten.. mja, foutje ..

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 5-1-2009 om 23:56 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved