Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]
Pagina 8 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2SLOW4ME 3-4-2009 16:45 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


het kenteken moet van bijde zijde van de brommer te zien zijn.


pfoe... dat word ff creatief dien

thanks!

en er was niet iets met een hellingshoek.. mocht niet meer dan 20 graden zijn toch?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 10-4-2009 19:56 Print reply

Posts: 1944
Hoppa!

Vdaag weer ff tijd gehad voor wat sleutelwerk .

Heb het blok weer gesplitst omdat de versnellingsbak niet goed zat.

*dit was dus het gereviceerde blok waarbij én de koppeling én de versnellingsbak verkeerd zat, koppelingsprobleem is opgelost en versnellingsbak ben ik dus nu mee bezig*

Bak er uitgehaald, wacht nu op de foto's van GPR-nick waarop staat hoe het wél moet zitten .

Als ik vnaaf de foto's nog niet heb ga ik (omdat ik toch geen zak te doen heb ) mn inlaat wel polijsten en mn carters schoonmaken .

Helaas geen camera tot mn beschikking dus geen foto's
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 12-4-2009 12:12 Print reply

Posts: 1944
gister het blok in elkaar gekwakt.. ik blij weglopen en omkijken..

KUTT!!! pakking vergeten ..

Dus.. even een biertje en wat te eten en toen om 01.00 toch nog maar even het blok open gehaald en de pakking er tussen gedouwd.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
jan-dx11 12-4-2009 12:13 Print reply

Posts: 4931
lullig
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
gister het blok in elkaar gekwakt.. ik blij weglopen en omkijken..

KUTT!!! pakking vergeten ..

Dus.. even een biertje en wat te eten en toen om 01.00 toch nog maar even het blok open gehaald en de pakking er tussen gedouwd.


 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
2SLOW4ME 12-4-2009 12:24 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
lullig [...]





Tja.. ik heb verdomme nog nooit iets in 1 keer goed gedaan.. of het nou koppelingsplaten verwisselen is, een andere carb of cilinder.. Maarja.. gewoon net zolang proberen tot dat het goed zit, de beste manier om het te leren helaas
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi-Olaf 12-4-2009 13:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]



Tja.. ik heb verdomme nog nooit iets in 1 keer goed gedaan.. of het nou koppelingsplaten verwisselen is, een andere carb of cilinder.. Maarja.. gewoon net zolang proberen tot dat het goed zit, de beste manier om het te leren helaas

En niet te veel bier zuipen als je gaat sleutelen :P

Want dit is echt zoiets wat gebeurt als je nét wat te veel op hebt :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
2SLOW4ME 12-4-2009 22:40 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

En niet te veel bier zuipen als je gaat sleutelen :P

Want dit is echt zoiets wat gebeurt als je nét wat te veel op hebt :P


Neh.. al die dingen die tot nu toe zijn gebeurd, gebeurde toen ik nuchter was . en aangezien mn versnellingsbak vdaag goed zit en mn pakking ook .
Maar nu is het bier op

overigens* het blokje loopt, alle versnellingen gaan lekker soepel. beter dan ooit tevoren. schakeld heerlijk zacht .
alleen balans as nog ff afstellen (met dank aan nick die mer er aan herrinnderde en Olaf die me ff een uitleg gaf over hoe en wat ).

Moet alleen morgen even nieuwe boutjes halen voor mijn uitlaat (die dingen roesten als de ziekte, niet normaal gewoon!! ).

En dan inrijden.
weet iemand toevallig hoelang ongeveer? ik dacht zelf aan 200km en af en toe met warme motor dat ding flink aan zn staart trekken .

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 12-4-2009 om 22:43 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 18-4-2009 17:43 Print reply

Posts: 1944
weer wat wezen sleutelen de laatste tijd. Erg jammer dat ik geen digi camera heb op het moment...

Het motorblok liep niet helemaal lekker. alsof er wat aanliep, liep ook niet stationair.
Toen ik de koppelingskant er af trok zag ik de oorzaak..
Aangezien ik de 2 ringen voor de olie pomp en voor de waterpomp vergeten was had het uiteinde van de krukas te weinig ruimte en had die een afdruk in mijn carter geboort..

Heel vreemd aangezien ik de afgelopen paar duizend km ook zonder die ringen reed en er toen niets aant handje was..

verder.. loopt er nogsteeds íets aan.. al weet ik niet wat het is. Met name met hoge toeren hoor ik een soort van gierend geluid. Maar volgensmij zit dat ook aan de koppelingskant..

To-do plannen voor nu:
-blok verkopen op marktplaats voor ene mooi bedrag.
-Startmotor verkopen.
-Nieuwe voorkuip kopen (wann ik genoeg geld bij elkaar heb van de verkopen).
-cilinderkop polijsten.
-nieuwe gaskabel (alweer.. maar heeft het naar mijn mening lang volgehouden).
-WERK ZOEKEN!!

Verder, kan ik bij alle cilinders spa/kraanwater als kvs gebruiken?
Dus bij een alu en een gietijzeren? of gaat het gietijzer dan roesten als de mofo?


Luziano
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi GPR Roy 18-4-2009 18:11 Print reply

Posts: 708
waarom koop je je niet voor die paar euro een flesje kvs ? als je bv de cilinder vervangen moet kun je het gewoon weer opvangen in een bak oid en weer erin kiepen.

kvs heeft een hoger kookpunt dan gewoon water. als je er gewoon water erin kiept heb je sneller kans dat het gaat koken.
ik heb het 1 keer meegemaakt bij een senda van een gast die k ken.
bij hem was ook het halve tankje 'ontploft' daardoor rondom de vuldop was het helemaal uitgescheurd. dit weer ff geplakt met de een of andere kit.
daarna stukje rijden met water erin. niks aan de hand, was de hele tijd waterdicht en toen begon het ineens weer te koken spoot er aan alle kanten uit.

dus ik zou het niet doen als k jou was
 
Joel_koningslust 18-4-2009 18:14 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
waarom koop je je niet voor die paar euro een flesje kvs ? als je bv de cilinder vervangen moet kun je het gewoon weer opvangen in een bak oid en weer erin kiepen.

kvs heeft een hoger kookpunt dan gewoon water. als je er gewoon water erin kiept heb je sneller kans dat het gaat koken.
ik heb het 1 keer meegemaakt bij een senda van een gast die k ken.
bij hem was ook het halve tankje 'ontploft' daardoor rondom de vuldop was het helemaal uitgescheurd. dit weer ff geplakt met de een of andere kit.
daarna stukje rijden met water erin. niks aan de hand, was de hele tijd waterdicht en toen begon het ineens weer te koken spoot er aan alle kanten uit.

dus ik zou het niet doen als k jou was


idd

bij de action hebben ze zelfs kvs van 1.50 de liter. en meer als 2liter kan er zeker niet in. die 3 euro kun je toch wel missen ofniet? zonee, dan kun je beter je brommer verkopen en gaan fietsen

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
2SLOW4ME 18-4-2009 21:56 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
waarom koop je je niet voor die paar euro een flesje kvs ? als je bv de cilinder vervangen moet kun je het gewoon weer opvangen in een bak oid en weer erin kiepen.

kvs heeft een hoger kookpunt dan gewoon water. als je er gewoon water erin kiept heb je sneller kans dat het gaat koken.
ik heb het 1 keer meegemaakt bij een senda van een gast die k ken.
bij hem was ook het halve tankje 'ontploft' daardoor rondom de vuldop was het helemaal uitgescheurd. dit weer ff geplakt met de een of andere kit.
daarna stukje rijden met water erin. niks aan de hand, was de hele tijd waterdicht en toen begon het ineens weer te koken spoot er aan alle kanten uit.

dus ik zou het niet doen als k jou was


Roy! Tja, kwam op dit idee op de eerste paasdag. aangezien mn kvs op was en ik toch ff wou starten .
Maar als ik me niet vergis is het op sommige sprints toch ook verplicht om gewoon water te gebruiken ipv kvs?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


idd

bij de action hebben ze zelfs kvs van 1.50 de liter. en meer als 2liter kan er zeker niet in. die 3 euro kun je toch wel missen ofniet? zonee, dan kun je beter je brommer verkopen en gaan fietsen



Ik begin het bijna als een belediging te zien . En bij de kruidvat is het als ik me niet vergis nóg goedkoper
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
gprnick 27-4-2009 13:49 Print reply

Posts: 3360
pffff dit schiet ook niet op



het komt allemaal goed
 
2SLOW4ME 27-4-2009 13:50 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
pffff dit schiet ook niet op



het komt allemaal goed


duurt alleen ff
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 12-5-2009 22:43 Print reply

Posts: 1944
en daar ben ik weer! omdat mn digi camera al een tijdje dood is en ik geen werk heb ligt het project al een tijdje stil en heb ik weinig kunnen doen.

Vandaag heb ik samen met Erwin (erwinko) aan de draadboom gewerkt. Of eigelijk Erwin samen met mij, want als ik het zelf kon had ik het wel gedaan..
De oude draadboom was zo gaar was maar kon, allemaal door geoxideerde draden waar we niets mee konden, stekkertjes die het einde van hun leven al een tijdje gezien hadden en zo nog wat dingen.

Erwin had zelf wat spullen meegenomen en we zijn daar nu bijna klaar mee. We zijn dus eigelijk bezig om een geheel nieuwe draadboom aan te leggen.

Voor de rest ga ik binnenkort samen met mn buurman wat improviseren hoe ik mn tank kap vast ga maken. Want aangezine die nieuwe van polyester is en daar dus geen schroefdraad in kan, kan ik hem niet ophangen zoals de vorige kap.
voorbeeld:



Dit is een foto van Nick (tanks nog) waarop je ziet hoe de kap is bevestigd.


En dit is een foto van (toen mn digi camera het nog deed) de tankkap. zo ziet de gehele binnenkant er dus uit.
Zodra het in elkaar zit zal ik een camera regelen over hoe het er uit ziet.

Als laatste heb ik nog mooier nieuws, namelijk dat er op de toekomstige setup iig een Jolly Moto 70/80 uitlaat komt.


 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Joel_koningslust 12-5-2009 22:47 Print reply

Posts: 14514
gewoon een tankkap maken die niet open kan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 21843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved