Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]
Pagina 4 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2SLOW4ME 31-1-2009 19:35 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
wat doen jullie met die wiellagers en achterwiel assen.
ik heb in 2 jaar nog nooit wiel lagers van me gpr kapot gehad en de achterwielas ging er ook altijd makkelijk uit. en ik deed er niks op. is volgens mij ook helemaal niet nodig.


ik had deze set velgen van olaf gekocht, en hij had wel de voorlagers maar niet de achterlagers vervangen.

omdat er toen nog geen speling op zat dacht ik van, laat maar mooi zitten .
ze hebben het ook wel +- 3dkm volgehouden.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi-Olaf 31-1-2009 19:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


ik had deze set velgen van olaf gekocht, en hij had wel de voorlagers maar niet de achterlagers vervangen.

omdat er toen nog geen speling op zat dacht ik van, laat maar mooi zitten .
ze hebben het ook wel +- 3dkm volgehouden.

Andersom, de achterwiellagers waren vervangen, voor waren ze nog origineel de vorige eigenaar heeft dat vlak voor de verkoop aan mij gedaan, kan dus best zijn dat hij ze er niet 1OO pocent recht in heeft getikt.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
2SLOW4ME 31-1-2009 19:40 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Andersom, de achterwiellagers waren vervangen, voor waren ze nog origineel de vorige eigenaar heeft dat vlak voor de verkoop aan mij gedaan, kan dus best zijn dat hij ze er niet 1OO pocent recht in heeft getikt.


woeps ..
dan zal binnenkort zeker dat voorwiel lager dr ook uit rammellen
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi-Olaf 31-1-2009 19:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


woeps ..
dan zal binnenkort zeker dat voorwiel lager dr ook uit rammellen

De voorwiellagers hebben op mijn GPR 6500 km gereden, achter hebben ze , laten we zeggen maximum 500 km gereden (a)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
2SLOW4ME 31-1-2009 19:48 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

De voorwiellagers hebben op mijn GPR 6500 km gereden, achter hebben ze , laten we zeggen maximum 500 km gereden (a)


ag, binnenkort nieuwe banden ook, en dan doen we weer even rustig aan met die achterrem .
*heb trouwens deze set velgen ook met beleid behandeld, niet slippen e.d.*


 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 1-2-2009 22:38 Print reply

Posts: 1944
weet iemand nog of de lagers van een voor velg van een gpr het zelfde zijn als de lagers van een achterwiel?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
gprnick 1-2-2009 22:40 Print reply

Posts: 3360
werkplaatshadboek
 
2SLOW4ME 1-2-2009 23:14 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
werkplaatshadboek


niet in mijnes

 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
gprnick 1-2-2009 23:17 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


niet in mijnes



hmm miss iemand hier op bf die een velg los heeft liggen met lagers en dat die kan checken voor je?
 
2SLOW4ME 1-2-2009 23:19 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


hmm miss iemand hier op bf die een velg los heeft liggen met lagers en dat die kan checken voor je?


vast wel, maar het is bedtijd nu
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 5-2-2009 19:33 Print reply

Posts: 1944


Nieuwe wiellagertjes gehaald 4 maal.

2 voor mijn setje zwarte velgen (achtervelg dus) en 2 voor het rode setje van olaf.
In de zwarte velg zit helaas nog een buitenschaal van een lager, en ene paar kapot gedraaide bouten. dus dat is een leuk vrijdag avond klusje.

De rode velg heeft helaas last van een leeg lopende band. Maar dat is even niet anders aangezien ik werkloos ben sinds deze week .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 5-2-2009 22:43 Print reply

Posts: 1944
denkt iemand dat het kwaad kan dat ik de "buis" die in de velg zit tussen de wiellagers ben vergete??

anders moet ik dat lager er weer uit meppen namelijk

Edit.. lager er weer uitgemept om er vervolgens achter te komen dat het volgesmij eigelijk weinig had uitgemaakt..
Strax nog ff wat foto's

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 6-2-2009 om 19:52 uur.

Foto's:

En wat doet 2SLOW met een buitenschaal van een wiellager dat is blijven zitten???


Hij pakt een dremel, een oude schroevendraaier en gaat flink beunen.
Met dit resultaat.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIX6QVCF-D.jpg[/img

Top Crap



Eerst het lager door geslepen en daarna met de schroevendraaier aan de buen geweest.

Daarna nog wat probs met een vergeten as die tussen de wiellagers had moeten zitten.. ene wiellager er weer uit.. moet dus weer een nieuwe in.


Hoort nog een zwarte "afdek ring" over heen.

Nog wat bouten die afgebroken waren, boren en weer nieuw draad in tappen. (setje van niks van de lidl.. kost niks is niks...



Voorkant gaat er af omdat het tijdelijk een naked wordt.
Race kuip moet nog gefinancierd worden.
Mono seat = binnen en "nep tank" is onderweg.


Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 7-2-2009 om 1:23 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 7-2-2009 1:26 Print reply

Posts: 1944
ojah, achterlicht word ipv een zeer opvallend (duur) ding met knippers gewoon een led lichtje .

Valt niet zoveel op onder de mono seat, + hoef niet zoveel moeite te doen voor t monteren .

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 7-2-2009 om 12:39 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 8-2-2009 22:37 Print reply

Posts: 1944
weer ff update.

heb vandaag de zwarte achtervelg die ik nog had er op gezet.
Heeft dus zoals eerder aangegeven nieuwe wiellagers, remblokken nog 90%, hoeft dus niks aan gedaan te worden.

Ook de 2 dolgedraaide boutjes aan de kant van de remschijf zijn opgeboord en weer opnieuw M6 schroefdraad in gemaakt.
Helaas is dat dus scheef gegaan (hard metaal in alu gaat zijn eigen weg zoeken tijdens het tappen).
Een gat boren in de remschijf bleek dus vrijwel on-mo-ge-lijk. Heb er 3 boortjes aan de tyfus in geholpen en ben daarna maar gaan vijlen.
Dat past nu mooi.

waar ik nu mee bezig ben is mijn uitlaat, zit nog een begrenzing in aan het begin, die er ff deels uti beunen.
Ook ben ik nog bezig met de draad boom, wordt ingekort.

Kan iemand mij overigens bevestigen dat als ik nou bijv. mijn achterbrug zou polijsten, en daarna in blanke hoogglans lak zou spuiten dat het een even mooi effect geeft, en dat het niet gaat roesten/oxideren?

Mvg Luziano/2SLOW4ME
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 9-2-2009 17:09 Print reply

Posts: 1944
Hoe het er nu bij staat:


Voorkant cm of 2 verlaagd. Komen tog even geen kappen op. Wacht nogsteeds op de polyester Tank.


Ophanging van de tank er ff afgehaald, aangezien die tog nog niet binnen is en het er lelijk uitziet als het er wel op zit...


Tijdelijk zwarte achtervelg. Omdat deze nog genoeg profiel heeft op de band (helaas wle een kut maat 120/90) en ook nieuwe wiellagers zoals eerder gezegd.


Rode Velg van olaf. Ventiel is kapot (mijn schuld...) en moet een nieuw bandje omheen. Voor het mooie ook ff een ventiel die 90 graden staat tov de velg. Dat is makkelijker oppompen.


Begrenzing ook nog ff uti de uitlaat beune vnaaf. Boortjes die ik heb zijn allemaal net te klijn dus moet ff mn buurman lief aan kijken.


Stuurgewichten er af gehaald, opeens gaat mn gas hendel weer terug (geen cruise controle meer... helaas).
Ook ff de bedrading bij elkaar gebonden. beetje beun, maar ergens anders kan het niet..

Edit, Na bij GPR roy te hebben gekeken vond ik dat het toch wel ff wat lager kon.





Ik pas hem nog een paar keer aan als ik gereden heb, kan ik de beste keuze maken tussen comfort en rijgedrag.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 9-2-2009 om 19:14 uur.




Edit: Net even gereden met de GPR. Uitlaat begrenzing is er deels uit, mn buurman neemt van de week wat mooier spul van zn werk af mee en gaat hem er dan geheel uit halen.
Is nog taai spul wat er in zit.

Wel vond ik de zit positie een beetje vreemd, misschien ook wel wennen met die lage voorkant. En de achterrem was nog niet helemaal optimaal, moet ook wat aan gedaan worden.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 9-2-2009 om 22:49 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 21837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved