Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]
|
Pagina 30 van 32
|
Dit topic is 21825 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
PetrolShack |
18-4-2010 20:42 |
Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
Ik heb er nu polyester plamuur van albastine op gesmeert. Spul kost ook al tegen de 15 eu aan. en heb er al 2 potten van versleten .
We zien wel wat het gaat worden, gister is er nog een laag overheen gegaan. beetje extra dik zodat er een mm dikker op gesmeert zit.
En dat van die geleiders snap ik niet helemaal eigelijk...
albastine is wel ok, maar met vezels erin is het net FF sterker, geleider zal ik FF kijken of ik een duidelijk voorbeeldtekeningetje kan maken ofzoiets
EDIT : WTF eerst ff nieuwe paint onder de knie krijgen tis nogal verandert vergeleken met de ouder versie
Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 18-4-2010 om 20:46 uur.
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
2SLOW4ME |
18-4-2010 21:11 |
|
TECstar |
18-4-2010 21:36 |
|
2SLOW4ME |
18-4-2010 21:57 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
maar dan weten wij niet hoe of wat !
Als het wat is dan zien jullie de foto's van de in de prakteik uitgebrachte oplossing wel .
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
PetrolShack |
19-4-2010 7:52 |
|
2SLOW4ME |
19-4-2010 22:33 |
Posts: 1944 |
blok er onderuit getrapt.
Kwam ik de blokkeer sleutel van de slijpschijf tegen, prast precies! werkt ook nog zowaar.
Cilinder er af.
Niet helemaal 100% meer om het even zwak uit te drukken, maar kan er nog wel ene paar dkm mee door. Wordt door picasso bewerkt, uitlaat poot aan de bovenkant wat breder. onderkant houden we gewoon zo.
Beetje de zelfde vorm als in de eerder gepostte cilinder maar dan iets meer 3 hoekiger omdat er meer vanaf gehaald wordt.
De cilinderkop die gepolijst is in het verre verleden was nogsteeds super strak! geen koolaanslag te bekennen.
Zuiger, ook flink bekrast. even in een bakje thinner gelegd. schuursponsje er overheen en de kool aanslag viel er zo af.
Vliegwiel trekker, had hem eerst gesloopt. maar nu dus weer aan elkaar laten lassen, Tig.
De ringsleutel ge-erfd door opa helaas moeten mishandelen. Maar hij werkt iig weer!
Ligt het nou aan mij of heb ik met mn domme hoofd die keerring er verkeerd om in gestouwt..
Het was in ieder geval goed vochtig daarzo. Geen wonder dat die krassen in die cilinder zaten..
Morgen weer een dag, kijken of het blok nog open wil..
En even een bestelling doen,
-nieuwe koppakking (als ik die ergens los kan krijgen, of ik zoek bij de gamma een paar nieuwe o ringen uit voor om de tap eindes)
-Blok lagers en keerringen
-voorlampje MY gpr
-evt andere verlichting
-spanningsregelaar(?)
-pakkingset blok
-zadel (als ik die nog ergens vandaan kan toveren, anders een ander multi functioneel materiaal)
-olie
-tankpad
-Orgineel achterlicht glaasje.
En nog wel wat..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
21-4-2010 19:06 |
Posts: 1944 |
Bestelling geplaatst gisteravond:
-origineel achterlicht
-lampje met kabel er aan voor het voorlicht.
-Spanningsregelaar derbi ducati (van TNT) dit omdat het prijsverschil 45 euro was en ik er nog niet eens 100% zeker van ben of de spanningsregelaar wel kapot is..
-Pakkingset senda <'06. (moet passen dacht ik zo?)
-tankpad, hier stond weinig spannends tussen dus heb er maar 1 tussenuit gezocht.
-sproeier setje omdat m'n cilinder at the moment bewerkt wordt.
-nieuw spruitstuk 12-21mm barikit, gezien ik al een flink wat dkm rond rijd met een stuk kvs slang als tijdelijke oplossing :X: ..
Verder heb ik nog een zadel geprobeert te bemachtigen. Op marktplaats was er iemand die vroeg hier 50 euro voor, vind het niet zo vreemd dat hij al zo'n anderhalf jaar te koop staat met dat hok...
Dus denk dat ik dit spul ga bestellen.
http://www.optitune....mm-p-5777.html?&
En heb ik vandaag met wat hulp het blok open getrokken.
Weinig tegen gekomen eigelijk. Alles was nog in goede staat..
wat me wel op viel maar me nog niet eerder opgevallen was, was dat hier een merkteken op stond. Weet iemand toevallig waaraan deze gelijk hoort te staan??
En de keerringen zaten schijnbaar toch wel goed, gezien ze aan beide kanten een veertje hebben. Alleen zien ze er toch niet het zelfde uit aan beide kanten..
Iemand een idee hoe het hoort te zitten?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
gprnick |
21-4-2010 19:24 |
Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
Bestelling geplaatst gisteravond:
-origineel achterlicht
-lampje met kabel er aan voor het voorlicht.
-Spanningsregelaar derbi ducati (van TNT) dit omdat het prijsverschil 45 euro was en ik er nog niet eens 100% zeker van ben of de spanningsregelaar wel kapot is..
-Pakkingset senda <'06. (moet passen dacht ik zo?)
-tankpad, hier stond weinig spannends tussen dus heb er maar 1 tussenuit gezocht.
-sproeier setje omdat m'n cilinder at the moment bewerkt wordt.
-nieuw spruitstuk 12-21mm barikit, gezien ik al een flink wat dkm rond rijd met een stuk kvs slang als tijdelijke oplossing :X: ..
Verder heb ik nog een zadel geprobeert te bemachtigen. Op marktplaats was er iemand die vroeg hier 50 euro voor, vind het niet zo vreemd dat hij al zo'n anderhalf jaar te koop staat met dat hok...
Dus denk dat ik dit spul ga bestellen.
http://www.optitune....mm-p-5777.html?&
En heb ik vandaag met wat hulp het blok open getrokken.
Weinig tegen gekomen eigelijk. Alles was nog in goede staat..
wat me wel op viel maar me nog niet eerder opgevallen was, was dat hier een merkteken op stond. Weet iemand toevallig waaraan deze gelijk hoort te staan??
afbeelding
afbeelding
afbeelding
En de keerringen zaten schijnbaar toch wel goed, gezien ze aan beide kanten een veertje hebben. Alleen zien ze er toch niet het zelfde uit aan beide kanten..
Iemand een idee hoe het hoort te zitten?
afbeelding
afbeelding
mooie opknapbeurt
en waarschijnlijk ben ik gewoon moe maar welk merkteken precies?
|
|
|
|
ChielTZR |
21-4-2010 21:07 |
Posts: 6016 |
Paste de blokkersleutel van de haakseslijpert op het vliegwiel van de Derbi?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Royal Club |
21-4-2010 21:09 |
Posts: 60390 |
waarom is die vloeistof op je keerring blokoliegrijs?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
2SLOW4ME |
21-4-2010 21:20 |
Posts: 1944 |
@Nick:
deze markering.
Ik begin zelf nu het vermoeden te krijgen dat die is voor dat "deksel" dat bovenop de koppelingsplaten zit, deze past maar op 1 manier namelijk en heeft ook een merkteken ergens..
@ChielTZR, Jeps, past precies.
@Royal Club, komt omdat er nog wat olie in mn blok zat die er niet uit was gelopen via de aftap bout. Volgensmij was alleen de keerring aan de kant van de onsteking lek. omdat hij daar wat vochtig was...
Kan iemand me nog vertellen of de keerringen er goed om in zaten? Daar twijfel ik namelijk nogal aan..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
28-4-2010 17:44 |
Posts: 1944 |
Laatste dagen weer wat gedaan aan het hok (en laten doen..).
De laatste resten van de dwarsbalk er af geslepen zodat het er wat netter uit ziet. En een smeris niet zal zijken dat ik balken tussne mn frame uit heb gehaald gezien je straks niet meer kunt zien dat er wat tussen zat.
Ook de handvaten voor de passagier er af geslepen. Zal de mono seat wat beter doen uitkomen.
Sinds kort ook een nieuw gezinslid in de schuur. Beest heeft geen kenteken en is als circuit motor gebruikt, moeten alleen wat nieuwe filters en een accu in en dan loopt hij weer. Klusje voor tussendoor.
Cilinder laten bewerken.
De krukas lagers met kunststof kooi. Het viel me op dat ze links en rechts niet symetrisch zijn om het zo maar te zeggen. Iemand een idee welke kant naar de krukas holte toe moet en welke kant naar buiten?
Ook de lager die ik met eerdere revisies niet heb kunnen vervangen er uit laten trekken.
Helaas is de passing van de keerring bij de uitgaande as van de vbak nogal beschadigd. Iemand een iedee hoe ik dit weer netjes kan maken? Zelf dacht ik, gewoon simpel een schuurpapiertje er langs halen en straks met een klein beetje vloeibare pakking weer monteren..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Royal Club |
28-4-2010 17:48 |
Posts: 60390 |
loctite zoeken die ervoor geschikt is.. verder alleen scherpe randjes weghalen bij die passing.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
2SLOW4ME |
28-4-2010 20:05 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
loctite zoeken die ervoor geschikt is.. verder alleen scherpe randjes weghalen bij die passing.
Thank u Cakie . Eens ff googlen..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
3-5-2010 16:35 |
Posts: 1944 |
Het frame dat lekker hard te glanzen in de spuitcabine. Geen druiper te zien .
Hier en daar een stofje, maar gelukkig zit dat mooi aan de binnenkant, geen hond die daar nog wat van gaat zien als het straks in elkaar zit .
Ook maar eens een kacheltje neergezet zodat alles mooi 20 graden + blijf.
Ook is de bestelling van easyparts binnen. het tankpad stond nog op bestelling dus die heb ik mooi geanuleerd. Verzin daar wel wat anders voor.
Evt een stukje foam zoals ook op de cbr zit. Zal waarschijnlijk nog beter werken ook.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Dit topic is 21825 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 30 van 32
|
|