Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]
Pagina 29 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PetrolShack 28-3-2010 20:24 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


Heb het niet zelf geshopt.. Had wel al het programma gedownload en aan het kutten geweest volgens de how to van aprilia forum. maar kreeg het niet voor elkaar .


Welk programma ?? Gimp zeker, mij wil het ook maar nie lukken
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
2SLOW4ME 28-3-2010 20:24 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
[...]


Welk programma ?? Gimp zeker, mij wil het ook maar nie lukken


adobe photoshop cs3.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 4-4-2010 22:19 Print reply

Posts: 1944
Vandaag weer eens hard aan het werk geweest.
Achteraf had ik te weinig schuurpapier ingeslagen, anders hadden we het plamuur werk allang al af kunnen hebben : .

De hele dag dus lopen schuren dus.. wát een pokke werk!! en die prachtige polyester kuipen van mij hebben nog flink wat zooi nodig, helaas.
Wel heb ik de verf al geregeld. mag ik van de week ophalen, Spies en hecker. ik geloof een litertje ferrari rood (1 van de vele..) een hoogglans blanke, een zwart, en nog wat primer als ik me niet vergis (ik heb het niet zelf besteld..)
flink prijzig, maar gelukkig een leuke deal kunnen maken met de mannen van het autoschade bedrijf :^^: .


hard aan het werk (met 3 man tegelijk!)


Deels gestript..


Lekkah schuren. en af en toe ene kwakkie zwarte verf overheen om te kijken of het wel 100% vlak was. (is het dus 9/10 keer niet..)


Plamuur ff gauw hard later worden naast een of andere vbak van een golf op de ontvettersbak.







RS, GPR, scoopy, kever.
De voorkap van de rs is laatst ook gespoten, om de stickers heen. net resultaat dacht ik zo:^^: .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 8-4-2010 20:09 Print reply

Posts: 1944
Lekker dagje vandaag. én de verf, én de stickers binnen.



Goud en wit.



Alleen zijn de gouden stickers wel ietsjes vervrommeld om het zo te zeggen.
Heeft iemand enig idee of dit problemen kan opleveren?



De witten zijn wel 100% strak.

Verder zijn we nog wat bezig geweest met andere projecten.
Robin zn kreidler begint steeds meer vorm te krijgen:

(tank is net gespoten)

Opmaat pijp voor zn rs is af (nog niet perfect, maar voor een eerste uitlaat ziet het er best uit!!)


Van het weekend weer hard aan het werk dus :^^: .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
kenny77 8-4-2010 20:29 Print reply

Posts: 29286
Kreidler is wel tof.

uitlaat ziet er inderdaad ook al goed uit.
 
2SLOW4ME 8-4-2010 20:39 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Kreidler is wel tof.

uitlaat ziet er inderdaad ook al goed uit.


Zeker een tof ding!

En de uitlaat ziet er beter uit dan hij eigelijk is hoor, aan de binnenkant zitten hier en daar namelijk nogal wat bloemkolen zeg maar .

MAar hij presteert al wel ziek veel beter als een yasuni hmr..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
kenny77 8-4-2010 20:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME

MAar hij presteert al wel ziek veel beter als een yasuni hmr..


En daar gaat het om.
 
2SLOW4ME 8-4-2010 20:43 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


En daar gaat het om.


juist .

En ach, oefening baart kunst! Bij de volgende pijp laten we alle stukken apart snijden en zullen we het tig geval hopelijk beter onder controle kunnen houden
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
PetrolShack 8-4-2010 21:24 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


juist .

En ach, oefening baart kunst! Bij de volgende pijp laten we alle stukken apart snijden en zullen we het tig geval hopelijk beter onder controle kunnen houden


Mooi word het allemaal, kreidler word ook wel leukj denkzz, maar qua stickers op het rood zou ik voor die gouden gaan, alleen of dat vervrommelde probs opleverd zou ik niet weten
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
2SLOW4ME 8-4-2010 21:42 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
[...]


Mooi word het allemaal, kreidler word ook wel leukj denkzz, maar qua stickers op het rood zou ik voor die gouden gaan, alleen of dat vervrommelde probs opleverd zou ik niet weten


We kijken wel ff. als het gouden stickers worden worden het denk ik ook gouden velgen. (heb toch 2 setjes..).

Moet toch ergens wat maar gouden accenten vandaan halen..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Joel_koningslust 8-4-2010 22:21 Print reply

Posts: 14514
dit ding schreeuwt dan wel om rs/gpr my velgen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
2SLOW4ME 8-4-2010 23:27 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dit ding schreeuwt dan wel om rs/gpr my velgen


schreeuwen, smeken, bidden. het zal mij aan mn reet roesten.

Ik ben al driftig aan het kijken voor een leuke 2e hands auto, 19 april heb ik mn rbw (na 8 dagen lessen).
Ga er niet teveel geld meer aan uitgeven. de verf is zowat gratis in verhouding tot wat het in de winkel kost, het spuiten is gratis, en voor de rest kost het eigelijk ook bar weinig.. Ik zorg gewoon nog even dat het blok perfect is voor de volgende eigenaar, en dat het er straks godsgruwelijk geil en uniek uit ziet. Dan brengt het misschien nog wat op .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 18-4-2010 15:31 Print reply

Posts: 1944
Gisteravond, of vanmorgen heeel vroeg weer hard aan de slag geweest.

Even met 3 man alles wat om het frame zit er af gehaald. Blok ligt er uit, ligt weer bij mij in de schuur om gereviceerd te worden (alweer...).
Dit eigelijk puur voor de volgende eigenaar zodat die niet over een paar dkm met compleet uitgerammelde krukas lagers zit (wat ben ik toch weer sociaal!!)

De DR cilinder wordt voor het leuke eventjes bewerkt door the one and only, Picasso.. Zodat hij op de NH meeting nog een beetje mee kan komen. Bij de verkoop gaat wel weer mooi de standaard pijp met een huge ring er in gelast er op..

Jammer genoeg gaf halverwege de avond de camera de geest.. Het enigste waar we moeite mee hadden dat was om het balhoofd los te krijgen en de onderste kroonplaat er af. Ongeveer een half uur op staan meppen!!

En verder hadden we nogsteeds wat gezeur met de "tank" kap. Daar was een uitsparing in gemaakt toen hij uti frankrijk werd gehaald. voor het originele scharnier. gezien die niet mooi op elkaar aan sloot en niet makkelijk kon worden pas gemaakt hebben we die uitsparing maar dicht gepolyesterd en geplamuurt. maar nu komen er steeds scheuren in het plamuur..




Heeft iemand hier nog een oplossing voor?


Brandstof om de avond door te komen. Een beetje schraal met 3 man, maargoed.
Altijd mooi zo'n koelkast in je werkplaats. (met wat losse motorblokken daar bovenop...)

We hebben ook alvast de achterkap in de primer gezet. Daar moetne voordat hij gespoten wordt nog wel even twee vierkanten gaten in gemaakt worden voor het originele achterlicht.

Waar we ons verder mee bezig gehouden hebben is met het bewerken van een paar cilindertjes.
Hier een pia runner cil. origineel 50cc, wat hoger en breder gemaakt.
Best mooi gelukt dacht ik zo!!



Spijltjes wat scherper gemaakt.



De cilinder is niet helemaal meer in top staat nee, had ook al wat detonatie sporen. Maar loopt nu prachtig, topsnelheid met +-20% (!) toegenomen en de trekkracht is er ook veel op vooruit gegaan.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
PetrolShack 18-4-2010 20:24 Print reply

Posts: 572
van die tankkap, komt wss door het ''flexen'' van dat ding, ik weet niet meer wat voor plamuur er nou op was gesmeerd, als het nou gewonen polyester plamuur was, zo je het over kunnen doen met polyester VEZEL plamuur, dat is een stukje steviger, maar kost zeker meer je zou voor de zekerheid ook geleiders kunnen maken, zodat ie niet de kans het om heen en weer te zwaaien, flexen hoe je het ook wilt noemen

Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 18-4-2010 om 20:27 uur.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
2SLOW4ME 18-4-2010 20:32 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
van die tankkap, komt wss door het ''flexen'' van dat ding, ik weet niet meer wat voor plamuur er nou op was gesmeerd, als het nou gewonen polyester plamuur was, zo je het over kunnen doen met polyester VEZEL plamuur, dat is een stukje steviger, maar kost zeker meer je zou voor de zekerheid ook geleiders kunnen maken, zodat ie niet de kans het om heen en weer te zwaaien, flexen hoe je het ook wilt noemen

Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 18-4-2010 om 20:27 uur.


Ik heb er nu polyester plamuur van albastine op gesmeert. Spul kost ook al tegen de 15 eu aan. en heb er al 2 potten van versleten .

We zien wel wat het gaat worden, gister is er nog een laag overheen gegaan. beetje extra dik zodat er een mm dikker op gesmeert zit.

En dat van die geleiders snap ik niet helemaal eigelijk...
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 21830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 29 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved