Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - opmaat uitaat. Luc Foekema vs Niek de Wildt [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - opmaat uitaat. Luc Foekema vs Niek ...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 25-12-2008 20:03 Print reply
Posts: 7168
Ik vind het heel leuk dat veel mensen hier zo enthousiast mee bezig zijn en er moeite voor doen.
Dus keep up the good work en bedankt!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
ik heb nog berekeningen voor een mbx80 cilinder en kop liggen.
alleen heb ik hem nooit afgemaakt:(


Ik heb er ook nog een gemaakt met bimotion stage 3 die voor mijn sprinter is, en voor een goed doel als dit wil ik hem best geven.

Maar ik dacht te lezen dat het om een std am6 cilinder ging?



Jan, het lijkt me verstandig dat je begint met de Luc F. pijp aangezien mijn berekeningen nog pas net uit zijn gekomen en deze week dus de meeste aanpassingen nog zullen plaatsvinden.
Pro Tuning gaat de uitkomsten van meerdere programma's bijv met elkaar vergelijken en ik probeer nog in contact te komen met Frits om te discusieren over aanpassingen.

Ik heb gister bijv. al een aanpassing gedaan, ik had namelijk de formule die die hoeken geeft verkeerd ingevoerd (de lengtes en breedtes etc van de pijp kloppen gwn, hij lijd de hoek hier namelijk uit af) Die nieuwe versie had ik al willen uploaden maar Jelmer heeft nog niet gereageerd.
 
Derbi-Olaf 25-12-2008 21:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ik ga het ook zeker met backinggas doen, maar ben eigenwijs en doe 't lekker met 0,8

ik doe lekker 0.65
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 27-12-2008 20:44 Print reply

Posts: 4931
oke, ik heb nu wel wat gegevens, namelijk:

Krukasvermogen 7 pk (gegokt)
Toerental waarbij max vermogen 10050 rpm (gegokt)
Cilinder inhoud (slag 39 en boring 40,3) 48,14 cc
BMEP 9,4 Bar
Gemiddelde uitlaatgastemp. 843,49 Kelvin
Gemiddelde geluidssnellheid 582,16 m/s
Min toerental powerband 8000 rpm
Max toerental powerband 12000 rpm
Uilaatpoorttiming 172 Graden
Effective uitlaattiming 152 Graden
Lengte uitlaatschacht + flens 55 mm
Max zuigersnellheid 19 m/s
Haalbaar toerental 14378 rpm
Powerband breedte 1,45 factor
Trailpipe diameter 8,1 mm


Klopt dit een beedje denken jullie??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Mt5_grolsch 27-12-2008 21:20 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
oke, ik heb nu wel wat gegevens, namelijk:

Krukasvermogen 7 pk (gegokt)
Toerental waarbij max vermogen 10050 rpm (gegokt)
Cilinder inhoud (slag 39 en boring 40,3) 48,14 cc
BMEP 9,4 Bar
Gemiddelde uitlaatgastemp. 843,49 Kelvin
Gemiddelde geluidssnellheid 582,16 m/s
Min toerental powerband 8000 rpm
Max toerental powerband 12000 rpm
Uilaatpoorttiming 172 Graden
Effective uitlaattiming 152 Graden
Lengte uitlaatschacht + flens 55 mm
Max zuigersnellheid 19 m/s
Haalbaar toerental 14378 rpm
Powerband breedte 1,45 factor
Trailpipe diameter 8,1 mm


Klopt dit een beedje denken jullie??



ik denk dat het krukas vermogen meer is maar ik weet de rest van je setup niet.

en die tailpijp dikte klopt geen zak van dan verbrand je zuiger durf ik om te wedden
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
markRD 27-12-2008 22:44 Print reply

Posts: 1181
Tailpijp is volgens de overmars column niet? Is goed mogelijk, maar ik zou hem iig wel aan de ruime kant houden! Succes met je project! voor de rest zien de waardes er goed uit! Nogmaals succes!
 
jan-dx11 28-12-2008 9:45 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



ik denk dat het krukas vermogen meer is maar ik weet de rest van je setup niet.

en die tailpijp dikte klopt geen zak van dan verbrand je zuiger durf ik om te wedden


hij gaat op de orginele cilinder draaien.

Trailpipe gaat 15mm worden ofzo.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Niek de Wildt 28-12-2008 23:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


hij gaat op de orginele cilinder draaien.

Trailpipe gaat 15mm worden ofzo.


Als je eruit bent wat je met die tailpijp wil doen qua maat moet je die maat en de maat van de voorbocht even aan mij geven dan bereken ik D4 voor je (die klopt anders niet, maar is maar een klein verschil)

Verder denk ik dat je voor 9pk krukasvermogen moet gaan, met een std ontgrensd was dacht ik namelijk ongv 6,5+pk op het achterwiel te halen ongv?

Ik raad je aan een powerband van 9 tot 12 te maken.
en het topvermogen bij 10500 in te vullen.

Wil je de cilinder nog tunen?

Geef eens de uitlaat en spoelpoort timing, dan zal ik een suggestie doen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



ik denk dat het krukas vermogen meer is maar ik weet de rest van je setup niet.

en die tailpijp dikte klopt geen zak van dan verbrand je zuiger durf ik om te wedden



http://www.sobw.nl/p...00705%20Tailpijp.pdf

Lees en huiver,

Die andere formule die in het prog staat is simpelweg een benaderingformule waarbij geen krukvermogen nodig is en je dichtbij komt maar iig niet kleiner.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 28-12-2008 om 23:39 uur.

Flens + Schacht 5,5cm
Header 4,86 cm

Diffusor 1 14,25 cm

Diffusor 2 16,84 cm

Diffusor 3 14,25 cm

Midsection 9,07 cm

Compression 17,27 cm

Compression 2 4,32 cm

Tailpijp Maximaal25,91 cm

Totale lengte 112,27 cm

10mm tailpijp dia


BMEP 11,57 Bar

Gemiddelde uitlaatgastemp. 937,10 °K

Gemiddelde uitlaatgastemp. 937,10 °K

Gemiddelde geluidsnelheid 613,62 m/s



Krukas vermogen 9,0 pk

Toerental waarbij max. vermogen 10.500 toeren

Cilinderinhoud 48,14 cc

BMEP 11,57 Bar



Powerband breedte 1,33 factor



Maximale zuigersnelheid 19 m/s

Maximaal haalbaar toerental 14.378 toeren


Gemiddelde Geluidsnelheid 13,62 m/s

Min. Toerental 9.000 tpm

Max. Toerental 12.000 tpm

Uitlaatpoorttiming 172 graden

Effectieve uitlaattiming 152 graden

Cilinder inhoud 48,14 cc

Lengte flens + uitlaatschacht 55 mm





Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 28-12-2008 om 23:47 uur.
 
Derbi-Olaf 2-1-2009 10:15 Print reply

Posts: 14999
ik zou ff wachten met de formules van Niek, tot ze verbeterd zijn, en reële waardes hebben.

(niets tegen jou niek (k) )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 2-1-2009 12:42 Print reply

Posts: 4931
jah, ik zal zoiezo eerst de brommer weer lopend proberen te krijgen

dan matriaal scooren, foekema berekening dan die pijp maken, en dan die van niek, dus dat duurd nog wel ff
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
mtxrijder 10-1-2009 14:41 Print reply
Posts: 338
http://www.youtube.c...bzx45U&eurl=http://video.google.nl/videosearch?q=luc+foekema+uitlaat+senda&emb=1&aq=f


deze jongen heeft standaard opmaat op zen senda-mischien aan hem vragen
 
Niek de Wildt 10-1-2009 16:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ik zou ff wachten met de formules van Niek, tot ze verbeterd zijn, en reële waardes hebben.

(niets tegen jou niek (k) )


Helemaal mee eens hoor.
Ik heb gehaast de eerste paar versies uitgebracht, dus ik heb nog een aantal grote fouten moeten verbeteren.
 
-simon- 10-1-2009 17:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
http://www.youtube.c...bzx45U&eurl=http://video.google.nl/videosearch?q=luc+foekema+uitlaat+senda&emb=1&aq=f


deze jongen heeft standaard opmaat op zen senda-mischien aan hem vragen


die zit hier toch ook op het forum.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jan-dx11 10-1-2009 19:52 Print reply

Posts: 4931
dikke dennis??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
PRO TUNING 10-1-2009 20:15 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Helemaal mee eens hoor.
Ik heb gehaast de eerste paar versies uitgebracht, dus ik heb nog een aantal grote fouten moeten verbeteren.



BEZINT EER GE BEGINT
 
C.H. 19-1-2009 21:50 Print reply
Posts: 47
leuk idee,

lijkt me leuk om te doen, iemand iets liggen aan berekeningen voor een standaart am6 cilinder?
 

Dit topic is 3456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved