Christian-tsx |
25-12-2008 10:46 |
Posts: 856 |
daar wil ik me ook wel aan wagen bij mn tsx sprinter.
een berekening van luc foekema wou ik toch sowieso laten maken.
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
25-12-2008 10:49 |
Posts: 4159 |
ik heb nog berekeningen voor een mbx80 cilinder en kop liggen.
alleen heb ik hem nooit afgemaakt:(
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
jan-dx11 |
25-12-2008 11:20 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
daar wil ik me ook wel aan wagen bij mn tsx sprinter.
een berekening van luc foekema wou ik toch sowieso laten maken.
oke, dat zou mooi zijn.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Derbi-Olaf |
25-12-2008 11:28 |
Posts: 14999 |
ik ga op mijn derbi sowieso ook al 2 opmaat uitlaten vergelijken, een door luc foekema, en een door dat programma van sypie berekent de resultaten zal ik ook vermelden
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
honda tim |
25-12-2008 12:16 |
Posts: 92 |
@ thomas
wat voor berekening heb jij dan voor je mbx 80 cil?
berekning om de cilinder te tunen of voor een opmaat pijp?
zoja welke toerenbereik is deze op berekend?
ik ben nu bezig met een mbx 80 cilinder tunen dus wil er graag een uitlaatje bij maken bovenlangs.
|
|
|
|
markRD |
25-12-2008 14:07 |
Posts: 1181 |
Ben erg benieuwd! Volhouden zulke projecten!
|
|
|
|
steven 50cc cross |
25-12-2008 14:19 |
Posts: 685 |
|
|
no farmers no food |
|
Mt5_grolsch |
25-12-2008 14:21 |
Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steven 50cc cross
die opmaat in de gallery is gemaakt door www.scholtentechniek.nl
en blijf altijd nog mijn twijfels hebben bij scholten
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
jan-dx11 |
25-12-2008 16:44 |
|
Markjo |
25-12-2008 17:16 |
Posts: 1061 |
Als ik een beetje tijd heb, zal ik ook deze vergelijking maken. maar dan met 129cc
kunnen we ook de verschillen bekijken bij grotere inhouden
zal anders ook wel hier posten om het een beetje overzichtelijk te houden
edit:
waarom pak je trouwens 1mm? hoe dunner hoe beter toch?
ik ga hem maken met 0,8
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 25-12-2008 om 17:18 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Mt5_grolsch |
25-12-2008 17:49 |
Posts: 2014 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
Als ik een beetje tijd heb, zal ik ook deze vergelijking maken. maar dan met 129cc
kunnen we ook de verschillen bekijken bij grotere inhouden
zal anders ook wel hier posten om het een beetje overzichtelijk te houden
edit:
waarom pak je trouwens 1mm? hoe dunner hoe beter toch?
ik ga hem maken met 0,8
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 25-12-2008 om 17:18 uur.
1mm. heeft minder scheur kans.
ik ga het ook doen met 1mm.
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Sypie_Honda |
25-12-2008 17:56 |
Posts: 13830 |
ik zou ook 1mm doen.
ik heb die van mij toen ooit uit .75 gemaakt, maar dat is echt moeilijk lassen. ik heb hem toen afgelast zonder gas er in, maar achteraf kon je beter met gas in de pijp lassen.
0.75 is wel lekker makkelijk buigen (met de handen) maar 1mm wil veel beter lassen.
schermgas in de uitlaat laten lopen. TIG apparaat op 30 amp. en je kunt hem supernetjes aflassen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
jan-dx11 |
25-12-2008 19:20 |
Posts: 4931 |
idd zoals sybrand zegt, het is moeilijk lassen, 1mm is te doen maar ik ga er wel gas door laten lopen tijdens lassen denk ik.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Markjo |
25-12-2008 19:38 |
Posts: 1061 |
ik ga het ook zeker met backinggas doen, maar ben eigenwijs en doe 't lekker met 0,8
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
jan-dx11 |
25-12-2008 19:42 |
Posts: 4931 |
mag wel hoor
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|