Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Restauratie Kreidler RM 1974 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Restauratie Kreidler RM 1974 [Algem...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Peer24 21-8-2006 16:09 Print reply

Posts: 119
Wat ik totaal kwijt ben aan alles zonder aanschaf van
de brommert. Is rond de 1800 euro, er is een hoop tijd
en werk in gaan zitten. De cilinder is ook getuned door
LVS in naaldwijk, afgesteld door me zelf. En het loopt
gewoon prima, pakt goed op ( Mits het niet regend uiteraard )

Het blok is uiteraard ook gereviseerd door me zelf, Alle assen
uitgeklokt en opgefrisd. Ook de krukas vernieuwd ( Pas geleden
gedaan, stom dat ik het niet eerder heb gedaan ) Krukas revisie
kost 100 euro, Nieuwe Krukaslagers, nieuwe drijfstang, nieuw big
end en uitklokken en uitmeten van de speling.

Van de winter worden er dingen verbeterd zoals de achterbrug die
zwakjes is, word vervangen door een ander exemplaar. Deze onderbouw
met vaste voetsteunen word opnieuw gepoedercoat ( Ik reed met trappers
dus je hebt een andere onderbouw nodig ). De 5bak is al in de maak
word gereviseerd en kan ik volgende maand ophalen ( gereviseerder
5bak direct 550 euro ) De zuiger die erin komt is ook al gereserveerd
( RSP zuiger 150 euro 44mm ) Waarom heb ik deze gereserveerd ???
Omdat de meeste snelle jongens zo'n zuigertje gewoon meteen kopen en dan
wel met een groot flink aantal van 6 stuks ongeveer. Er worden maar
een beperkte aantal van deze RSP zuigers gemaakt ( iets van 140
zuigers )Over heel nederland, vandaar ook de iets hogere prijs
voor een normaal zuigertje. Maar deze zuigers zetten ook helemaal
niet uit, dus de zuigerspeling kan dan minimaal worden toegepast
zodat er meer vermogen eruit valt te halen ( uit de cilinder dan ).

http://www.rsp-products.nl/

Genoeg gepraat nu alweer.
 
Erik 39 21-8-2006 16:26 Print reply

Posts: 15088
Leuk dingetje. Vond hem voor het restaureren eerlijk gezegt mooier..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Peer24 21-8-2006 16:33 Print reply

Posts: 119
Dan klopt er iets niet hoor. Mijn doel was iets anders.
Maar je hoeft de volgende keer geen commentaar te leveren.

Gr,


Andry
 
bikkeltje 21-8-2006 16:34 Print reply

Posts: 2380
pffff...zowat profesioneel. Wel fucking mooi ding
 
Erik 39 21-8-2006 16:36 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Peer24
Dan klopt er iets niet hoor. Mijn doel was iets anders.
Maar je hoeft de volgende keer geen commentaar te leveren.

Gr,


Andry

? Mag ik niet zeggen wat ik er van vind?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
me myself and I 21-8-2006 16:36 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Leuk dingetje. Vond hem voor het restaureren eerlijk gezegt mooier..


Mag ik ff lachen?





 
... Boe!
Peer24 21-8-2006 16:37 Print reply

Posts: 119
Zelf ben ik er nog niet tevreden mee hoor
Je blijft bezig, zoals de buddy is niet mijn
smaak meer eigk, En de zijkappen zitten er nog
niet op. Voor de rest gaat die achterband
er van de winter ook vanaf. Dit is geen porem
een 3inch achterband. De middenbok word vervangen
voor een exemplaar die niet doorgezakt is. Voor
de rest ben ik gewoon tevreden.

( overigens voor de goede orde, De buddy die voor de
restauratie zit er nu op he. Deze moet nog een beugeltje
voor worden gemaakt die lange smalle )

Dit bericht is gewijzigd door Peer24 op 21-8-2006 om 16:39 uur.
 
me myself and I 21-8-2006 16:39 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Peer24
Zelf ben ik er nog niet tevreden mee hoor
Je blijft bezig, zoals de buddy is niet mijn
smaak meer eigk, En de zijkappen zitten er nog
niet op. Voor de rest gaat die achterband
er van de winter ook vanaf. Dit is geen porem
een 3inch achterband. De middenbok word vervangen
voor een exemplaar die niet doorgezakt is. Voor
de rest ben ik gewoon tevreden.


je bent de plastic/nylon busjes vergeten, waar je achterbrug vast zit aan het frame tegen kettingaanslag..
verder is die extrasupergeil
 
... Boe!
Peer24 21-8-2006 16:40 Print reply

Posts: 119
Dat klopt. Achterbrug word toch vervangen van de winter
dus dan meteen zo'n busje monteren. Is tegen het slijten
van de ketting ofzo. Maar het hoort er gewoon op
 
Peer24 21-8-2006 16:53 Print reply

Posts: 119



 
S1lv3r 21-8-2006 16:58 Print reply

Posts: 5213
hoezo kost die 5bak zo duur 550 euro.. :S
 
Peer24 21-8-2006 17:03 Print reply

Posts: 119
5bakken worden steeds schaarser en schaarser.

2jaaar geleden kon je voor een bedrag van rond de 475 euro
een gereviseerde 5bak kopen helemaal compleet. Inc kickstarter
en schakelpedaaltje dus. Maarzonder cilinder en ontsteking enz.

Nu betaal je voor een 5bak helemaal kaal 550 euro gereviseerd.

Voor een 6bak betaal je tegenwoordig bijna 1600 euro voor
ongereviseerd. Voor een gereviseerde moet je nog wel een euro van
400 bij leggen dus je komt dan uit rond de 2100 euro voor een
gereviseerde 6bak.

En dan komt er nog bij, je moet geluk hebben als je een 6bak
wil hebben. Want die worden met de dag lijkt wel zeldzamer.

Dit bericht is gewijzigd door Peer24 op 21-8-2006 om 17:05 uur.
 
me myself and I 21-8-2006 17:16 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Peer24
5bakken worden steeds schaarser en schaarser.

2jaaar geleden kon je voor een bedrag van rond de 475 euro
een gereviseerde 5bak kopen helemaal compleet. Inc kickstarter
en schakelpedaaltje dus. Maarzonder cilinder en ontsteking enz.

Nu betaal je voor een 5bak helemaal kaal 550 euro gereviseerd.

Voor een 6bak betaal je tegenwoordig bijna 1600 euro voor
ongereviseerd. Voor een gereviseerde moet je nog wel een euro van
400 bij leggen dus je komt dan uit rond de 2100 euro voor een
gereviseerde 6bak.

En dan komt er nog bij, je moet geluk hebben als je een 6bak
wil hebben. Want die worden met de dag lijkt wel zeldzamer.

Dit bericht is gewijzigd door Peer24 op 21-8-2006 om 17:05 uur.


6 bakken kun je nog nieuw kopen, bij homoet volgens mij maar alleen van de prijs krijg je al hartritme stoornissen,.. en ik vind persoonlijk dat denfeld zadel veeƩl mooier en sportiever staan, deze immi zadeltjes zijn altijd zo uitgezakt..
 
... Boe!
Peer24 21-8-2006 17:18 Print reply

Posts: 119
Homoet heeft de bakken niet meer liggen.

Klopt, voor dat denfeld buddy ding moet een appartbeugeltje
voor gemaakt worden. Maar nog geen tijd cq zin om dat te doen.

Ik ben as vrijdag aanwezig op de vehikel beurs in Utrecht. Dus
daar ken je hem in het echt zien
 
Peer24 9-10-2006 9:36 Print reply

Posts: 119
Na lang afwezig zijn te geweest. Ben ik niet stil gaan zitten.

De brommer ligt nu gedeeltelijk uitelkaar voor een aantal
aanpassingen.

Montage van een nieuwe rechte achterbrug.
Montage nieuwe balhoofdlagers.
Voorvork revisie.

Uiteraard het extreme blok tuning. Kep gekozen voor een 50cc SB en
niet voor een 60cc SB. Waarom ??? , Gister weer het levende bewijs
gezien dat gewoon een 60cc 3 keer achterelkaar vastnaait. Nou dat
gebeurd wel eens meer. Ik wou met het 50cc gedoe als eerst gaan
voor de volle hap. Dus 50cc 6poorter met 2 extra fluiters erbij
( extra uitlaatpoorten ). Dit neemt toch iets te veel risico met
zich mee. Vooral op aanraden van Chris Homoet. Die zegt dat hij
gewoon Te warm word. En een opgefokte SB 6poorter word al warmer
dan normaal en met extra fluiters al helemaal.

Gister heeft Richard B de opmaat gelaste Uitlaat langs gebracht en
heb die van hem overgenomen.

Foto's volgen vanavond weer.

Gegroet
AS.
 

Dit topic is 2571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved