Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 565 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 4 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 1-12-2008 16:15 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

smelten en tot een bonk alu gieten en dan frezen


LOL,, nee da gaat em echt nie worde:P wel chill id
 
Born to ride
Frysk 4-12-2008 15:55 Print reply

Posts: 34930
erg netjes Super man hoe je dat hebt getekend
 
giggitybyte
buldogo2 4-12-2008 18:58 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
erg netjes Super man hoe je dat hebt getekend


thnx man ...
 
Born to ride
Gary - Forum en Gallery Moderator 4-12-2008 19:25 Print reply

Posts: 12846
Teken jij je draad ook echt met spoed of is het meer een cosmetisch draad?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
buldogo2 4-12-2008 19:53 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Teken jij je draad ook echt met spoed of is het meer een cosmetisch draad?


is gewoon cosmetisch,, kan het wel met spoed gaan tekenen maar da vond ik dan toch net te ver gaan . aangezien het geen maak onderdelen zijn maar "koop" delen
 
Born to ride
buldogo2 6-12-2008 10:36 Print reply

Posts: 2101
is dr niemand hierow die toevallig nog een setje krukasse heeft of en koppeling? Ben nu bezig met de karters ma zondr die onderdele schiet et niet echt op...
 
Born to ride
Razor 6-12-2008 11:23 Print reply

Posts: 1554
vette shit dit man! succes met dit project.

in me profiel (http://www.brommerforum.nl/user/3769/last)kan je mijn creatie ook eens zien van een Bugatti motor. Ben er 10 weken intensief mee bezig geweest maar het klopt nu gelukkig wel exact. Echter is dit in Inventor getekend dus kan je denk ik niet met bepaalde problemen helpen omdat jij met Solidworks/-edge? werkt.

Maar je schakelwals neem je toch over van een bestaande motor?

Iemand waar ik ook vaak kom die doet ook veel 'amateur' gieten van delen. Bovendien heeft hij een schakelwals ontworpen en getekend, en vervolgens 200 keer laten maken. 1e was 1000 euro, en degene die erna kwamen waren 50 euro per stuk. Geeft je misschien indicatie van instelkosten (exclusief de versleten frezen nog).
Hier zie je filmpje ervan:
http://nl.youtube.com/watch?v=kPHxXE5LpHA

succes ermee!
 
blowdown en een powerband te koop!
buldogo2 6-12-2008 12:45 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
vette shit dit man! succes met dit project.

in me profiel (http://www.brommerforum.nl/user/3769/last)kan je mijn creatie ook eens zien van een Bugatti motor. Ben er 10 weken intensief mee bezig geweest maar het klopt nu gelukkig wel exact. Echter is dit in Inventor getekend dus kan je denk ik niet met bepaalde problemen helpen omdat jij met Solidworks/-edge? werkt.

Maar je schakelwals neem je toch over van een bestaande motor?

Iemand waar ik ook vaak kom die doet ook veel 'amateur' gieten van delen. Bovendien heeft hij een schakelwals ontworpen en getekend, en vervolgens 200 keer laten maken. 1e was 1000 euro, en degene die erna kwamen waren 50 euro per stuk. Geeft je misschien indicatie van instelkosten (exclusief de versleten frezen nog).
Hier zie je filmpje ervan:
http://nl.youtube.com/watch?v=kPHxXE5LpHA

succes ermee!


Heb zelf ook stage veel met inventor moeten werken,, lijkt eerlijk gezecht in grote lijnen wel op sw,, persoonlijk vind ik sw vaak alleen wat handiger in elkaar steken,, en grafiesch biet het pakket wat meer...

Schakelwasl ga ik idd gewoon een bestaande bebruike,, wou enkel deze zo getrou mogelijk overgetekend hebben wat best lastig was...maar het is toch aardig gelukt...

Hieft die beste man ook zelf tandwielen en assen gemaakt?? wel mooi spul ... Ik ben btw al rond aan het vragen voor het frees werk,, op me oude school hebben ze een mooie cnc bank staan 5 assig ms dat ik daar terecht kan .

Je model in inventor ziet der btw wel gelikt uit,, zkr de animatie zo...waar heb je heel de mate ed van die motor vandaan gehaald btw XD. ik bedoel maar...die blokjes heb je nie zomaar ff ergens in de schuur ligge om na te tekenen
 
Born to ride
Razor 6-12-2008 15:31 Print reply

Posts: 1554
ehm zover ik weet heeft die man geen tandwielen gefreesd. Het is volgens mij zo ontworpen dat ze in bestaande blokken passen. Deze schakelen een stuk soepeler dan bestaande andere modellen en schieten bovendien niet uit de versnelling. Hij verkocht ze voor ¤75,- per stuk en waren allemaal zeer snel in Nederland uitverkocht. Verder weet ik er ook niet zoveel van.


Tsjah over die Bugatti W16 motor was het meeste werk (7 weken) uitzoekwerk. Boring en Slag waren bekend en na wat puzzelwerk en rekenwerk ook de ontstekingsvolgorde. Aan de hand van proberen, meerdere opties uitwerken (ik wist niet hoe de cilindernummering was gedaan) kwam ik al aardig ver. Bovendien kan je met heeeeel veel rekenwerk ver komen. Er stonden ook wat vraagstukken van mij over de motor op enkele fora en zo was ik via via in contact gekomen met de hoofdingenieur van de Bugatti W16 motor. (Nederlander overigens!) Die heeft mij gecontroleerd en een belangrijke tip gegevens over de cilindernummering. Volgens hem waren de uiteindelijke maten van heel het blok exact goed uitgerekend. Zodoende is het gegaan dus

Heb je trouwens de extreem gedetaileerde CAD tekeningen wel eens gezien van allerlei kreidler en blokkken op kreidler.nl ?
Als je ergens bijvoorbeeld niet goed meer uit komt kan je ook contact op nemen met die man. (voor het tekenwerk)

En Ruud (vk tuning ofzo) van Apriliaforum heeft ook zelf wel eens een carter gefreesd. Ook met hem kan je evt. contact zoeken.
Daarnaast heeft ABTuning ook carterdelen ontworpen en gefreesd voor zichzelf.

nogmaal succes ermee !

 
blowdown en een powerband te koop!
buldogo2 7-12-2008 12:26 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ehm zover ik weet heeft die man geen tandwielen gefreesd. Het is volgens mij zo ontworpen dat ze in bestaande blokken passen. Deze schakelen een stuk soepeler dan bestaande andere modellen en schieten bovendien niet uit de versnelling. Hij verkocht ze voor ¤75,- per stuk en waren allemaal zeer snel in Nederland uitverkocht. Verder weet ik er ook niet zoveel van.


Tsjah over die Bugatti W16 motor was het meeste werk (7 weken) uitzoekwerk. Boring en Slag waren bekend en na wat puzzelwerk en rekenwerk ook de ontstekingsvolgorde. Aan de hand van proberen, meerdere opties uitwerken (ik wist niet hoe de cilindernummering was gedaan) kwam ik al aardig ver. Bovendien kan je met heeeeel veel rekenwerk ver komen. Er stonden ook wat vraagstukken van mij over de motor op enkele fora en zo was ik via via in contact gekomen met de hoofdingenieur van de Bugatti W16 motor. (Nederlander overigens!) Die heeft mij gecontroleerd en een belangrijke tip gegevens over de cilindernummering. Volgens hem waren de uiteindelijke maten van heel het blok exact goed uitgerekend. Zodoende is het gegaan dus

Heb je trouwens de extreem gedetaileerde CAD tekeningen wel eens gezien van allerlei kreidler en blokkken op kreidler.nl ?
Als je ergens bijvoorbeeld niet goed meer uit komt kan je ook contact op nemen met die man. (voor het tekenwerk)

En Ruud (vk tuning ofzo) van Apriliaforum heeft ook zelf wel eens een carter gefreesd. Ook met hem kan je evt. contact zoeken.
Daarnaast heeft ABTuning ook carterdelen ontworpen en gefreesd voor zichzelf.

nogmaal succes ermee !



Nee kennis van me heeft het ook een x over iemand gehad die zelf complete bakken maakte ed,, maar zal wel iemand anders geweest zijn dan . Blokje blijft mooi geanimeert,, kunt zo zien dat der veel uitzoekwerk in heeft moeten gezeten...

thnx ig voor die sites,, ik zal er straks even op kijken zal vast wel iets tussen staan wat interesant is voor me.

Nogmaals harstike bedankt voor de info!
 
Born to ride
- Han - 7-12-2008 13:25 Print reply

Posts: 9667
zit dit ff te bestuderen, en ziet er leuk uit!

Maar je gebruikt dan een rd 350 bak he.

Wat voor krukas en cilinder(s) wil je er dan op hebben?

een 2 cilinder ervan maken zou wel vet zijn natuurlijk
 
<10.000 posts
buldogo2 7-12-2008 14:34 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
zit dit ff te bestuderen, en ziet er leuk uit!

Maar je gebruikt dan een rd 350 bak he.

Wat voor krukas en cilinder(s) wil je er dan op hebben?

een 2 cilinder ervan maken zou wel vet zijn natuurlijk


Ben van plan er een V4 van te maken...4 cilinders dus,, wat voor cilinders dit worden moet ik nog even bekijken...heb er al aan zitten denken om er bijv 4 cr125 cilinders op te zetten,, maar dat zou best vervelend worde met de PV aansluitingen ed...dus ws kome er gewoon rd350 cilinders op...Met bijbehoorende krukassen,, zonodig aangepast of nagemaakt
 
Born to ride
buldogo2 10-12-2008 15:30 Print reply

Posts: 2101
Geen nieuwe plaatjes helaas,, ben een beetje begonnen met het ontwerpen van de carters...sorry,, tekenen...want heb et eigelijk nog niet echt doorgedacht...en dat was dus beetje fout aan het lopen:P. Heb het wel redelijk recht kunne trekke nu zodat me tek nog bruikbaar is...margoed, als het goed is kreig ik in de loop van volgende week krukasje binne met compleet setje carters, schakelarm en compleete koppeling,, dan kan ik die ook natekenen en heb ik eigelijk alle onderdelen om het onder carter fatsoenlijk te kunne ontwerpe...

ik houd jullie op de hoogte
 
Born to ride
- Han - 10-12-2008 15:33 Print reply

Posts: 9667
zijn die cilinders wel wat te krijgen?

Anders is het misschien ook grappig om er 4 brommer cilinders op te zetten
 
<10.000 posts
Tombrom 10-12-2008 16:37 Print reply

Posts: 15925
waarom wil je dat nou weer
 

Dit topic is 22470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved