Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 3 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 28-11-2008 15:22 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


en dan?

hij heeft het over een massief blok alu. dus waar je die carters uit kunt frezen. niet over gieten, want voor gieten kun je ook gewoon oude carters gebruiken


ooh ok mijn fout, te snel gelezen
 
giggitybyte
Makrolon 28-11-2008 15:25 Print reply

Posts: 6733
Erg gaaf dit, ik snap van het meeste geen kut. maar ik vind het al knap dat je zo'n bak enzo zo mooi kan tekenen! Ga dit zeker volgen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
buldogo2 28-11-2008 15:35 Print reply

Posts: 2101
Ben ondertusse bezig met en plaatje schiete met de schakelvorkjes der bij, die ware echt en pokke werk om te make,, zijn ng nie helemaal naar me zin ook niet eigelijk,, maar de mate kloppen verder wel...zal zo ff bij de picas bij zette
 
Born to ride
buldogo2 28-11-2008 16:35 Print reply

Posts: 2101
even een detail fototje er bij gezet,, overzichts foto is even niet interesant.. zie je niet veel verschil op nu
 
Born to ride
Vets_Tom 28-11-2008 16:46 Print reply

Posts: 297
respect voor wat jij kan met de pc. Hopelijk kan ik ooit net zo goed om gaan met de pc. Maar al nog meer ideeen over hoe je de cilinders opstelt en waar de carbskomen en hoe je de twee kurkassen koppelt.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-11-2008 16:49 Print reply

Posts: 10560
waarom zet je nummers op de schakelvorken ?
lijkt me beetje onnodig als je spul zelf gaat maken ?

verder respect voor wat je aan het doen bent natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-11-2008 om 16:52 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
buldogo2 28-11-2008 17:04 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
respect voor wat jij kan met de pc. Hopelijk kan ik ooit net zo goed om gaan met de pc. Maar al nog meer ideeen over hoe je de cilinders opstelt en waar de carbskomen en hoe je de twee kurkassen koppelt.


Heb al een helehoop in me hooft zitte uiteraart,, maar ik hou me eerst even bezig met de basis onderdelen verzamelen,, zonder deze kan ik namelijk geen carter ontwerpen en heb ik dus niets aan die ideeen .

Ben ondertussen ook zwaar aan het twijfelen en zoeken naar geschikte cilinders voor dit doel, plaatsing van de carb. en uitlaten komt later,, dat moet geen probleem gaan vormen .

Mja die schakelwals word echt een ramp om te gaan tekenen:P k heb der amper zin in omda k daar ws het langste mee bezig ben van alles...weet niet meer hoe ik een extrude-cut om een cilindriesche vorm heen moet trekken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
waarom zet je nummers op de schakelvorken ?
lijkt me beetje onnodig als je spul zelf gaat maken ?

verder respect voor wat je aan het doen bent natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-11-2008 om 16:52 uur.


Als je even terug gelezen had,, dan had je als het goed is begrepen dat ik een bestaande bak ga gebruike en praktiesch alleen de carters zelf ga ontwerpen,, de rest is eigelijk in eerste instantie nateken werk...

En aangezien k perfectionist ben...staan er net als bij het orgineel type codes op de vorkjes
 
Born to ride
DoDo-tomos 28-11-2008 17:24 Print reply

Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]

weet niet meer hoe ik een extrude-cut om een cilindriesche vorm heen moet trekken.




as erdoorheen plaatsen en een schetsvlak err op, zo is dat teminste bij cad.


maja mooi project, ga het zeker bij houden

 
of vraag het niek de wildt
buldogo2 28-11-2008 22:45 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
[...]


as erdoorheen plaatsen en een schetsvlak err op, zo is dat teminste bij cad.


maja mooi project, ga het zeker bij houden



da was em...nja ongeveer . thnx...komt ng en update strx ws
 
Born to ride
buldogo2 30-11-2008 22:26 Print reply

Posts: 2101
pfff, me sw wil niet mee werke maar als goed is heb ik over half utje en plaatje met schakelwals ...
 
Born to ride
Endymion 1-12-2008 0:58 Print reply

Posts: 1583
Alle onderdelen bij elkaar zoeken.
Uittekenen carters inventor of solid.
Met maten en passingen.
Iges file maken.
Gereedschap in de machine.
Laden in je Cad/cam software.
Bewerkingen erop toepassen.
Postprocessen.
Materiaal in machine.
En vlammen met hardmetaal alu frezen.
eerst grof contouren en steeds nettere stappen maken.

Alu is wel goedkoop...alleen voor de mensen die schrikken van de prijzen is het duur.
pak 7075 ( ongelofelijk sterk en verspaand lekker.
Je besteld gewoon materiaal via een bekend bedrijfje ofzo scheelt nogal.
Ik weet niet hoe het zit met uitzetting van het materiaal wat je uiteindelijk neemt maar dat zou ik ook in de gate houde als je iets van mindere kwaliteit kiest.

Je hebt een paar nadele dit laten frezen is stervens duur.
je zit makkelijk al gauw over de 1000 euro.
manuren zijn 70 a 80 euro.
Dus je doet het waarschijnlijk zelf (niet geleze of dat zo was)
Het gereedschap . Lange hardmetaal alufrezen zijn ong 400 euro per stuk.
Snelstaal begin ik niet over
Om het netjes te doen ga je waarschijnlijk 5-assig.
Goed nadenken over opspanning nadat het blok niet meer mooi vierkant is.

Verder is het een ongelovelijk vet idee maar alleen als je de kennis in huis hebt en de langdurige beschikking hebt over een juiste machine.

Su6


Btw. Je tekeningen zien er goed uit.


Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 1-12-2008 om 1:00 uur.
 
As your agent, I am beyond death
buldogo2 1-12-2008 1:20 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion
Alle onderdelen bij elkaar zoeken.
Uittekenen carters inventor of solid.
Met maten en passingen.
Iges file maken.
Gereedschap in de machine.
Laden in je Cad/cam software.
Bewerkingen erop toepassen.
Postprocessen.
Materiaal in machine.
En vlammen met hardmetaal alu frezen.
eerst grof contouren en steeds nettere stappen maken.

Alu is wel goedkoop...alleen voor de mensen die schrikken van de prijzen is het duur.
pak 7075 ( ongelofelijk sterk en verspaand lekker.
Je besteld gewoon materiaal via een bekend bedrijfje ofzo scheelt nogal.
Ik weet niet hoe het zit met uitzetting van het materiaal wat je uiteindelijk neemt maar dat zou ik ook in de gate houde als je iets van mindere kwaliteit kiest.

Je hebt een paar nadele dit laten frezen is stervens duur.
je zit makkelijk al gauw over de 1000 euro.
manuren zijn 70 a 80 euro.
Dus je doet het waarschijnlijk zelf (niet geleze of dat zo was)
Het gereedschap . Lange hardmetaal alufrezen zijn ong 400 euro per stuk.
Snelstaal begin ik niet over
Om het netjes te doen ga je waarschijnlijk 5-assig.
Goed nadenken over opspanning nadat het blok niet meer mooi vierkant is.

Verder is het een ongelovelijk vet idee maar alleen als je de kennis in huis hebt en de langdurige beschikking hebt over een juiste machine.

Su6


Btw. Je tekeningen zien er goed uit.


Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 1-12-2008 om 1:00 uur.


Bied je jezelf nu tot beschikking of... .

haha,, nee zonder gein...je hebt volkomen gelijk met je verhaaldje hierboven,, ben me er ook voledig van bewust wat voor tijd geld en kennis er in gaat zitten,, daarom is het in eerte instantie alleen tekenen,, mocht ik dan uiteindelijk zoiets hebben van...JA DIT WORD ET,, dan ga ik rond kijke voor bedrijven kennissen famillie enz...om et ding gemaakt te kreige...

Et is alleen wel fkt,, heb zojuist et laatse onderdeel voor handen getekendXD,, nu ma mense zien te vinde die ng ergen oude onderdele in en hoekje hebbe ligge om ze te kunne lene ofzo en te tekenen:P...

(ps komt zo fototje aan...) ..

Oja en bedankt voor de extra info weer,, ben nog niet heel erg goed thuis in materiaalen...

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 1-12-2008 om 1:20 uur.
 
Born to ride
PRO TUNING 1-12-2008 11:25 Print reply

Posts: 4000
Carters kun je laten gieten als je 3 D tekeningen aanbiedt, de negatieve mal wordt dan in schuim gemaakt maar moet daarna bewerkt worden pas - lager vlakken schroefdraad etc.

Waarom gebruik je b.v. geen AM 6 cilinders - krukassen ? scheelt al een hoop geld.

b.v. 4 x 90 cc Simonini kit = 360 cc met ???? PK.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 16-12-2008 om 9:59 uur.
 
buldogo2 1-12-2008 12:37 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Carters kun je laten gieten als je 3 D tekeningen aanbiedt, de negatieve mal wordt dan in schuim gemaakt maar moet daarna bewerkt worden pas - lager vlakken schroefdraad etc.

Waarom gebruik je b.v. geen AM 6 cilinders - krukassen ? scheelt al een hoop geld.

b.v. 4 x 90 cc Somonini kit = 360 cc met ???? PK.


Weet jij daar dan adresjes voor?? als je daar meer van weer zou ik daar graaaag meer info over willen.

En het gaat niet zozeer om geld,, k ben zoiso niet van plan een veredeld brommertje te bouwe...

EN in zoeen cilinder zit geen powervalve,, ook de slag icm de boring is gewoon K*T...En zoiso,, 2e hands krukassen van een rd350 (bijv) hoeven ok niet duur te zijn. hoeve niet sppr netjes te zijn ofzo worde dan toch aangepast...
 
Born to ride
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 13:34 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


en dan?

hij heeft het over een massief blok alu. dus waar je die carters uit kunt frezen. niet over gieten, want voor gieten kun je ook gewoon oude carters gebruiken

smelten en tot een bonk alu gieten en dan frezen
 
Too cool for school!

Dit topic is 22461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved