Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 726 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 18 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 17-6-2009 0:46 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ziet er al goed uit

Zelf teken ik de dingen grofweg zodat ik een idee heb wat ik moet doen om het aan tepassen. Maar wat jij doet is kunst



haha, thank you
 
Born to ride
buldogo2 8-7-2009 22:34 Print reply

Posts: 2101
Weer wat verder .



Zoals je ziet heb ik een begin gemaakt met de overbrenging naar mijn uitgaande as. Dit is echter nog lang niet het definitieve ontwerp, dit is enkel een soort concept om te kijke hoe veel ruimte ik heb en of het wel mogelijk is!

Er zit heel wat denk werk in om dit goed werkend te kreigen, vooral omdat de cassete bak ook nog makkelijk te verwijderen moet zijn, en hetzelfde geld voor de achterbrug.

Maaaaar, het lijkt er op dat het wel gaat lukken .

Moet er alleen nog even echt goed over na denken.

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 8-7-2009 om 22:34 uur.
 
Born to ride
grasmaaier89 14-7-2009 13:03 Print reply

Posts: 14412




lijkt wel veel op de Britten V1000
die had alles vastgezet op het motorblok, om helemaal geen frame buizen te hoeven gebruiken.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 14-7-2009 om 13:03 uur.


Edit: en ik vind t project er goed uitzien
Misschien gaat geschiedenis herhaalt worden en word er een 2e Britten V1000 gemaakt...
De "Putten V500"

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 14-7-2009 om 13:06 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Joel_koningslust 14-7-2009 13:32 Print reply

Posts: 14514
niemand evenaaard de grote john britten johnny. ik vind deze er qua technische hoogstandjes ook niet echt bij in de buurt komen. uiteraard is het wel mooi werk wat hiero geleverd wordt. ben benieuwd of je hem ooit nog eens echt kunt bouwen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
buldogo2 14-7-2009 19:09 Print reply

Posts: 2101
haha, grappig. lijkt er nog echt een beetje op ook XD. Heb em daar echt totaal niet van afgekeken... Maar dat gezecht,, ik wil em niet eens evenaren. Vind het gewoon leuk om er zo een beetje mee bezig te zijn. Of ik em ook echt ooit ga maken is nog maar de vraag. Maar ik wil er wel voor zorgen dat het in ieder geval mogelijk is om het te maken
 
Born to ride
zundappchef 14-7-2009 19:24 Print reply

Posts: 4082
@ grasmaaier

dit zou ik persoonlijk toch ondersteunen met een subframe

de stres die op het blok komt die er eigenlijk niet hoef te zitten
zou mij het vertrouwen in een goed en betrouwbaar blok ontnemen


persoonlijk ging in ik voor een blend in

een subframe die om het blok heen zit om de stress over te nemen
wel ben ik het eens om een hoop ophang punten aan het blok te bevestigen

netjes project hoopelijk gaat dit ooit het daglicht zien
 
1000 v twin rotax biatch
buldogo2 15-7-2009 22:26 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
@ grasmaaier

dit zou ik persoonlijk toch ondersteunen met een subframe

de stres die op het blok komt die er eigenlijk niet hoef te zitten
zou mij het vertrouwen in een goed en betrouwbaar blok ontnemen


persoonlijk ging in ik voor een blend in

een subframe die om het blok heen zit om de stress over te nemen
wel ben ik het eens om een hoop ophang punten aan het blok te bevestigen

netjes project hoopelijk gaat dit ooit het daglicht zien


Daar ben ik het ook mee eens.

Of het project ooit het daglicht gaat zien valt nog te bezien...ben op het moment ook bezig/aan het kijken om een eigen "bedrijfje" op te starte, heb al paar klante dus komende tijd best druk...
 
Born to ride
Vets_Tom 17-7-2009 13:04 Print reply

Posts: 297
Wat voor een bedrijfje ga je beginnen? Hoopelijk heb je wel een keer tijd om je blok te bouwen.

Ik vorder zelf al aardig met het bouwen van mijn blokje. Volgende week ga ik een paar onderdelen laten draaien.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 17-7-2009 13:39 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Wat voor een bedrijfje ga je beginnen? Hoopelijk heb je wel een keer tijd om je blok te bouwen.

Ik vorder zelf al aardig met het bouwen van mijn blokje. Volgende week ga ik een paar onderdelen laten draaien.


Voor bedrijven, en belangrijker...particulieren 3D tekeningen/ontwerpen maken in SW. Voor bijvoorbeeld een ilustratie hoe het er uit gaat zien voordat ze er bakke met geld in gaan steken, of om te kijken of het allemaal wel kan en mogelijk is enz...

Alleen promote gaat nie zo goed...maar terug ontopic.

Ga je al delen late draaie voor je blok:S hoe ver ben je al wel niet dan:P. Heb je al screens ofzo?
 
Born to ride
Vets_Tom 9-8-2009 15:35 Print reply

Posts: 297
Het ontwerp is zeer simpel en gewoon een bestaand blok aanpassen. Dus niet helemaal vanaf nul zoals jij het doet.



de bestaande cilinder wordt afgedraaid en dan pers ik het nieuwe deel(grijs) er om.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 9-8-2009 19:14 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Het ontwerp is zeer simpel en gewoon een bestaand blok aanpassen. Dus niet helemaal vanaf nul zoals jij het doet.

afbeelding

de bestaande cilinder wordt afgedraaid en dan pers ik het nieuwe deel(grijs) er om.


Wa voor cilinder is da dan? wel 4T zo tezien, ziet er iig niet gek uit
 
Born to ride
Vets_Tom 18-8-2009 16:39 Print reply

Posts: 297
Het is een honda dax cilinder. Ik ben bezig met een kleppen tweetakt te bouwen. Voor een paar testjes

Alleen moet de nokkenas aan gepast worden, en daar heb ik nog niemand voor gevonden.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-8-2009 17:53 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Het is een honda dax cilinder. Ik ben bezig met een kleppen tweetakt te bouwen. Voor een paar testjes

Alleen moet de nokkenas aan gepast worden, en daar heb ik nog niemand voor gevonden.


zoek eens in de tractorpulling/trekkertrek hoek.
veel mensen daar laten hun nokkenas aanpassen aan eigen spec's

kosten lagen jaar geleden rond de 125 euro per nok meen ik. maar dat is vaak wel met 8 of 12 nokken gelijk.
is voor ontharden , afdraaien , oplassen en harden.

voor 2 nokken word het ontharden en harden niet minder werk.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-8-2009 om 17:55 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Maup 18-8-2009 18:03 Print reply

Posts: 4353
teken je al die tandwielen en lagers zelf, of haal je ze uit de toolbox??

Als je ze uit de toolbox haalt, hoe fix je dan zoals op het meest linkse tandwiel van het onderstaande plaatje dat midden (die soort spaken)??



heb je het midden gewoon apart getekend en dan een tandwiel met een grote nominal shaft diameter, er in de assembly omheen gezet ofzoiets?

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Vets_Tom 18-8-2009 18:05 Print reply

Posts: 297
Hij heeft alles zelf getekend.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Dit topic is 22469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved