Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 12 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 11-2-2009 13:18 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



BDP sensor ja.


oke thnx
 
Born to ride
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-2-2009 16:37 Print reply

Posts: 17929
ik snap niet dat je 2 losse krukassen gebruikt...
 
buldogo2 11-2-2009 16:46 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik snap niet dat je 2 losse krukassen gebruikt...


Omdat?? is toch vrij lochisch...bij 4t kan je makkelijk 1 as pakken omdat je daarbij niet je mengsel via je krukas holte naar binne zuicht...bij 2t licht da wel anders... of mis ik wat?
 
Born to ride
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-2-2009 16:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Omdat?? is toch vrij lochisch...bij 4t kan je makkelijk 1 as pakken omdat je daarbij niet je mengsel via je krukas holte naar binne zuicht...bij 2t licht da wel anders... of mis ik wat?



ahja tuurlijk, kut 2takt
 
Henk-88 11-2-2009 16:56 Print reply

Posts: 26703
Waarom staat dit niet ook in het Pro Forum eigenlijk?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-2-2009 17:03 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Waarom staat dit niet ook in het Pro Forum eigenlijk?



de freesbank is nog niet bediend
 
Vets_Tom 11-2-2009 17:07 Print reply

Posts: 297
Als je hier rond kijkt vindt je gemakkelijk mensen die al een v4 hebben omgebouwd tot inspuiting. Dit is dus heus wel te doen, je kunt gewoon 4takt inspuiting nemen en dan een aftermarket ecu, zoals megasquirt, en een pick up maken.

http://www.rzrd500.com/500phpBB2/index.php
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 11-2-2009 21:26 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



de freesbank is nog niet bediend


En da zal denk ok ng wel ff dure. prioritijd licht nog altijd bij me mtx-cr en me zx-6r...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Als je hier rond kijkt vindt je gemakkelijk mensen die al een v4 hebben omgebouwd tot inspuiting. Dit is dus heus wel te doen, je kunt gewoon 4takt inspuiting nemen en dan een aftermarket ecu, zoals megasquirt, en een pick up maken.

http://www.rzrd500.com/500phpBB2/index.php


Thnx...weer en leuke site der bij . wist al wel dat ik gewoon trotle bodys van een 4t kon gebruiken,, heb ik zelfs nog een mooi setje liggen .
 
Born to ride
buldogo2 27-2-2009 23:37 Print reply

Posts: 2101
Ben vandaag weer en beetje aan het tekenen geweest (met potloot en papier wel te verstaan...). Heb mijn 1e groffe concept schets gepakt...en met het zelfde id verder gaan werken...alleen nu echt op schaal en zo waarheids getrouw mogelijk...

dit is het resultaat tot zo ver...



Ik weet alleen niet of het zou kunne met de uitlaten op deze manier en of dat deze wel kloppen kwa groote,, maar het is en blijft een concept id wat ik steets iets verder uit wil gaan werken...en het is gebaseert op mijn V4 2t blokje wat ik aan het ontwerpen ben.

Heb overigens daar ok nog kleinigheidje bij getekend voor de geintreseerde...




Heb dus de trotle bodys voor de injectie getekend...heb ze nagetekend van een setje keihins geloof 36mm per body.

Verder niet veel kunne doen, vorig weekend is de versnelings bak van mijn kwaki zx-6r 05 kapot gelopen...dus heb daar even de prioritijten (en het geld :X) liggen.
 
Born to ride
Vets_Tom 1-3-2009 19:15 Print reply

Posts: 297
ziet er goed uit. Zonde dat je niet kunt opschieten met het schetsen. Kwa frame ern achterburg zou gewoon een rs250 kader pakken of iets in die richting.
De throttle bodies zien er goed uit. Nu alleen nog je carters tekenen er frezen
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 1-3-2009 23:03 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ziet er goed uit. Zonde dat je niet kunt opschieten met het schetsen. Kwa frame ern achterburg zou gewoon een rs250 kader pakken of iets in die richting.
De throttle bodies zien er goed uit. Nu alleen nog je carters tekenen er frezen


thnx, trotle bodys zijn afkomstig van een kawa zx6r, ware eigelijk voor zover ik heb kunne vinde de meest kompakte met 2 gaskleppen.

Frame en achterbrug ga ik niet van bestaande bike pakke,, zoals op de schets ga ik ze dus zelf ook ontwerpen!!

Als je goed kijkt zie je ook dat de brug op de uitgaande as van de versenlingsbak zit...hierdoor kan je en een langere achterbrug monteren, en je keting blijft alijd op de zelfde spanning staan ook met inveren ed. hierdoor heb je een gelijk blijvent vermogens verlies op de keting en de keting heeft geen invloet op de vering.

Frame word op het blok vast gezet en is minimaal. ook de pro-link komt op het blok vast te zitten, en de bovenkant van de veer aan de achterbrug zelf,, hierdoor blijft alles heel compact en heb je vrijwel geen onderdelen nodig, wat het gewicht weer behoorlijk omlaag zou moeten brengen.
 
Born to ride
Vets_Tom 2-3-2009 15:12 Print reply

Posts: 297
als je zo extreem denkt. Waarom dan een normale voor vork en geen Hossack front end.


Dit soort zorgt er voor dat er geen stress op je balhoofd staat en dat alles lichter kan worden uit gevoerd.

http://www.tonyfoale.com/gallery/FrontEnd/

Lees de hoofdsite ook eens door daar staan intersante artikellen in.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 2-3-2009 om 15:15 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Thijz 2-3-2009 15:14 Print reply

Posts: 1176
zwaar vette tekeningen van solid works waar kan k les krijge hier:P
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
buldogo2 2-3-2009 23:31 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
als je zo extreem denkt. Waarom dan een normale voor vork en geen Hossack front end.
afbeelding

Dit soort zorgt er voor dat er geen stress op je balhoofd staat en dat alles lichter kan worden uit gevoerd.

http://www.tonyfoale.com/gallery/FrontEnd/

Lees de hoofdsite ook eens door daar staan intersante artikellen in.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 2-3-2009 om 15:15 uur.


Mja wel leuk allemaal...alleen zie er niet echt een voordeel in,, je maakt de voorkant er alleen maar zwaarder en gecompliseerder op. Als het zo goed zou werken zou het ws wel op meer super sports zitten.

Wel erg mooie techniek verder maar past niet echt bij het concept wat ik in me hooft heb .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
zwaar vette tekeningen van solid works waar kan k les krijge hier:P


Thnx,, als je in de buurt zou wone had ik je ms wel wat verder kunnehelpen .
 
Born to ride
Gary - Forum en Gallery Moderator 2-3-2009 23:32 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
zwaar vette tekeningen van solid works waar kan k les krijge hier:P


Tutorials allemaal doorwerken, dingen die je in de buurt hebt natekenen. En gewoon achtelijk veel tijd erin steken. Dan ben je al een heel eind .

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 22478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved