Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 11 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 10-2-2009 5:24 Print reply

Posts: 2101
Het heeft ff geduurt...maar heb weer en update.

En ja het is idd bijna half 6 sochtens...maar ik was bijna heel me werk kwijd geweest door een geheugendump die sw09 gaf, schijnbaar vond i me assambly te groot...

Mja anny way, hieronder en fototje van de bak met cilidners en membraame...



Membrame zijn van een rs250...en cilidners als het goed is van een yamaha yz125...zijn niet de cilinders die ik eigelijk wil gaan gebruiken,, maar dan heb ik iig al iets om te gaan meten ed...en meteen beetje kunne oeffenen voor complexere vormen te tekenen (lees spoelpoorten complexe rondingen ed... Ja ik heb zelfs de spoelrichtingen na getekend ed ).

Margoed...da was et voorlopig weer ben ik bang. hoop dat jullie wat gedult hebbe
 
Born to ride
-wokkel- 10-2-2009 11:58 Print reply

Posts: 1129
sw 09 is gewoon klote maar zeker mooi project
Kun je ook geen krukas van internet af plukke? want daar zijn gewoon site's voor geloof ik
 
buldogo2 10-2-2009 12:00 Print reply

Posts: 2101
Nog even paar screens gemaakt





Kan alleen niet meer rendere...me comp heeft nogal veel moeite met de detials... dus jullie zullen het even met wat minder mooie polaatjes moete doen
 
Born to ride
buldogo2 10-2-2009 12:02 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
sw 09 is gewoon klote maar zeker mooi project
Kun je ook geen krukas van internet af plukke? want daar zijn gewoon site's voor geloof ik


Hoezo is sw09 klot dan?? k vind et en gruwlijk programma eerlijk gezecht, moet alleen en behoorlijke computer hebbe wil je er fatsoenlijk mee kunne werken.

Als jij en site weet waar je krukassen ed vanaf kan halen zou ik graag weten waar je die gevonde hebt...ik ken em namelijk nog niet.
 
Born to ride
Vets_Tom 10-2-2009 16:37 Print reply

Posts: 297
Je hebt zo te zien mijn plaatje gebruikt ter inspiratie
Ik zou alleen de membranen een beetje verschuiven zodat ze niet recht tegen over mekaar liggen. Maar je kan dit als het goed is verder aan passe doormiddel van apparte spruitstukken.
Voorde rest ziet het er toff uit

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 10-2-2009 om 16:39 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 10-2-2009 17:10 Print reply

Posts: 2101
Heb et id eerlijk gezecht van bimoto gejat(A)...maar is zo goed als niet netjes te realiseren...dus alles is al weer omgegooit...ook even tijdelijk krukasje en zuigertje der in gezet wat ik ooi getekend had. En op de een of nadere manier ook wete te rendereXD.









Kwallie is niet supper...maar et is al beter als niets
 
Born to ride
Vets_Tom 10-2-2009 20:10 Print reply

Posts: 297
als je dezelfde cilinderhoek houdt en dan cilinders pakt met membranen op de cilinders dan moet het lukken zo lijkt het mij. En dan beetje asymetrische spruitstukken gebruiken en dan kunnen er drie carbs naast mekaar, niet verticaal maar onder een kleine hoek, als dan niet eentje verder naar voren dan de andere.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 10-2-2009 22:37 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
als je dezelfde cilinderhoek houdt en dan cilinders pakt met membranen op de cilinders dan moet het lukken zo lijkt het mij. En dan beetje asymetrische spruitstukken gebruiken en dan kunnen er drie carbs naast mekaar, niet verticaal maar onder een kleine hoek, als dan niet eentje verder naar voren dan de andere.


nouja kijk...ik heb geen problemen met spruitstukken en carbs...want der komt injectie op.

En de rede dat het niet anders kon als hoe ik ze nu gezet heb...is simpelweg omdat ik het blok zo compact mogelijk wil houden...als ik de membrame netjes onder een zeflde hoek wil zetten zoals op me 1e tekeningen....dan komt de bovenste cilinder veelstever naar achteren en omhoog...ik wou die juist zo laag mogelijk proberen te houden...en dan was deze metoden het meest voordehand liggend. .


 
Born to ride
Vets_Tom 11-2-2009 7:45 Print reply

Posts: 297
Je hebt dus besloten om toch injectie te gebruiken zoals ik al had aangeraden. Denk dat als je het blok ooit bouwd dat het een monster zal worden.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 11-2-2009 om 7:45 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 11-2-2009 12:24 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Je hebt dus besloten om toch injectie te gebruiken zoals ik al had aangeraden. Denk dat als je het blok ooit bouwd dat het een monster zal worden.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 11-2-2009 om 7:45 uur.


injectie is gewoon veel presieser,, is meer vermogen uit te halen en in theorie nog zuiniger ook,, en daarbij nog eens een heeeel stuk compacter ook (dankzij et fijt dat je geen vloter bakke ed nodig heb). Maar het neemt wel weer een hoop nieuwe problemen met zich mee...vergis jezelf daar niet in .

Zo moet je zorgen voor een constante brandstof druk...je moet de injectie tijd PER cilinder kunne regelen (aangezien ze niet allemaal tegelijk inlaat nodig hebbe ed) en daarbij moet je nog uit vogelen hoe veel ze in moege/moete spuitene ed...ook moet je er rekeneing mee houden dat zodra je de gasklep helemaal open zet...je dus eigelijk gruwelijk veel lucht kreicht,, bij een carb is dat geen probleem die neemt doormidel ban vakium ed automatisch meer brandstof op uit de vlotter...dat moet je bij injectie allemaal aansturen met een cpu.

Margoed...dat is even voor latere zorg . eerst et blok af zien te kreige(A).
 
Born to ride
Leen 11-2-2009 12:36 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


injectie is gewoon veel presieser,, is meer vermogen uit te halen en in theorie nog zuiniger ook,, en daarbij nog eens een heeeel stuk compacter ook (dankzij et fijt dat je geen vloter bakke ed nodig heb). Maar het neemt wel weer een hoop nieuwe problemen met zich mee...vergis jezelf daar niet in .

Zo moet je zorgen voor een constante brandstof druk...je moet de injectie tijd PER cilinder kunne regelen (aangezien ze niet allemaal tegelijk inlaat nodig hebbe ed) en daarbij moet je nog uit vogelen hoe veel ze in moege/moete spuitene ed...ook moet je er rekeneing mee houden dat zodra je de gasklep helemaal open zet...je dus eigelijk gruwelijk veel lucht kreicht,, bij een carb is dat geen probleem die neemt doormidel ban vakium ed automatisch meer brandstof op uit de vlotter...dat moet je bij injectie allemaal aansturen met een cpu.

Margoed...dat is even voor latere zorg . eerst et blok af zien te kreige(A).



nou, alles wat je nu opnoemt is gewoon kant en klaar geregeld in een programeerbare ecu.

niks aant handje dus.

en een gasklephuis van injectie neemt nagenoeg net zoveel ruimte in beslag als een carb hoor, je mist idd alleen de vlotterbak.
 
buldogo2 11-2-2009 12:43 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nou, alles wat je nu opnoemt is gewoon kant en klaar geregeld in een programeerbare ecu.

niks aant handje dus.

en een gasklephuis van injectie neemt nagenoeg net zoveel ruimte in beslag als een carb hoor, je mist idd alleen de vlotterbak.


Klopt half...je moet et wel zelf in regelen,, en nu juist de vloters zitten in dit geval in de weg,, zoiso moete die altijd horizontaal gericht zijn wat eigelijk het grootste probleem leverder,, injectie kan je gwoon zette zoals je wil.
 
Born to ride
Leen 11-2-2009 12:44 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Klopt half...je moet et wel zelf in regelen,, en nu juist de vloters zitten in dit geval in de weg,, zoiso moete die altijd horizontaal gericht zijn wat eigelijk het grootste probleem leverder,, injectie kan je gwoon zette zoals je wil.



gewoon basis mappings pakken, en zelf aanpassen.

is allemaal niet zo moeilijk.
 
buldogo2 11-2-2009 12:56 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



gewoon basis mappings pakken, en zelf aanpassen.

is allemaal niet zo moeilijk.


weer en kopzorg minder dan,, dacht echt da et wel wa ingewikkelder zou zijn,, en hoe zit het dan met het moment van inspuite...hoe registreert i da weet je da ook zo? gewoon en pickup net als de ontsteking zeg mar of niet?
 
Born to ride
Leen 11-2-2009 12:59 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


weer en kopzorg minder dan,, dacht echt da et wel wa ingewikkelder zou zijn,, en hoe zit het dan met het moment van inspuite...hoe registreert i da weet je da ook zo? gewoon en pickup net als de ontsteking zeg mar of niet?



BDP sensor ja.
 

Dit topic is 22479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved