Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 1 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21Volgende pagina >
Dit topic is 22299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 27-11-2008 18:10 Print topicpost

Posts: 2101
Welkom bij mijn project 'Eigenbouw projectje'.

Veel van jullie zulle wel denken...die kerel is gek in ze hooft,, dit kan nooit gaan werken!! daar zeg ik tegen dat ze der fantasi mar is moete lere gebruiken ...

Want ook al teken ik alles digitaal op de comp...het is wel de bedoeling dat het uiteindelijk echt gebouwd moet kunnen worden...(Ik zeg overigens niet dat ik dat ook echt ga doen,, de tijd zal dat leren).


Verder sta ik open voor vragen en sugesties,, en alle andere verdere losse opmerkingen op die ene die hierbove staat na .

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 27-11-2008 om 18:17 uur.
 
Born to ride

Royal Club 27-11-2008 18:22 Print reply

Posts: 60390
oeh, rd500 v4blok erin!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
buldogo2 27-11-2008 18:42 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
oeh, rd500 v4blok erin!


uuuhm,, et gaat dr nou net om da k zelf en blok ga ontwerpen...en dan eventueel zelf en frame der bij ontwerpe...niet om en frame om een bestaand blok te maken
 
Born to ride
kenny77 27-11-2008 18:44 Print reply

Posts: 29286
Mooi project, ik ben benieuw of het allemaal gaat lukken.


 
- Kevin - 27-11-2008 19:07 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
uuuhm,, et gaat dr nou net om da k zelf en blok ga ontwerpen...en dan eventueel zelf en frame der bij ontwerpe...niet om en frame om een bestaand blok te maken


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
oeh, rd500 v4blok rd1000 v8blok erin!



 
Royal Club 27-11-2008 19:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


[...]





en dan hopen dat je zelf goedkoop vforce membranen kan maken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Harold 27-11-2008 19:15 Print reply

Posts: 1052
Kun je als basis niet beter een bak gebruiken van een zwaardere motorfiets?
Aangezien je er misschien een 750 van wilt gaan maken (moet je zeker doen als je het blok toch opnieuw gaat ontwerpen).
Ik zou de tandwielen iigv wel even na rekenen voordat je er op verder gaat bouwen.

iigv veel suc6 gewenst!! ga het zeker volgen (ik hoop ook ooit nog eens een v4 blok of comp motor tegen te komen voor een betaalbare prijs: valt tegen).
 
Joel_koningslust 27-11-2008 19:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


en dan hopen dat je zelf goedkoop vforce membranen kan maken



36 klepper tweetakt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vets_Tom 27-11-2008 19:18 Print reply

Posts: 297
Ik heb ook wat zitten teken. Maar welke cilinders ben je van plan te gebruiken? ik zou je aan raden om rs250 cilinders te gebruiken, je kan dan meteen de kurkas delen gebruiken om een extra lange kurk samen te persen.

Zit je te denken aan het blok uit massief alu te frezen(zeer duur)of ga je het gieten(zou ik aan raden want je kan dan meerdere blokken maken) Als je ze gegoten hebt kun je ze fine tunen met een freesbank.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
- Kevin - 27-11-2008 19:29 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
en dan hopen dat je zelf goedkoop vforce membranen kan maken




Ja of voor 1599.60 euro aan membranen in je blok hebben zitten xD.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
36 klepper tweetakt


Ehmmm, hoe reken jij dan

V-Force 3 - Membraan

Aantal kleppen: 8
Passend op: Minarelli AM6
Gemaakt door: Mototassinari

8 cilinders a 8 kleppen is bij mij toch echt: 64 hoor . Bij jou heb je dan 4.5 klep per cilinder, dat klopt niet helemaal .
 
buldogo2 27-11-2008 19:34 Print reply

Posts: 2101
Echt zo voorspelbaar,, helft onzin reactiesXD:P...margoed iig voor diegene met sirieuze reacties...thnx

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Kun je als basis niet beter een bak gebruiken van een zwaardere motorfiets?
Aangezien je er misschien een 750 van wilt gaan maken (moet je zeker doen als je het blok toch opnieuw gaat ontwerpen).
Ik zou de tandwielen iigv wel even na rekenen voordat je er op verder gaat bouwen.

iigv veel suc6 gewenst!! ga het zeker volgen (ik hoop ook ooit nog eens een v4 blok of comp motor tegen te komen voor een betaalbare prijs: valt tegen).


Ik snap je bezorchtheid,, maar de bak kan behoorlijk wa hebbe...ook al heb ik er zelf ook me twijfels over,, dit is de enige bak die k heb ligge die ik kan tekenen...Maar er schijne mense te zijn die der rd350 blokje tot over 100pk hebbe opgefockt,, ds het kan iig wel veel hebbe...

Blokjes ed zijn idd moeilijk te vinde en of stervers duur,, vandaar dit id

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Ik heb ook wat zitten teken. Maar welke cilinders ben je van plan te gebruiken? ik zou je aan raden om rs250 cilinders te gebruiken, je kan dan meteen de kurkas delen gebruiken om een extra lange kurk samen te persen.

Zit je te denken aan het blok uit massief alu te frezen(zeer duur)of ga je het gieten(zou ik aan raden want je kan dan meerdere blokken maken) Als je ze gegoten hebt kun je ze fine tunen met een freesbank.


Rs250 cilinder wou ik juist niet pakken,, de powervelves schijne daar erg slecht van te zijn...en ben zoiso niet echt weg van italiaans 2t spul,, wil er ws cr125 cilinders op zetten of 3 blokke rd350 cilinders...

Hoe ik het carter wil gaan maken weet ik nog niet,, ben mij er al wel van bewust dat freezen vele male duurder is als gieten,, maar ik heb totaal geen verstand van alu gieten...

Mag ik vrage wat je zelf al getekend hebt ed?? kan wel beetje hulp gebruiken
 
Born to ride
Ice Ap rs50 27-11-2008 19:40 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Echt zo voorspelbaar,, helft onzin reactiesXD:P...margoed iig voor diegene met sirieuze reacties...thnx

[...]


Ik snap je bezorchtheid,, maar de bak kan behoorlijk wa hebbe...ook al heb ik er zelf ook me twijfels over,, dit is de enige bak die k heb ligge die ik kan tekenen...Maar er schijne mense te zijn die der rd350 blokje tot over 100pk hebbe opgefockt,, ds het kan iig wel veel hebbe...

Blokjes ed zijn idd moeilijk te vinde en of stervers duur,, vandaar dit id

[...]


Rs250 cilinder wou ik juist niet pakken,, de powervelves schijne daar erg slecht van te zijn...en ben zoiso niet echt weg van italiaans 2t spul,, wil er ws cr125 cilinders op zetten of 3 blokke rd350 cilinders...

Hoe ik het carter wil gaan maken weet ik nog niet,, ben mij er al wel van bewust dat freezen vele male duurder is als gieten,, maar ik heb totaal geen verstand van alu gieten...

Mag ik vrage wat je zelf al getekend hebt ed?? kan wel beetje hulp gebruiken


een rs 250 blokkie komt nogtans uit japan.

carters laten gieten dan? wat voor cilinderinhoud wil je?

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 27-11-2008 om 19:43 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Vets_Tom 27-11-2008 19:46 Print reply

Posts: 297
Ik zat zelf richting een v6 te denken. Ik zal wel wat foto's uploaden. Ik ging uit van tzr 3ma cilinders. Iedereen die het over v-force membranen heeft, die zijn veel te klein. Je moet gewoon de membranen uit een rd350 halen of een grote crosser. Heb je trouwens al bedracht hoe je je blok wil gaan splitsen?
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
- Kevin - 27-11-2008 19:49 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Ik zat zelf richting een v6 te denken. Ik zal wel wat foto's uploaden. Ik ging uit van tzr 3ma cilinders. Iedereen die het over v-force membranen heeft, die zijn veel te klein. Je moet gewoon de membranen uit een rd350 halen of een grote crosser. Heb je trouwens al bedracht hoe je je blok wil gaan splitsen?


V-Force membranen bestaan ook voor grote crossers heh , je kan ze in alle soorten en maten bestellen. Ze zijn niet alleen voor brommers verkrijgbaar hoor .
 
Vets_Tom 27-11-2008 19:58 Print reply

Posts: 297


Mijn ont werp tot nu toe. Twee kurkassen die hun kracht over brengen op een centralen as. Een kurk heeft van uit links gezien een tandwiel tuseen cil 1 en 2, andere kruk heeft een tandwiel tussen cil 2 en 3. De hoek tussen de cilinders is 90 graden. Onderste rij cilinders liggen bijna horizontaal. Tussen de twee rijen cilinders in zitten de membranen en carbs. De uitlaten dan bovenste drie gaan in het kontje. De voorste drie uitlaten blijven onder de fiets. De linker uitlaat en de middelste gaan naar links van de fiets(als daar Want de ketting zit aan de andere kant) op de zelfde manier als bij rs250. De rechter gaat naar rechts normaal.

Hopelijk helpt dit. Moet zelf nog meer oefenen met solidworks. Maar volgend jaar ga ik naar de HAN dus ik zal het wel leren
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Harold 27-11-2008 20:03 Print reply

Posts: 1052
Al eens gekeken naar de yz cilinders van rond 1987-1991?
Hebben het zelfde idee qua powervlaves als de rd500 zelf. Het mooie hiervan is dat je van 2 cilinders die naast elkaar komen, de powervalves erg gemakkelijk aan elkaar kunt koppelen.
Bij de cr's zit het wat anders in elkaar en gaat dat moeilijker.
Als je ff een explodedvieuw er bij zoekt, dan snap je denkik wel wat ik bedoel.

Ik heb in ged88 om 4 yz250 cilinders te gebruiken als ik er ooit een bouw en dan in combinatie met een yz490 bak (5 vers). (wat me opvalt is dat alle bakken van yamaha rond die jaren gewoon allemaal nagenoeg het zelfde lijken, appart)

Carter zou ik juist wel gewoon uit masief frezen(hoeft niet zo gek duur te zijn met de juiste connecties). Gieten is volgensmij onbegonnen werk.

edit: ff plaatje voor de powervalves



Dit bericht is gewijzigd door Harold op 27-11-2008 om 20:05 uur.

nog n linkje: http://www.dansmc.com/powervalve.htm

Hier staat ook een yz125 cilinder op: powervalvesysteem daarvan is er erg geschikt voor (kun je meteen vergelijken met de rest).

Dit bericht is gewijzigd door Harold op 27-11-2008 om 20:07 uur.
 

Dit topic is 22299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved