Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - 2x honda MB8 met RM125 blok [Algeme...
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 4574 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Woutjuh |
21-11-2008 18:01 |
Posts: 4422 |
Heel mooi
Ik wou al net zeggen, enige wat niet mooi is, is dat mega achterspatbord, verder héél erg mooi
|
|
veel MT spul te koop! |
|
tomtomgo |
21-11-2008 18:02 |
Posts: 455 |
zeer mooi project, toch nog vrij origineel uiterlijk.
misschien leuk om een filmpje te posten van hoe dat hij nu rijd
|
|
bitter schuin dr in als recht dr neffe |
|
Niek de Wildt |
21-11-2008 18:07 |
Posts: 7168 |
Heel erg vet!
Toen ik die nette Mb's zag en las dat je er een ander blok onder ging bouwen dacht ik: nee man, vet zonde.
Maar ze zijn er echt alleen op vooruit gegaan! heel veel respect
Ik woon zelf in Amsterdam/Weesp, en zit in Bussum op school, maar heb je helaas nooit zien rijden (ook niet met die puch ofzo), waar woon je dan?
Ga je dat onderkuip dingetje er nog op doen? staat denk ik wel leuk.
En als ik het goed zie past het ori blok zonder al te grote aanpassing weer?
EDIT: heb zelf ook een Jolly Moto70 demper op mijn opmaat uitlaat, dempt idd erg goed, de reden hiervoor is denk ik dat jolly moto uitgaat van een grotere diameter geperforeerde binnen-pijp, waar van bekend is dat dit beter dempt, andere fabriekspijpen gebruiken vaak een dunne demperbuis zodat deze ook nog gedeeltelijk als tailpijp fungeert omdat ze anders de tailpijp veel langer moesten maken om er zoon demper op te doen met een grotere binnendia (en dat staat niet mooi)
hier vind je (onderaan) een mooie simpele uitleg voor demper:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-11-2008 om 18:13 uur.
|
|
|
|
MBgek |
21-11-2008 18:09 |
Posts: 179 |
Super gaaf! ook mooi dat ze op motor kenteken staan!
|
|
jaapiooo |
|
RickMB |
21-11-2008 18:13 |
Posts: 47 |
woow vette Mb's man! Ik heb er zelf ook een, en zit er altijd een beetje mee te klooien. Maar jij hebt het echt Top aangepakt Ze zien er ook nog erg netjes uit, beetje jammer dat ie achter nog zo laag is..
Volgensmij word je met die vertanding gelanceerd! zo hard trekt hij op. Succes nog!
|
|
|
|
Frysk |
21-11-2008 18:17 |
Posts: 34928 |
hoe doen je het trouwens met de verlichting ?
|
|
giggitybyte |
|
4takker |
21-11-2008 18:25 |
Posts: 2395 |
volgens mij is het om bouwen goed gelukt
maar waarom ga je 2 orgineele mb's zo erg om bouwen
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Frysk |
21-11-2008 18:29 |
|
S1lv3r |
21-11-2008 18:30 |
Posts: 5213 |
Jezus wat fucking tof! Filnpjes!
|
|
|
|
Banaan |
21-11-2008 18:30 |
Posts: 5725 |
echt heel mooi gedaan, zeker respect!
|
|
|
|
RB |
21-11-2008 20:06 |
Posts: 504 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
volgens mij is het om bouwen goed gelukt
maar waarom ga je 2 orgineele mb's zo erg om bouwen
ja waarom niet?
als je sneller wilt dan een opgevoerd 80blok is dit een leuke uitdaging.
verder zijn het geen zeldzame brommers er zijn er nog zat in omloop in deze staat dus echt zonde vind ik het niet.
tevens zijn de originele frames waar het motorkenteken op afgegeven is onaangetast gebleven en liggen op zolder voor een eventuele ombouw terug naar origineel als de politie ooit moeilijk gaat doen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hoe doen je het trouwens met de verlichting ?
er wordt zo weinig mee gereden,laat staan in het donker.
maar voor die 2 keer per jaar dat het wel voorkomt zijn er ledlampjes ingebouwd direct aangesloten op een accu,enige nadeel is dat de accu niet bijlaad
en wat betreft het uiterlijk,ingekorte spatborden en opgehoogte achterkanten vind ik ontzettend lelijk dus hij blijft mooi zo
Dit bericht is gewijzigd door RB op 21-11-2008 om 20:19 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
21-11-2008 20:14 |
Posts: 13830 |
wow erg vet project!
zeer netjes gedaan allemaal!
maar ik heb 2 vragen,
- waarom suzuki en niet Honda?
- met wat voor ketting rijd je? 420 of 520 ?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
RB |
21-11-2008 20:22 |
Posts: 504 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
wow erg vet project!
zeer netjes gedaan allemaal!
maar ik heb 2 vragen,
- waarom suzuki en niet Honda?
- met wat voor ketting rijd je? 420 of 520 ?
520 ketting
en ik heb ooit een honda gehad met een lekke waterpomp/koppelingsdeksel en wil sinds dien geen honda crosser meer,een erg irritant kwaaltje van oude CR blokken,maar er zijn ook zat goede hoor maar ik hou het bij suzuki
|
|
|
|
Sypie_Honda |
21-11-2008 20:30 |
Posts: 13830 |
ah oke vet man.
tsja die ouwe Honda's hadden er idd wel eens problemen mee, maar sinds 89, toen ze met het HPP blok kwamen waren die problemen eigenlijk ook de wereld uit.
dat geld tenminste voor de 125 ers.
maar ik bedoel niet te zeggen dan suzuki slecht is hoor, maar gewoon even vragen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Niek de Wildt |
21-11-2008 21:21 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ah oke vet man.
tsja die ouwe Honda's hadden er idd wel eens problemen mee, maar sinds 89, toen ze met het HPP blok kwamen waren die problemen eigenlijk ook de wereld uit.
dat geld tenminste voor de 125 ers.
maar ik bedoel niet te zeggen dan suzuki slecht is hoor, maar gewoon even vragen.
HPP?
Quote: oorspronkelijk gepost door Niek de Wildt
Ik woon zelf in Amsterdam/Weesp, en zit in Bussum op school, maar heb je helaas nooit zien rijden (ook niet met die puch ofzo), waar woon je dan?
Ga je dat onderkuip dingetje er nog op doen? staat denk ik wel leuk.
En als ik het goed zie past het ori blok zonder al te grote aanpassing weer?
????
|
|
|
|
Dit topic is 4574 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|