Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - spuiten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - spuiten.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomtomgo 31-10-2008 23:34 Print topicpost

Posts: 455
heb mn zijkappen mee naar het werk genomen om ze eerst goed te schuren en de grote krassen op te vullen met een beetje plamuur,waarna ik de kappen mooi strak heb geschuurt tot korrel 400.
linksrechts

dan ontvet je de kappen.
(spuit niet op de grond maar leg je kappen op een krukje ofzo,dmv een natte doek op de grond te leggen onder je kappen voorkom je dat stofdeeltjes gaan zweven en in je kappen terecht komen)

naa 1 laagje spuiten(dit moet een heel oppervlakkig dun laagje zijn ,voor de goede hechting)

laat de laklagen goed drogen(desnoods met een luchtpistool zacht eroverheen blazen van ruime afstand,btw grijze grondverf droogt het snelst).

naa een laag of 4

als de lak een nacht heeft gehard gaa ik verder met de grondverf te schuren, dit doe ik met schuurpapier 500 eventueel met water

(het water zorgt ervoor dat je langer met je schuurpapier doet omdat het vuil afgevoerd word en niet in je schuurpapier blijft hangen)

daarna schuur ik nog eens met schuurpapier 1200 met water om de kap superstrak te maken en alle dat schuurkrassen eruit zijn.

dan kun je eens heel goed gaan naa denken en vooral veel op internet kijken,van hoe wil je je kappen spuiten(ik heb het in een photoshopje verwerkt,is nog niet definitief.)


Tip: gebruik bij het spuiten een breed nevel dopje wat je op je spuitbus zet(nu kun je spuiten als een pro.)het geeft een brede verf straal waardoor de kans op zakker verkleind word en je veel strakker kunt spuiten.
dit is er een.

Tip: als je klaar bent met spuiten ,houd dan je spuitbus op zn kop en spuit 1 sec. dan komt er geen verf uit maar de perslucht die het spuitdopje schoon blaast.(doe je dit niet ,raakt het dopje verstopt en gaat de verf spetteren bij het spuiten.


1e laag zwart.


2e laag zwart

ik spuit meestal 3 lagen.
-een dun laagje voor de hechting
-dan een wat dikkere laag dat alles in de kleur is
-dan aflakken ,mooi strak spuiten

tussen iedere laag die je spuit wacht je +- 20 minuten

als je de laatste laag spuit zorg dan dat je die laag mooi strak spuit, niet te vlug spuiten(dan heb je een ruwe structuur)ook niet te langzaam spuiten(dan krijg je zakkers)

hoe strakker je spuit hoe makkelijker je de kappen strak kan schuren zonder door de lak heen te gaan ,en natuurlijk hoe mooier het resultaat wort.


ik heb 2 componenten hoogglans verf gebruikt, hier hoef je geen blanke lak over te doen(dus als je je kappen 1 kleur spuit zijn ze dus nu al klaar).



tussendoor kijken hoe het staat en of ik de kappen niet verpest als ik er witte vlakken op maak.

later gaa ik uitleggen hoe ik de start nr. vlakken spuit/afplak


schuur je kappen met water en schuurpapier 1200, (heel voorzichtig dat je niet door de basis lak heen gaat)

maak je kappen droog en ontvet ze

met deze tape plak ik mn kappen af(blauw:fineliner 5mm geel:schilderstape)


de eerste lijnen uitzetten met de fineliner(tape goed aandrukken)


dan de kap verder afplakken

nu weer eens ontvetten en de witte vlakken erop spuiten.
haal de tape +- 20min naa het spuiten los ,(doe je dit niet heb je kans dat de tape vast blijft zitten aan de lak of je trekt de lak ermee af)


1e laag


2e laag


papier dr af, zitten nog plakresten op, de lak laten drogen en de plakresten met terpetine verwijderen.


ff los dr op


als de witte lak is gedroogt verwijder ik de plakresten en spuit dan blanke lak over de hele kap.





eventueel nog startnummers erop en klaar is Ik!



Dit bericht is gewijzigd door tomtomgo op 6-11-2008 om 19:19 uur.
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe

Henk-88 31-10-2008 23:36 Print reply

Posts: 26703
Tot korrel 400? Wordt dat wel mooi strak?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 31-10-2008 23:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Tot korrel 400? Wordt dat wel mooi strak?

voor primer is het ideaal
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 31-10-2008 23:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

voor primer is het ideaal



Slijmbal
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 31-10-2008 23:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Slijmbal

ik kijk gewoon of ik ergens wat nuttigs op te zeggen heb heur
en dit is niet nuttig.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 31-10-2008 23:42 Print reply

Posts: 26703
Je hebt gelijk Olaaf
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Tombrom 31-10-2008 23:43 Print reply

Posts: 15925
waarom zou je nuttig posten. bf is kut

enne waarom laat je het spul niet gewoon spuiten?
 
tomtomgo 31-10-2008 23:48 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
waarom zou je nuttig posten. bf is kut

enne waarom laat je het spul niet gewoon spuiten?


omdat ik weet wat ik doe en er van overtuigt ben dat ze net zo mooi worden als dat ik het laat doen.

en het is natuurlijk veel voordeliger.
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
Henk-88 1-11-2008 0:14 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
[...]


omdat ik weet wat ik doe en er van overtuigt ben dat ze net zo mooi worden als dat ik het laat doen.

en het is natuurlijk veel voordeliger.



Het NIET doen is nog veel voordeliger
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tomtomgo 1-11-2008 0:45 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Het NIET doen is nog veel voordeliger


jah dat klopt, maar op een met kapschade bedekte fricandel gaa ik niet rond zitten rijden.
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
DoDo-tomos 1-11-2008 9:03 Print reply

Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
[...]


jah dat klopt, maar op een met kapschade bedekte fricandel gaa ik niet rond zitten rijden.


je moet ook niet op een fricandel rijden
 
of vraag het niek de wildt
jan-dx11 1-11-2008 9:36 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
[...]


je moet ook niet op een fricandel rijden

neej, dat doet de normale burger vandaag de dag op een rieju. hoef jij je niet te schamen enzo
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Sypie_Honda 1-11-2008 10:04 Print reply

Posts: 13830
hou is op met zeuren over je rieju, niemand hier vind dat ding mooi

verder wel leuk project, lekker veel fotos en duidelijk.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Raoul 1-11-2008 11:13 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

neej, dat doet de normale burger vandaag de dag op een rieju. hoef jij je niet te schamen enzo


tering he, niet iedereen vind een rieju mooi, doe eens niet alsof dat ding het beste op de wereld is
 
Aprilia MX (H)
Tombrom 1-11-2008 11:54 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
[...]


omdat ik weet wat ik doe en er van overtuigt ben dat ze net zo mooi worden als dat ik het laat doen.

en het is natuurlijk veel voordeliger.


even mooi kan het worden maar even hard en krasvast niet
 
tomtomgo 1-11-2008 12:06 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]


even mooi kan het worden maar even hard en krasvast niet


t is maar net welke blanke lak en je gebruikt en hoe je hem gebruikt.

 
bitter schuin dr in als recht dr neffe

Dit topic is 1378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved