heb mn zijkappen mee naar het werk genomen om ze eerst goed te schuren en de grote krassen op te vullen met een beetje plamuur,waarna ik de kappen mooi strak heb geschuurt tot korrel 400.
links
rechts
dan ontvet je de kappen.
(spuit niet op de grond maar leg je kappen op een krukje ofzo,dmv een natte doek op de grond te leggen onder je kappen voorkom je dat stofdeeltjes gaan zweven en in je kappen terecht komen)
naa 1 laagje spuiten(dit moet een heel oppervlakkig dun laagje zijn ,voor de goede hechting)
laat de laklagen goed drogen(desnoods met een luchtpistool zacht eroverheen blazen van ruime afstand,btw grijze grondverf droogt het snelst).
naa een laag of 4
als de lak een nacht heeft gehard gaa ik verder met de grondverf te schuren, dit doe ik met schuurpapier 500 eventueel met water
(het water zorgt ervoor dat je langer met je schuurpapier doet omdat het vuil afgevoerd word en niet in je schuurpapier blijft hangen)
daarna schuur ik nog eens met schuurpapier 1200 met water om de kap superstrak te maken en alle dat schuurkrassen eruit zijn.
dan kun je eens heel goed gaan naa denken en vooral veel op internet kijken,van hoe wil je je kappen spuiten(ik heb het in een photoshopje verwerkt,is nog niet definitief.)
Tip: gebruik bij het spuiten een breed nevel dopje wat je op je spuitbus zet(nu kun je spuiten als een pro.)het geeft een brede verf straal waardoor de kans op zakker verkleind word en je veel strakker kunt spuiten.
dit is er een.
Tip: als je klaar bent met spuiten ,houd dan je spuitbus op zn kop en spuit 1 sec. dan komt er geen verf uit maar de perslucht die het spuitdopje schoon blaast.(doe je dit niet ,raakt het dopje verstopt en gaat de verf spetteren bij het spuiten.
1e laag zwart.
2e laag zwart
ik spuit meestal 3 lagen.
-een dun laagje voor de hechting
-dan een wat dikkere laag dat alles in de kleur is
-dan aflakken ,mooi strak spuiten
tussen iedere laag die je spuit wacht je +- 20 minuten
als je de laatste laag spuit zorg dan dat je die laag mooi strak spuit, niet te vlug spuiten(dan heb je een ruwe structuur)ook niet te langzaam spuiten(dan krijg je zakkers)
hoe strakker je spuit hoe makkelijker je de kappen strak kan schuren zonder door de lak heen te gaan ,en natuurlijk hoe mooier het resultaat wort.
ik heb 2 componenten hoogglans verf gebruikt, hier hoef je geen blanke lak over te doen(dus als je je kappen 1 kleur spuit zijn ze dus nu al klaar).
tussendoor kijken hoe het staat en of ik de kappen niet verpest als ik er witte vlakken op maak.
later gaa ik uitleggen hoe ik de start nr. vlakken spuit/afplak
schuur je kappen met water en schuurpapier 1200, (heel voorzichtig dat je niet door de basis lak heen gaat)
maak je kappen droog en ontvet ze
met deze tape plak ik mn kappen af(blauw:fineliner 5mm geel:schilderstape)
de eerste lijnen uitzetten met de fineliner(tape goed aandrukken)
dan de kap verder afplakken
nu weer eens ontvetten en de witte vlakken erop spuiten.
haal de tape +- 20min naa het spuiten los ,(doe je dit niet heb je kans dat de tape vast blijft zitten aan de lak of je trekt de lak ermee af)
1e laag
2e laag
papier dr af, zitten nog plakresten op, de lak laten drogen en de plakresten met terpetine verwijderen.
ff los dr op
als de witte lak is gedroogt verwijder ik de plakresten en spuit dan blanke lak over de hele kap.
eventueel nog startnummers erop en klaar is Ik!
Dit bericht is gewijzigd door tomtomgo op 6-11-2008 om 19:19 uur.