Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
nou zie ik op elke van je foto's een setjes carters staan waar ik steeds weer benieuwd naar ben waar ze van zijn
die grijze linksachter op de werkbank. van een oude engelse kopklepper ofzo?
jah is een blok van een BSA Goldstar, project van mijn vader. verder weet ik er ook vrij weinig vanaf hoor.
ja ik weet dat hij 2 onderliggende nokkenassen heeft. had ik nog nooit gezien bij een 1 cilinder.
maar voor dat dat ding klaar is loopt ie wss al achter een rollator
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
He syp!
van welk jaar issie eigenlijk?
heb je de krukas nog los liggen? Zou jij anders de diameter van de wangen voor mij op kunnen meten?
Weet je ook de slag van dat apparaat?
wat een vragen
he mark,
hij is van 1991.
heb de krukas hier nog liggen.
de diameter van 1 wang is 23.3 mm als ik ze beide meet kom ik uit op 55 mm
de slag is 54.5 mm, echt vet dat staat gewoon op de carters . zouden ze bij elke motorfiets of brommer moeten doen.
verder heb ik ook weer wat onderdelen binnen gekregen. onder andere de gerepareerde cilinder + zuiger.
ziet er zeer netjes uit. ben er erg tevreden mee.
hij is geseald bij ATM in oirschot. ze hebben eerst de spijl opgelast (was de zuiger in gehapt) en toen weer geboord en de wand aangebracht.
ook is de cilinder helemaal gepareld en gevlakt van de bovenkant. ook hebben ze de spijl netjes terug gelegt!
was btw goedkoper als powerseal. maar echt wel een aanrader als je het mij vraagt.
|