Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - yamaha dt50mx restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - yamaha dt50mx restauratie [Algemene...
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 17-9-2010 12:48 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
hallo iedereen!!

ik denk ik zal er ff een paar filmpjes bij zetten die ik laatst van de brommer heb gemaakt

1: http://www.youtube.com/watch?v=HkZpiFZZazg
2: http://www.youtube.com/watch?v=bC34ieyGiiM
3: http://www.youtube.com/watch?v=BCL3eIDJmeY

dit is allemaal met de opmaat onderlangsuitlaat!!
loopt lekker zo.

er komen nog andere membraanklepjes in en er moet nog even een nieuwe twin air filtertje komen want die is aan vervanging toe

voor de rest vind ik het tot nu toe wel prima zo dus worden er zo af en toe wat kleine dingetjes verandert.
zoals wat binnenkort nog gaat gebeuren:

nieuwe lusito (kort) hendels
snelgas
nieuw handvaten.
killswitch

als ik nog een mooie yz50 bovenlangsuitlaat zie te vinden dan ga ik die er ook nog opmaken met dubbele einddempers puur voor de show!!

als dat allemaal klaar is.
zijn er nog verdere plannen die rustig bekeken worden om een DTR50 voorwiel met schijf om te gaan spaken naar 18inch en er dan een dikke klauw op mijn voorvork te maken.
want dikke remmen heb ik nu ook wel eens nodig op dit ding
en er wordt nog een stabilisator gemaakt voor tussen de vorkpoten voor de stevigheid.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 17-9-2010 om 12:29 uur.



Tipje, dan zou ik ook meteen voor een yamaha cross voorvork gaan

de dt175 voorvork was een verschil van dag en nacht in mijn dt.
met de dt50 begon hij te slingeren als je met 80 door een flauwe bocht ging (met stabilisatorstang er tussen)

en met de dt175 voorvork kon ik harder/ scherper door de bocht en merkte ik er niks meer van.

Maar de dt175 voorvork is wel wat week (past er btw zo in) kijk maar hier op het einde :
http://www.youtube.c...um#p/u/3/s1fJusl3qM4

als ik rem zakt hij wel bijna helemaal in.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-9-2010 om 12:49 uur.
 
yamahadt1986 17-9-2010 15:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



Tipje, dan zou ik ook meteen voor een yamaha cross voorvork gaan

de dt175 voorvork was een verschil van dag en nacht in mijn dt.
met de dt50 begon hij te slingeren als je met 80 door een flauwe bocht ging (met stabilisatorstang er tussen)

en met de dt175 voorvork kon ik harder/ scherper door de bocht en merkte ik er niks meer van.

Maar de dt175 voorvork is wel wat week (past er btw zo in) kijk maar hier op het einde :
http://www.youtube.c...um#p/u/3/s1fJusl3qM4

als ik rem zakt hij wel bijna helemaal in.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-9-2010 om 12:49 uur.



ja precies ik snap wat je bedoelt maar ik wil niet een te lompe voorvork in mijn brommer hebben.
en die stabilisator die jij bedoelt is denk ik alleen zo een rond gebogen aluminium dingetje.
dat bedoel ik niet
ik bedoel een stuk masief aluminium waar helemaal rondingen in gefreesd worden die ik goed kan vastbouten om de voorvork heen.
bij SOBW racers zie je ze ook erg vaak

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 17-9-2010 15:32 Print reply

Posts: 29286
mah dt175 voorvork is praktisch niks groter, poten zijn 1mm dikker en 10mm hoger en dat is het.
plus dat de dt175 een stuk lichter is.

kroonplaat en onderpoten zijn van alu ipv ijzer.
 
yamahadt1986 18-9-2010 20:36 Print reply
Posts: 1713


quote]Oorspronkelijk gepost door: kenny77
mah dt175 voorvork is praktisch niks groter, poten zijn 1mm dikker en 10mm hoger en dat is het.
plus dat de dt175 een stuk lichter is.

kroonplaat en onderpoten zijn van alu ipv ijzer.


ja oke uhm dan is de volgende vraag
hoe zit het met de balhoofdlagers?? kan ik de gehele DT175mx voorvork met T stukken enal er zo plug and play inbouwen of gaat dat niet?

maar ik wil het liefst een schijfrem erin bouwen dan heb ik iets apparts wat niemand heeft

maar ga eerst een die hendels kopen en erop zetten en verder zo laten.
want ik ben bezig met de sprinter!!

ik heb nu namelijk vast werk gevonden, dus komt er binnenkort een leuk sprintframe waar het blokje onder gaat hangen dat frame word uiteraard eerst helemaal racie gemaakt zoals geen verlichting meer enz. en dan ga ik het blokje aan de loop maken
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 18-9-2010 21:42 Print reply

Posts: 29286
ja bij die van ij zaten conische lagers er op.
die paste zo op de dt50, moest wel een gedeelte in het balhoofd weg halen waar het stuurslot zit.
omdat de balhoofdpin van de dt175 dikker is.


maarja als je schijf wilt kan je inderdaad beter een andere pakken.

ah wel leuk dat er gang in het sprint blokje komt.
 
yamahadt1986 20-9-2010 19:03 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja bij die van ij zaten conische lagers er op.
die paste zo op de dt50, moest wel een gedeelte in het balhoofd weg halen waar het stuurslot zit.
omdat de balhoofdpin van de dt175 dikker is.


maarja als je schijf wilt kan je inderdaad beter een andere pakken.

ah wel leuk dat er gang in het sprint blokje komt.



ja precies.
nouwja dan weet ik dat iniedergeval ook weer natuurlijk hoe dat moet
maar inderdaad ik denk dat ik toch voor een schijf ga


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 4486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved