Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - yamaha dt50mx restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - yamaha dt50mx restauratie [Algemene...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 5-7-2009 16:45 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zal wel wat meer toeren draaien inderdaad, die van mijn gaat tot de 7500 toeren.


met welke uitlaat en cilinder dan??
50cc maakt trouwens altijd wel wat meer toeren zijn namelijk altijd wat hoogtoeriger vergeleken met een 70cc bijv.

maar op dat filmpje maakt die zoveel toeren maar als ik rijd ook want heel veel gasten die kijken wooow 12k toeren ja zeg ik dan dat kan iedereen stilstaand maar mijne draaid (dat weet ik nog niet) zoveel toeren maar dat doet die ook als ik rij
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 31-10-2009 12:38 Print reply

Posts: 29286
Dat was met de 95cc en originele 80 uitlaat.
Wel redelijk wat koppel, perfect voor door de stad te rijden.

Maar het spruitstukje wat je nu hebt gemaakt, kan je ook zo kopen
Zit de carburateur ook meteen wat dichter bij de inlaat.



Dit is dan een 24mm maar eerst zat er een 20mm op.
 
yamahadt1986 31-10-2009 18:05 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat was met de 95cc en originele 80 uitlaat.
Wel redelijk wat koppel, perfect voor door de stad te rijden.

Maar het spruitstukje wat je nu hebt gemaakt, kan je ook zo kopen
Zit de carburateur ook meteen wat dichter bij de inlaat.

afbeelding

Dit is dan een 24mm maar eerst zat er een 20mm op.



ja dat weet ik.
maar ik heb hem helemaal goed overlaten lopen (geflowt)naar de inlaat van mijn cilinder en het is echt naatloos. en dat is mijn voordeel ermee.
en anders paste mijn twin air filter er niet meer achter en orgineel vind ik kut dus rijd ik nu altijd met twin air of K&N filters.

maar bedankt voor je ideen.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 31-10-2009 18:25 Print reply

Posts: 29286
ja is inderdaad waar zo kan je hem maken zoals je wilt. ;-b
dat spruitstuk van mij heb ik ook aangepast.

ow en je vroeg toen eens voor de powerband van mijn rd50.

ik had laatst een toerenteller eraan gehangen.
niet echt specifiek op gelet, maar ongeveer van 8000 tot 1200~12500



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 18:29 uur.
 
yamahadt1986 31-10-2009 18:38 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja is inderdaad waar zo kan je hem maken zoals je wilt. ;-b
dat spruitstuk van mij heb ik ook aangepast.

ow en je vroeg toen eens voor de powerband van mijn rd50.

ik had laatst een toerenteller eraan gehangen.
niet echt specifiek op gelet, maar ongeveer van 8000 tot 1200~12500



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 18:29 uur.



ok wel lomp veel toeren voor zo'n ding mare hoeveel mm heb je die polini uitlaatpoort omhoog gehaald dan??
3mm 3,5mm.
het mooiste zou zijn als je er een poortenmapje van hebt.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 31-10-2009 18:44 Print reply

Posts: 29286
poortmap heb ik, even zoeken.
niet veel aan gedaan, 2mm omhoog en 65% van de boring (de uitlaatpoort)

Die 12k toeren is tot nu toe nog wel oke, trilt wel behoorlijk maarja is niet zo erg.

hier was nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=57rIpEdMkYY

loopt nog niet echt goed, zit nog met de afstelling en zo.

Edit:



staat nu nog erg tam, rond de 185/130 kan ik me herinneren, weet niet meer precies.
kan nog wel wat omhoog.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 18:55 uur.
 
yamahadt1986 31-10-2009 19:56 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
poortmap heb ik, even zoeken.
niet veel aan gedaan, 2mm omhoog en 65% van de boring (de uitlaatpoort)

Die 12k toeren is tot nu toe nog wel oke, trilt wel behoorlijk maarja is niet zo erg.

hier was nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=57rIpEdMkYY

loopt nog niet echt goed, zit nog met de afstelling en zo.

Edit:

afbeelding

staat nu nog erg tam, rond de 185/130 kan ik me herinneren, weet niet meer precies.
kan nog wel wat omhoog.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 18:55 uur.



dat spoelpoortje die grote moet je nog wat bewerken ik heb namelijk van een tuner gehoord dat het beter is ze voerkant rechthoekig te maken inplaats van dat ronde kantje in dat spoelpoortje.
dan is de benzinestroming wat beter.

filmpje net ff bekeken maar dat loopt donders mooi

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 31-10-2009 om 20:00 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 31-10-2009 20:02 Print reply

Posts: 29286
Dan moet je ook maar net een hankse frees hebben.

Hij loopt wel aardig nu, maar ik mis nog een hoop vermogen.
Ben echt toe aan iets snellers, als ik niet voor een rd350 aan het sparen was dan wilde ik het yz80 blok eronder.
Maarja daar heb ik het geld nu niet voor over.
 
yamahadt1986 31-10-2009 20:21 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan moet je ook maar net een hankse frees hebben.

Hij loopt wel aardig nu, maar ik mis nog een hoop vermogen.
Ben echt toe aan iets snellers, als ik niet voor een rd350 aan het sparen was dan wilde ik het yz80 blok eronder.
Maarja daar heb ik het geld nu niet voor over.


daar heb je geen haakse vrees voornodig hoor ik doe het gewoon met de dremel en ik ben nog nooit uitgeschoten.
maar inderdaad voor het handigere werken is een haakse vrees erg makkelijk ja.

maar zou het niet eens leuk zijn om met dat rdtje van je eens mee te gaan sprinten volgend jaar gewoon 1 keertje voor de lol eens kijken hoe ver je komt.

en ik heb waarschijnlijk volgendeweek mijn prox zuigertje voor mijn yz50 cilinder en dan hang ik dat blokje onder mijn dtje de cilinder heb ik bijna klaar met tunen enz. helemaal bewerken enzo.
dat wordt ook een 50cc knaller met hpi erop orginele 20mm VM mikuni inschuif op LC80 spruistuk. heeft een beter flow.
en 5 close zit daar ook nog in he, orgineel al.

en de goede vertanding heb ik nu ook dat is 11/52

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 31-10-2009 20:27 Print reply

Posts: 29286
Vind ik persoonlijk een beetje eng, en kom je ook niet helemaal in het spoelkanaal, wat dan eigenlijk wel moet.

Mijn rd is lang niet snel genoeg om te sprinten.
blijf ik echt nergens

filmpje van die van jou , zou ik ook wel graag eens willen zien.

eigenlijk mag je met dat blok niet mee sprinten, maar ach, niemand die heeft door heeft, als ik mijn mondje houd.

als je eens een groter membraam ervoor nodig hebt, dan voor een dt175mx of van een rd 2 cilinder gaan kijken

heb ik ook nog liggen, is een stuk groter als een ysr80 membraam (tenminste ik moet flink wat uit de cilinder hakken om die erin te krijgen.)
ook spruitstukje kan dan gewoon worden gebruikt, voor 28mm enzo.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 20:29 uur.
 
yamahadt1986 31-10-2009 20:40 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Vind ik persoonlijk een beetje eng, en kom je ook niet helemaal in het spoelkanaal, wat dan eigenlijk wel moet.

Mijn rd is lang niet snel genoeg om te sprinten.
blijf ik echt nergens

filmpje van die van jou , zou ik ook wel graag eens willen zien.

eigenlijk mag je met dat blok niet mee sprinten, maar ach, niemand die heeft door heeft, als ik mijn mondje houd.

als je eens een groter membraam ervoor nodig hebt, dan voor een dt175mx of van een rd 2 cilinder gaan kijken

heb ik ook nog liggen, is een stuk groter als een ysr80 membraam (tenminste ik moet flink wat uit de cilinder hakken om die erin te krijgen.)
ook spruitstukje kan dan gewoon worden gebruikt, voor 28mm enzo.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 20:29 uur.



eerder liep die met een getunede 2WI 50cc cilinder dik 100 km met opmaat pijpje en 20mm dellortho maarja liep vast door een zuiger van 10 euro ik heb nu laten honen en heb er een prox zuiger bij dus kan nog een poging wagen.
maar de cilinder werd ook te heet.
dus maak ik over een tijdje ff een watergekoelde cilinderkop dat zal ook al heel wat schelen.
maar dat yz50 blokje kom er zowieso wel onder.
en daar komt ook wel een filmpje van hoor maar als ze binnenkort zout gaan strooien waar ik de pest aan heb dan ga ik toch niet meer rijden.
want ik heb besloten om mijn dtje ff weer mooi te maken enz. zoals je bij het project al zag nieuwe voorvork en achterbrug enz.
en dan ga ik dus me brommer in de winter uit elkaar halen en weer opknappen en dan gebruik ik me brommer alleen nog maar om een beetje rond te toeren met toerritten enz.

en over dat membraam en inlaat carberateur enz. dat komt pas als ik het nog optimaler wil doen ik wil het namelijk eerst zo eens goed hebben lopen.

en dan maak ik waarschijnlijk toch zelf een spruitstuk.
maar het membraam idee van jouw is niet slecht bedacht hoor dus zal ik dat ook eens uitvogelen.
maar dat komt wel wat later.

er komen waarschijnlijk ook auxpoorten in van 1cmm breed en hoogte is nog onbekent zowieso ook 1 cm maar mag en kan nog iets hoger waarschijnlijk

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 31-10-2009 om 20:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 31-10-2009 om 20:44 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 31-10-2009 20:54 Print reply

Posts: 29286
100km/h is inderdaad een nette snelheid.
Jammere van een 50cc vind ik altijd dat je echt de hele tijd toeren moet draaien, dat vind ik een groot nadeel. :(

Is inderdaad beter, rd50 ga ik ook niet meer mee in de regen rijden.
Mijn dt wel, die gooi ik altijd na de winter uitelkaar voor een voorjaars schoonmaak.


En ik zie de plannen van jou dan wel weer verschijnen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 20:54 uur.
 
yamahadt1986 31-10-2009 21:24 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
100km/h is inderdaad een nette snelheid.
Jammere van een 50cc vind ik altijd dat je echt de hele tijd toeren moet draaien, dat vind ik een groot nadeel. :(

Is inderdaad beter, rd50 ga ik ook niet meer mee in de regen rijden.
Mijn dt wel, die gooi ik altijd na de winter uitelkaar voor een voorjaars schoonmaak.


En ik zie de plannen van jou dan wel weer verschijnen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-10-2009 om 20:54 uur.


ja is ook netjes maar toeren maken vind ik juist gaaf maarja ieder zijn eigen smaak in dingen he.
ja want ik wordt er een beetje zat van al die bende op me brommer want ik geef het eerlijk toe ik ben een mierenneuker daarin maarja dat kan ik het niet hebben dat de zooi zo verkankert iedere keer ik wordt er gewoon ziek van in mijn hoofd.

maarja dat houd straks wel op.
want ben nu steeds met mijn brommer bezig vanwege die kut onderhoud door die bende enz.
en als ik dat straks niet meer heb dan kan ik ook eens weer verder met mijn ander projecten.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 23-7-2010 9:24 Print reply
Posts: 1713
hallo iedereen

gister is mijn yz50 cilinder weer binnengekomen na een leuke honebeurt.
hij is dus weer mooi nieuw met een leuk prox zuigertje er bijin.

voor de rest heb ik de cilinder nog even wat afgewerkt en gemonteerd
en de brommer weer aan de loop gemaakt.
uiteraard komt hier zometeen even een filmpje van!!!!

ik heb er nu een techno honda nsr onderlangsuitlaat onder gemaakt omdat deze wat meer koppel onderin heeft.
dit doe ik vanwege de zeer strakke zuiger in de cilinder.
anders wordt het wat linke soep met een opmaat uitlaat die dik 14k maakt maar die komt er later zeker wel op
hij maakt nu iets van maximaal 11k ofzo.

vanmiddag de rest nog wat beter afstellen en dan maar netjes inrijden. daarna heb ik het idee om even op de testbank te gaan
daar komt nog wel meer over uiteraard

EDIT:

het beloofde filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=5UPgpmvGeKk

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 23-7-2010 om 10:09 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 17-9-2010 12:24 Print reply
Posts: 1713
hallo iedereen!!

ik denk ik zal er ff een paar filmpjes bij zetten die ik laatst van de brommer heb gemaakt

1: http://www.youtube.com/watch?v=HkZpiFZZazg
2: http://www.youtube.com/watch?v=bC34ieyGiiM
3: http://www.youtube.com/watch?v=BCL3eIDJmeY

dit is allemaal met de opmaat onderlangsuitlaat!!
loopt lekker zo.

er komen nog andere membraanklepjes in en er moet nog even een nieuwe twin air filtertje komen want die is aan vervanging toe

voor de rest vind ik het tot nu toe wel prima zo dus worden er zo af en toe wat kleine dingetjes verandert.
zoals wat binnenkort nog gaat gebeuren:

nieuwe lusito (kort) hendels
snelgas
nieuw handvaten.
killswitch

als ik nog een mooie yz50 bovenlangsuitlaat zie te vinden dan ga ik die er ook nog opmaken met dubbele einddempers puur voor de show!!

als dat allemaal klaar is.
zijn er nog verdere plannen die rustig bekeken worden om een DTR50 voorwiel met schijf om te gaan spaken naar 18inch en er dan een dikke klauw op mijn voorvork te maken.
want dikke remmen heb ik nu ook wel eens nodig op dit ding
en er wordt nog een stabilisator gemaakt voor tussen de vorkpoten voor de stevigheid.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 17-9-2010 om 12:29 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 4490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved