Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda sprint blok [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda sprint blok [Algemene vragen]
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 22-10-2008 18:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Ik kan mijn uitlaat recht naar achteren laten lopen, dus die loopt strax mooi onder mijn budy weg.

Ik moet of een langere drijfstang erin laten persen, of de cilinder wat af draaien. even kijken wat het mooiste zal worden, wat denken jullie ?


cilinder afdraaien

maar ik zou voor een zelfbouw frame gaan als ik jou was, want bij een mt frame is er absoluut geen plaats om de uitlaat recht naar achter te laten lopen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
sabar 22-10-2008 18:49 Print reply
Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik zou het cilindertje af laten draaien denk ik


onderbouw eens waarom :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


cilinder afdraaien

maar ik zou voor een zelfbouw frame gaan als ik jou was, want bij een mt frame is er absoluut geen plaats om de uitlaat recht naar achter te laten lopen


Klopt, zelfbouw frame komt er ook, alleen wil ik eerst het blokje klaar hebben.

Dit bericht is gewijzigd door sabar op 22-10-2008 om 18:50 uur.
 
Derbi-Olaf 22-10-2008 18:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
[...]


onderbouw eens waarom :P

[...]


Klopt, zelfbouw frame komt er ook, alleen wil ik eerst het blokje klaar hebben.

Dit bericht is gewijzigd door sabar op 22-10-2008 om 18:50 uur.

de weg van je mengsel vanuit je carter naar je spoelers is dan korter

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-10-2008 om 18:51 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 22-10-2008 18:57 Print reply

Posts: 14514
ik heb net even de stand van mt cilinders tov de airsal bekeken. en wss heb je gelijk ja, de uitlaatpoort zou zonder al te veel moeite zo naar achter moeten kunnen. iig als de poort van de airsal binnen de cilinder recht van de cilinderwand naar de buitenkant van de cilinder loopt

bij mijn prostock blok komt de uitlaat ook recht naar achteren, en daar ga ik dus zelf een compleet zelfgebouwde uitlaatpoort in de cilinder lassen. dus een die direct recht naar achteren naar buiten loopt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 22-10-2008 19:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dan moet je uitlaatpoort wel recht naar achteren lopen. anders krijg je een rare kronkel in je uitlaat dat juist tot vermogensverlies lijdt

mijn cilinder zou er zo opkomen:
afbeelding

maar omdat die uitlaatpoort vanaf de cilinderbus schuin naar beneden liep dan zou je een rare kronkel krijgen waardoor de uitlaat direct voor aan de flens veeeeeeels te heet word en daar dus gaat kromtrekken ( = lekken ) en een grote kans dat je zuiger veel te heet word waardoor hij gaat smelten/warmlopen



Deze bocht vind ik vele malen flauwer dan de bocht die menig crosseruitlaat maakt, en ook veel onderlangse.
Ik snap dat bij een onderlangse de echte scherpe bocht pas verderop plaatsvind, maar het betreft hier dan ook niet echt een bocht, maar net zoveel als het begin stuk van een onderlangse

@TS: je bent verder nog niet ingegaan op hoe je de andere problemen als: slag en drijfstanglente, aansluiten carb naar carter en kanalen van carter naar cilinder. (maar voornamelijk het eerste)
 
sabar 22-10-2008 19:47 Print reply
Posts: 320
Gloof dat ik dat al wel vermeld heb, maar hier nog even een keer, ik pers er een andere cilinder in of draai de cilinder af. De kanalen in de carters ga ik nog bekijken hoe we dit laten lopen, ik ga dit eerst met een paar andere brommerfreakz overleggen.

Heb jij tips, hoe zou jij het doen ?

Alle ideeën zijn welkom
 
Derbi-Olaf 5-11-2008 19:57 Print reply

Posts: 14999
hehe
blokje gevonden waar het standaart zo is !
is een kart-blok.


misschien wel leuk om te zien dat het mogelijk is

wel tof denkzt ik zo
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 5-11-2008 20:04 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Ik moet of een langere drijfstang erin laten persen, of de cilinder wat af draaien. even kijken wat het mooiste zal worden, wat denken jullie ?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ik zou het cilindertje af laten draaien denk ik



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
onderbouw eens waarom :P




Langere drijfstangen kunnen meestal minder rpm aan.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Royal Club 5-11-2008 20:06 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



[...]



[...]



Langere drijfstangen kunnen meestal minder rpm aan.



mijne draait 15k+ rpm, zelfde cilinder in frankrijk, met NOG langere slag draait er 17k+
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 5-11-2008 20:07 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]



mijne draait 15k+ rpm, zelfde cilinder in frankrijk, met NOG langere slag draait er 17k+

henk had het over aankunnen, niet over kunnen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 5-11-2008 20:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]



mijne draait 15k+ rpm, zelfde cilinder in frankrijk, met NOG langere slag draait er 17k+



Of het wel of niet bevorderlijk is voor het verhogen van het haalbare toerental bedoel ik niet.

Langere drijfstang = eerder breken bij hoge toerentallen.


Heb ik mij laten vertellen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Royal Club 5-11-2008 20:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Of het wel of niet bevorderlijk is voor het verhogen van het haalbare toerental bedoel ik niet.

Langere drijfstang = eerder breken bij hoge toerentallen.


Heb ik mij laten vertellen.


kut
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Henk-88 5-11-2008 20:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


kut



Maar de kwaliteit van de drijfstang (materiaal en vorm) zal toch ook wel een rol spelen. Laat je goed informeren iig.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-11-2008 om 20:12 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
derbi racer 5-11-2008 21:01 Print reply

Posts: 1037
kerel

dit vind ik nou pas een tof project

cilinder is echt fucking snel (wel tunen aub)
honda blok ook nice
rest is gewoon allemaal super veel succes


 
skeijve 5-11-2008 21:11 Print reply

Posts: 1643
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
kerel

dit vind ik nou pas een tof project

cilinder is echt fucking snel (wel tunen aub)
honda blok ook nice
rest is gewoon allemaal super veel succes




80 cc airsel vind ik niet snel
 
Hop Hop

Dit topic is 4423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved