Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Honda sprint blok [Algemene vragen]
|
Pagina 3 van 7
|
Dit topic is 4421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
21-10-2008 21:04 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sabar
Dit komt wel goed, de cilinder zit strax gecentreerd op de krukas. Dus met dat desaxatie zal ik wel niet veel te maken krijgen
volgens mij snap je niet helemaal wat we bedoelen, ik maak wel even een paintje als ik straks tijd heb.
edit: maar hoe denk je nou die andere problemen als slag en drijfstanglente, aansluiten carb naar carter en kanalen van carter naar cilinder. (maar voornamelijk het eerste)??
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-10-2008 om 21:07 uur.
|
|
|
|
sabar |
21-10-2008 21:06 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
volgens mij snap je niet helemaal wat we bedoelen, ik maak wel even een paintje als ik straks tijd heb.
Okey, is goed.
|
|
|
|
kenny77 |
21-10-2008 21:39 |
Posts: 29286 |
Leuk project.
Er was toch al eens een keer een derbi airsal cilinder op een mt blokje gemaakt, ik weet alleen niet meer waar dat staat.
|
|
|
|
sabar |
21-10-2008 21:40 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuk project.
Er was toch al eens een keer een derbi airsal cilinder op een mt blokje gemaakt, ik weet alleen niet meer waar dat staat.
klopt door iemand uit noorwegen ofzo,
|
|
|
|
honda-mbx |
21-10-2008 21:42 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Interessante plannen heb je met de omgekeerde cil. Ben benieuwd hoe interessant het vermogen is zo. Gaat cil inhoud straks ook @ 80cc uitkomen of hoe zit het? Beter koop je wel ff een fatsoenljke carb btw...
ja heel intressant, beter goed gejat dan slecht bedacht
hihi idee had ik ook al online gezet bij mn zelfbouw sprinter!
iig veel succes komt goed.
|
|
ik vlam je.. |
|
sabar |
21-10-2008 21:44 |
|
Joel_koningslust |
21-10-2008 21:50 |
Posts: 14514 |
voor het project met die derbi airsall cilinder moet je op google zoeken naar "ronken's mt project oid " ronken heet hij iig
ik wou de cilinder eerst ook zo op mn blok gaan zetten. maar mijn uitlaatpoort staat ietsie naar beneden gericht waardoor er nog een onnodige bocht in moest zitten
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 21-10-2008 om 21:57 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
mb-rider |
22-10-2008 17:41 |
Posts: 453 |
|
|
|
|
markRD |
22-10-2008 18:01 |
Posts: 1178 |
Geweldige plannen! Blijf dit zeker volgen!
|
|
|
|
.puch_chopper |
22-10-2008 18:11 |
Posts: 7851 |
vet project!
cilinder omdraaien is ook niet zon verkeerd idee, vooral als je kijkt naar de loop van de uitlaat, die gaat dan mss als je het goed doet recht naar achter,das wel ideaal.
maar ik denk dat je wel veel aan je carters mag oplassen en frezen, ik denk dat hij ook opgehoogd zal moeten worden? of welke slag is het kortst? derbi of mt?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-10-2008 18:15 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
vet project!
cilinder omdraaien is ook niet zon verkeerd idee, vooral als je kijkt naar de loop van de uitlaat, die gaat dan mss als je het goed doet recht naar achter,das wel ideaal.
maar ik denk dat je wel veel aan je carters mag oplassen en frezen, ik denk dat hij ook opgehoogd zal moeten worden? of welke slag is het kortst? derbi of mt?
dan moet je uitlaatpoort wel recht naar achteren lopen. anders krijg je een rare kronkel in je uitlaat dat juist tot vermogensverlies lijdt
mijn cilinder zou er zo opkomen:
maar omdat die uitlaatpoort vanaf de cilinderbus schuin naar beneden liep dan zou je een rare kronkel krijgen waardoor de uitlaat direct voor aan de flens veeeeeeels te heet word en daar dus gaat kromtrekken ( = lekken ) en een grote kans dat je zuiger veel te heet word waardoor hij gaat smelten/warmlopen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
.puch_chopper |
22-10-2008 18:22 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
dan moet je uitlaatpoort wel recht naar achteren lopen. anders krijg je een rare kronkel in je uitlaat dat juist tot vermogensverlies lijdt
mijn cilinder zou er zo opkomen:
afbeelding
maar omdat die uitlaatpoort vanaf de cilinderbus schuin naar beneden liep dan zou je een rare kronkel krijgen waardoor de uitlaat direct voor aan de flens veeeeeeels te heet word en daar dus gaat kromtrekken ( = lekken ) en een grote kans dat je zuiger veel te heet word waardoor hij gaat smelten/warmlopen
mja, dat is waar. dan mooi mee laten lopen met die bicht van de uitlaatpoort en bij de expansie laten knikken.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-10-2008 18:37 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
mja, dat is waar. dan mooi mee laten lopen met die bicht van de uitlaatpoort en bij de expansie laten knikken.
als de uitlaatpoort net zo schuin staat als de mijne is dat niet mogelijk. maar ik zal eens ff informeren hoe schuin zon airsal hem heeft
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
sabar |
22-10-2008 18:43 |
Posts: 320 |
Ik kan mijn uitlaat recht naar achteren laten lopen, dus die loopt strax mooi onder mijn budy weg.
Ik moet of een langere drijfstang erin laten persen, of de cilinder wat af draaien. even kijken wat het mooiste zal worden, wat denken jullie ?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
22-10-2008 18:45 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sabar
Ik kan mijn uitlaat recht naar achteren laten lopen, dus die loopt strax mooi onder mijn budy weg.
Ik moet of een langere drijfstang erin laten persen, of de cilinder wat af draaien. even kijken wat het mooiste zal worden, wat denken jullie ?
ik zou het cilindertje af laten draaien denk ik
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 4421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 7
|
|