Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Honda sprint blok [Algemene vragen]
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 4411 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi-Olaf |
21-10-2008 20:36 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sabar
[...]
Mischien dat ik er paar cc naast komt te zitten, dit is trouwens een fijne carburateur hoor en als ik hier niet alles mee uitkrijg heb ik nog wel wat op zolder liggen.
volgens mij heeft honda een duidelijk langere slag dan derbi? of zit ik verkeerd? derbi = 40mm
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ronaldt |
21-10-2008 20:37 |
|
just_pelmke |
21-10-2008 20:37 |
Posts: 1349 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
volgens mij heeft honda een duidelijk langere slag dan derbi? of zit ik verkeerd? derbi = 40mm
dus de poorttiming is dan ook na de klote of niet?
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
BIET |
21-10-2008 20:38 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]
zijn toch gewoon dellie's
Nee
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Derbi-Olaf |
21-10-2008 20:38 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]
dus de poorttiming is dan ook na de klote of niet?
idd, klopt niet meer zoals origineel, wil niet zeggen dat het écht bagger word
maar de boel wordt zoieso getuned, dus dan boeit het niet
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mb-rider |
21-10-2008 20:38 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]
dus de poorttiming is dan ook na de klote of niet?
is gewoon goed te maken hoor doormiddel van afdraaien etc.. staat ook in de begin post.. daarom maakt het dit project weer zeer interresant om te volgen
|
|
|
|
just_pelmke |
21-10-2008 20:39 |
Posts: 1349 |
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
mb-rider |
21-10-2008 20:40 |
|
Derbi-Olaf |
21-10-2008 20:40 |
|
ronaldt |
21-10-2008 20:40 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Nee
mijn 21 black racing dinges is gewoon een dellie volgens mij alleen dan met een stage 6 doosje? zijn ook even duur.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
sabar |
21-10-2008 20:40 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Stage 6 carbs zijn echt eersteklas troep . Waarom geen 28mm eigenlijk?
Deze had ik nog liggeg van de vorige sprinter, dus eerst deze maar proberen.
////////////////////////////////
Die timingen boejen niet echt, word tog getuned, ik laat er een paar mm langere drijfstang in persen, of draaien de cilinder wat af. zodat alle poorten open gaan.
Als alles aan de praat is gemaakt gaan we wel is kijken naar de tuning van de cilinder.
////////////////////////////////
Ik mag niet met 80 cc carters sprinten
Dit bericht is gewijzigd door sabar op 21-10-2008 om 20:41 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
21-10-2008 20:45 |
Posts: 7168 |
leuke plannen, maar denk dat je er te makkelijk over denkt, niet lullig bedoeld, maar ik denk dat het je nooit gaat lukken.
Waar wil je de inlaat precies maken? en hoe ga je de kanalen vanuit de krukasholte/carter naar je cilinder laten lopen?
En heb je nagedacht over desaxatie?
zie bijv hier:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/13609
http://www.brommerforum.nl/showtopic/51551/2
toch wens ik je succes.
EDIT:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
volgens mij heeft honda een duidelijk langere slag dan derbi? of zit ik verkeerd? derbi = 40mm
ook dat ja, Derbi idd 40 en Honda heeft 41,1mm slag (behalve mt/b 8 die heeft 50,8)drijfstang van honda's zijn mt/b5 80/82, NSR 90 en MBX 91.
Een kreidler heeft std dacht een slag van 39,7 dan kom je daar dichter mee in de buurt.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-10-2008 om 20:52 uur.
|
|
|
|
sabar |
21-10-2008 20:49 |
Posts: 320 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
leuke plannen, maar denk dat je er te makkelijk over denkt, niet lullig bedoeld, maar ik denk dat het je nooit gaat lukken.
Waar wil je de inlaat precies maken? en hoe ga je de kanalen vanuit de krukasholte/carter naar je cilinder laten lopen?
En heb je nagedacht over desaxatie?
zie bijv hier:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/13609
http://www.brommerforum.nl/showtopic/51551/2
toch wens ik je succes.
Voor het slijtage ben ik niet zo bang, en de zuiger is aardig in balans dus dat zal wel meevallen, en zoveel heeft die niet te lijden, die paar x op de baan.
Dat ramair gaan we bekijken, als het goed loopt laten we het zo, en anders maken wij een plaat voor het luchtfilter, zodat die geen last van rijwind heeft.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
21-10-2008 20:51 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sabar
[...]
Voor het slijtage ben ik niet zo bang, en de zuiger is aardig in balans dus dat zal wel meevallen, en zoveel heeft die niet te lijden, die paar x op de baan.
Dat ramair gaan we bekijken, als het goed loopt laten we het zo, en anders maken wij een plaat voor het luchtfilter, zodat die geen last van rijwind heeft.
desaxatie heeft metname te maken met de lagerbussen die niet volledig in het midden (over de centerlijn) van de boring zouden zitten.
weet niet of dit bij honda het geval is... je zou het kunnen proberen te meten
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
sabar |
21-10-2008 20:53 |
Posts: 320 |
Dit komt wel goed, de cilinder zit strax gecentreerd op de krukas. Dus met dat desaxatie zal ik wel niet veel te maken krijgen
|
|
|
|
Dit topic is 4411 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|