Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 12-10-2008 15:10 Print topicpost

Posts: 14999
Weet iemand wat meer over volgende ontsteking:
http://www.emot.nl/w...od&productId=371

Het lijkt me dat dat kleine alluminium ringetje de rotor is?
Waarschijnlijk zou die dus wat verzwaard moeten worden wil je hem netjes stationair laten lopen?
weet iemand verder ook nog iets over de betrouwbaarheid e.d. ?
edit:
ik zie dus staan :
Artikel Informatie
Volledig programmeerbare ontstekingskit met vele mogelijkheden.
12 Volt accuontsteking.
Voor meer info kijk op: www.ignitech.cz
Model DC-CDI-P download even de gebruiksaanwijzing en het computerprogramma ,en je weet wat de ontsteking allemaal kan.
Per 100 toeren instelbaar (15 punten)
Shift light ,speedshifter ,curve omschakelbaar ,etc.
Bij ons te koop als volledige kit ,ignition box ,pickup ,bobine ,rotor. (Rotor aluminium met standaard conus Bosch/Kreidler/Minarelli)


Met dat "shift"gedoe, zullen ze bedoelen dat je hem op een schakelindicator kan aansluiten zodat je in elke versnelling een andere (ideale) curve hebt?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-10-2008 om 15:12 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Joel_koningslust 12-10-2008 15:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Weet iemand wat meer over volgende ontsteking:
http://www.emot.nl/w...od&productId=371

Het lijkt me dat dat kleine alluminium ringetje de rotor is?
Waarschijnlijk zou die dus wat verzwaard moeten worden wil je hem netjes stationair laten lopen?
weet iemand verder ook nog iets over de betrouwbaarheid e.d. ?
edit:
ik zie dus staan :
Artikel Informatie
Volledig programmeerbare ontstekingskit met vele mogelijkheden.
12 Volt accuontsteking.
Voor meer info kijk op: www.ignitech.cz
Model DC-CDI-P download even de gebruiksaanwijzing en het computerprogramma ,en je weet wat de ontsteking allemaal kan.
Per 100 toeren instelbaar (15 punten)
Shift light ,speedshifter ,curve omschakelbaar ,etc.
Bij ons te koop als volledige kit ,ignition box ,pickup ,bobine ,rotor. (Rotor aluminium met standaard conus Bosch/Kreidler/Minarelli)


Met dat "shift"gedoe, zullen ze bedoelen dat je hem op een schakelindicator kan aansluiten zodat je in elke versnelling een andere (ideale) curve hebt?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-10-2008 om 15:12 uur.


bij de sobw worden ze veel gebruikt, en nu ook steeds vaker in de brommersprintwereld. omdat ze zelf instelbaar zijn zijn ze zeer snel. sneller als een gewone hpi ofzo

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 12-10-2008 15:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


bij de sobw worden ze veel gebruikt, en nu ook steeds vaker in de brommersprintwereld. omdat ze zelf instelbaar zijn zijn ze zeer snel. sneller als een gewone hpi ofzo


daarom vond ik ze ook interessant , zéker voor die prijs!
hoe lang zou er ongeveer mee gereden kunnen worden op 1 volle accu?
(een normale brommeraccu)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 12-10-2008 15:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

daarom vond ik ze ook interessant , zéker voor die prijs!
hoe lang zou er ongeveer mee gereden kunnen worden op 1 volle accu?
(een normale brommeraccu)



mmh. ik gok een uurtje of 2 ongeveer. niet veel dus. zeker niet geschikt voor op straat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 12-10-2008 15:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



mmh. ik gok een uurtje of 2 ongeveer. niet veel dus. zeker niet geschikt voor op straat

Hmmz, ik denk dan toch dat ik voor deze ga in plaats van de polini
(ook als ik naar de prijs kijk )
rotor mijn eigen originele ontsteking kan ik houden voor op de straat.
En met deze kan ik wat experimenteren enzo altijd leuk, én leerzaam!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 12-10-2008 15:29 Print reply

Posts: 4000
Wordt gebruikt op motoren met roterende inlaat vanwege plaatsgebrek, helemaal geen vliegwielwerking meer.
 
Derbi-Olaf 12-10-2008 15:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Wordt gebruikt op motoren met roterende inlaat vanwege plaatsgebrek, helemaal geen vliegwielwerking meer.

dat vermoeden had ik al, maar aangezien ik het mooi bij membraaninlaat houd (vermoed ik alleszinds , tenzij ik in eens geld te veel heb)
zou ik dus zelf gewoon een schijf kunnen draaien met het gewenste gewicht, om deze vervolgens uit te balanceren op de krukas. En om toch vliegwiel-werking te krijgen?
anders vrees ik dat hij belachelijk hoog stationair gaat lopen?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 12-10-2008 16:30 Print reply

Posts: 4000
Heb je beschikking over een testbank om enige honderden runs te maken om je curve in te stellen ??
 
Derbi-Olaf 12-10-2008 16:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Heb je beschikking over een testbank om enige honderden runs te maken om je curve in te stellen ??

ik weet dat het niet voor beginners is, en nee ik heb zelf geen testbank, ik kan er wel een regelen
maar in het begin ga ik hem in ieder geval gewoon proberen af te stellen zodat het het fijnst rijdt
Voor mij is het ook gewoon om eens te proberen.
Dus ga nu niet meteen de boel afzeiken want daar wou je wel naartoe
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-10-2008 16:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Wordt gebruikt op motoren met roterende inlaat vanwege plaatsgebrek, helemaal geen vliegwielwerking meer.


je krukas ed zijn ook gewoon draaiende massa die een vliegwielwerking hebben..

bij bv een hpi doet je krukas veel meer als de rotor
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi-Olaf 12-10-2008 16:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je krukas ed zijn ook gewoon draaiende massa die een vliegwielwerking hebben..

bij bv een hpi doet je krukas veel meer als de rotor

daar had ik al rekening mee gehouden
daarom nu maar meteen de vraag, is een doppler endurance asje daadwerkelijk lichter dan een originele as? (en dan praat ik over de krukaswangen dus)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
LEGOMAN 12-10-2008 17:49 Print reply

Posts: 1428
kennis heeft zo'n ding op puch maxi gebouwd.. ongelovelijke gasreactie! kwam van een ducati af volgens mij
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
Derbi-Olaf 12-10-2008 20:17 Print reply

Posts: 14999
zou iemand mij nog kunnen vertellen of het kwalitatief ook een beetje goed zit voor die prijs?
beetje schokbestendig en betrouwbaar? (dat moet haast wel op die racertjes maarja)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 12-10-2008 20:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
zou iemand mij nog kunnen vertellen of het kwalitatief ook een beetje goed zit voor die prijs?
beetje schokbestendig en betrouwbaar? (dat moet haast wel op die racertjes maarja)


qualitatief is het heel goed spul ( net zoals de rest wat martijn verkoopt )

en hij kan niet goed tegen schokken, dus je moet echt opletten met ophangen van de unit. zodat je hem in rubber hangt iig. maar je krijgt er zon beugel bij als het goed is

onee, je moet die beugel er apart bij kopen zie ik nu


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 12-10-2008 om 20:20 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 12-10-2008 20:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


qualitatief is het heel goed spul ( net zoals de rest wat martijn verkoopt )

en hij kan niet goed tegen schokken, dus je moet echt opletten met ophangen van de unit. zodat je hem in rubber hangt iig. maar je krijgt er zon beugel bij als het goed is

onee, je moet die beugel er apart bij kopen zie ik nu


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 12-10-2008 om 20:20 uur.

ja ik had die beugel al gezien, vandaar dat ik het ff vroeg dus het lijkt me dan wel verstandig om die beugel er idd bij te kopen
verder, die gast heeft leuk spul voor een mooie prijs waar woont 'ie ergens?
(nog bedankt voor de link toen )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 12-10-2008 20:24 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik weet dat het niet voor beginners is, en nee ik heb zelf geen testbank, ik kan er wel een regelen
maar in het begin ga ik hem in ieder geval gewoon proberen af te stellen zodat het het fijnst rijdt
Voor mij is het ook gewoon om eens te proberen.
Dus ga nu niet meteen de boel afzeiken want daar wou je wel naartoe


Bezint eer ge begint, is een goede raad , heeft niets met afzeiken te maken.

 

Dit topic is 2047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved