Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
Pagina 57 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 34924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 4-1-2010 20:55 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Goede zuiger (eventueel een gesmede van voor een andere fiets) zoeken
Max dia niet te groot maken (heb je sowieso niet zoveel ruimte voor)
en wat langere voorbocht.
en goede afwerking.

cilindertje word sowieso al weer helemaal spik en span (nieuwe wandje, wiseco zuiger waarin ik toch maar gaatjes boor voor de koeling v.d. spijl.)
Bevels etc. die controleer ik zelf ook nog even en pas ik aan waar nodig...


Ik geloof dat de max dia van de pijp nu 12 cm was, de exacte lengtes weet ik helaas niet meer.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-1-2010 21:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

cilindertje word sowieso al weer helemaal spik en span (nieuwe wandje, wiseco zuiger waarin ik toch maar gaatjes boor voor de koeling v.d. spijl.)
Bevels etc. die controleer ik zelf ook nog even en pas ik aan waar nodig...


Ik geloof dat de max dia van de pijp nu 12 cm was, de exacte lengtes weet ik helaas niet meer.


Poortmapje?
en
Heb je nog meer info?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-1-2010 om 21:33 uur.
 
Derbi-Olaf 4-1-2010 21:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Poortmapje?
en
Heb je nog meer info?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-1-2010 om 21:33 uur.

over de uitlaat bedoel je dan, foto's van de poortmap heb ik net gemaakt, even kijken of het wat is.
de poort zelf was btw wel asymmetrisch (misschien ivm. het in een bocht vertrekken van de uitlaat ? )

Maar die wou ik iig symmetrisch maken.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-1-2010 21:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

over de uitlaat bedoel je dan, foto's van de poortmap heb ik net gemaakt, even kijken of het wat is.
de poort zelf was btw wel asymmetrisch (misschien ivm. het in een bocht vertrekken van de uitlaat ? )

Maar die wou ik iig symmetrisch maken.


Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik een keer las in Performance tuning van Gordon Jennings (pagina 33) dat de uitlaatpoort van de daar beschreven RM125 ook ongelijk was.
Toen had ik ook meteen mijn vraagtekens bij het "waarom" en heb dit tot heden toe nog niet uitgezocht.
Wel dacht ik net als jij direct aan de verloop van de uitlaat.

Met info bedoel ik gewoon verdere nuttige info over de motor.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-1-2010 om 21:50 uur.
 
Derbi-Olaf 4-1-2010 22:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik een keer las in Performance tuning van Gordon Jennings (pagina 33) dat de uitlaatpoort van de daar beschreven RM125 ook ongelijk was.
Toen had ik ook meteen mijn vraagtekens bij het "waarom" en heb dit tot heden toe nog niet uitgezocht.
Wel dacht ik net als jij direct aan de verloop van de uitlaat.

Met info bedoel ik gewoon verdere nuttige info over de motor.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-1-2010 om 21:50 uur.

niet echt, gewoon

-membraaninlaat @ cilinder.

-powervalve word geloof ik gestuurd door een simpel frictie-plaatje op de krukas, maar daarvoor moet ik nog ff kijken hoe dat precies zit

-heeft iig auxpoorten om u tegen te zeggen, mijn pink past er doorheen en ik heb nu niet bepaald kleine vingers...

-draait icm een 38mm vlakschuif TM.

-cilinderkopje heeft de bougie excentrisch staan, richting inlaatkant.

-verhouding tussen squishband en verbrandingsruimte is 40/60.

-squish stond op 1.2mm




Had me trouwens verrekend met de timingen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 5-1-2010 19:28 Print reply
Posts: 7168
olafje, ik zit nu net even naar alles te kijken, en snap geen ruk van de maten van je poortmap, zet aub eens in paint er nummers bij en vertel me wat het allemaal is, want dit schiet niet op.

Ook de boring/slag verbaas ik me over, het lijkt me niet dat de slag groter is als de boring.
70mm slag en 67mm boring
bedoel je niet 64mm slag en 70mm boring?

Deckheid 0,2mm is gewoon negatief? (om miscommunicatie voorkomen: bovenkant zuiger ligt in BDP lager als bovenkant cilinder?)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-1-2010 om 19:29 uur.
 
Derbi-Olaf 5-1-2010 19:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
olafje, ik zit nu net even naar alles te kijken, en snap geen ruk van de maten van je poortmap, zet aub eens in paint er nummers bij en vertel me wat het allemaal is, want dit schiet niet op.

Ook de boring/slag verbaas ik me over, het lijkt me niet dat de slag groter is als de boring.
70mm slag en 67mm boring
bedoel je niet 64mm slag en 70mm boring?




nee, slag 70 , boring 67 Meer dan 1OO procent zeker, slag staat zelfs op het carter vermeld, en de boring heb ik opgemeten even kijken of ik de maten op de poortmap kan painten.


Deckheigt klopt idd wat je zegt, de zuiger steekt niet boven de cilinder* uit.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-1-2010 om 19:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-1-2010 om 19:36 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 5-1-2010 20:09 Print reply

Posts: 14999
heb het belangrijkste er even bijgeknutseld moesten er nog maten zijn die je nodig hebt en niet kan lezen, dan vraag je ze maar



 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 5-1-2010 20:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
heb het belangrijkste er even bijgeknutseld moesten er nog maten zijn die je nodig hebt en niet kan lezen, dan vraag je ze maar


afbeelding


Nee hoor, nu klopt het netjes.

Zie je dat je die linker spoelers eerst in de 30 mm had gezet en nu in de 50mm waar ze horen

Hoe zeker ben je btw dat hij uit 88 komt?

En het vermogen weet je daar iets van?

oh, en
Uitlaatpoort dia/lengte?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-1-2010 om 20:41 uur.
 
Derbi-Olaf 5-1-2010 20:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Nee hoor, nu klopt het netjes.

Zie je dat je die linker spoelers eerst in de 30 mm had gezet en nu in de 50mm waar ze horen

Hoe zeker ben je btw dat hij uit 88 komt?

En het vermogen weet je daar iets van?

oh, en
Uitlaatpoort dia/lengte?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-1-2010 om 20:41 uur.

ja idd, zag het net pas, heb het poortmapje savonds op bed gemaakt dus vandaar die stomme fout.


Vermogen heb ik alleen op de site www.suzukicycles.org gevonden.
zij zeggen net boven de 50 pk, maar wat voor pk's weet ik dus niet.
En het lijkt me nogal veel voor zo'n 1cilinder.


Bij mijn weten komtie uit 88 ja, héél misschien uit 87, maar dat lijkt me niet.


Edit, ga ff de maten opnemen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-1-2010 om 20:44 uur.



diameter 44 lengte 80mm zonder flens, flens geeft verder geen extra lengte aan de pijp

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-1-2010 om 20:50 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 5-1-2010 22:28 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ja idd, zag het net pas, heb het poortmapje savonds op bed gemaakt dus vandaar die stomme fout.


Vermogen heb ik alleen op de site www.suzukicycles.org gevonden.
zij zeggen net boven de 50 pk, maar wat voor pk's weet ik dus niet.
En het lijkt me nogal veel voor zo'n 1cilinder.


Bij mijn weten komtie uit 88 ja, héél misschien uit 87, maar dat lijkt me niet.


Edit, ga ff de maten opnemen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-1-2010 om 20:44 uur.



diameter 44 lengte 80mm zonder flens, flens geeft verder geen extra lengte aan de pijp

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-1-2010 om 20:50 uur.


ze zeggen net boven de 40pk

 
Knipperlicht 6-1-2010 12:23 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ze zeggen net boven de 40pk



Valt dit nog onder het opvoeren van een brommer .
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
st.nyksterdriver 6-1-2010 12:43 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Valt dit nog onder het opvoeren van een brommer .

als je goed kijkt staat er op die poort map rm250 88
 
Knipperlicht 6-1-2010 12:55 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

als je goed kijkt staat er op die poort map rm250 88


Als je goed kon lezen, zou je begrijpen dat dit onder "sarcasme" bedoeld was.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Derbi-Olaf 6-1-2010 13:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ze zeggen net boven de 40pk


Quote:
Suzuki announces that they use their own SBC (Suzuki Boron Composite) coating on the RM250 engine. It is lighter than normal metal and radiates heath more easily. The more obvious improvement is more noticeable. For the first time, the RM250 has disc brakes both front and rear. The maximum power output is slightly over 50 horsepower.


Naja, het is iig niet echt duidelijk
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 34924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 57 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved