Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1123 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
Pagina 56 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 34926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 13-12-2009 17:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Wie weet ben ik toch wel dood tegen de tijd dat ik ondervind dat mijn remmen niet naar behoren functioneren


ja, of je ondervind dat je remmen niet werken vlak voor je dood gaat :p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 13-12-2009 17:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, of je ondervind dat je remmen niet werken vlak voor je dood gaat :p

ja, als ik druk bezig ben met mijn vasthangende gaskabel o.i.d.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tim-gpr99 15-12-2009 16:37 Print reply

Posts: 841
het word toch nog wel wat hoor, je blokje :P zal wel iets minder feestelijk worden dan je gepland hebt, met ori membraam, normale onsteking, en 19mm Carb + SCR Corse handmade uitlaat :P


 
GPR50 '99 streetfightert
Derbi-Olaf 15-12-2009 16:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
het word toch nog wel wat hoor, je blokje :P zal wel iets minder feestelijk worden dan je gepland hebt, met ori membraam, normale onsteking, en 19mm Carb + SCR Corse handmade uitlaat :P
afbeelding


idd normaal werd de cilinder ook nog 2 mm opgehoogd e.d. voor meer toeren te draaien , maar ik ben iig blij dat het in goede handen is

als naar de ontsteking gekeken?

Het blok wat ik nu heb is nog wat feestelijker dus

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 15-12-2009 om 16:41 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 17-12-2009 0:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding
afbeelding
afbeelding




Als ik dood ben, jullie weten waardoor









 
Niek de Wildt 2-1-2010 0:12 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Oh, Ik vind het fantastisch hoor



Nee, Volgens Pap is het 125cc


[...]

voor zo ver ik weet alleen van de 86'ers


Hier staat dat die van '86 een blauw gecoat blok hebben en een SAEC ipv AETC
AETC is gewoon de powervalve zoals wij hem kennen
en SAEC is dat een klep opend waardoor er een extra ruimte in verbinding komt met de uitlaatpoort waardoor de afgestemde lengte van de uitlaat langer wordt. (alsof je de uitlaatlengte aanpast)

Ik denk dus dat je blok van '95 is over daarna.

http://www.suzukicyc...MX250.shtml~isoraami

Wat zijn de specs van je blok dan?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-1-2010 om 0:28 uur.
 
kenny77 2-1-2010 0:39 Print reply

Posts: 29286
Olaf's blok is ook origineel blauw. (zit ook nog wat blauw aan)

Er zitten 2 staven in het power vavle systeem, die op en neer bewegen zodat ze of uitlaatporten een gedeelte afsluiten of de uitlaatporten gewoon helemaal open laten als het in werking treed.

Zoals ik het begrepen heb, was zondag nog even bij Olaf.
 
Derbi-Olaf 2-1-2010 12:42 Print reply

Posts: 14999
Ik heb laatst wat verder gezocht en volgens mij komt het blok uit 88'

tenminste, er zijn blauwe blokken geweest met 2 verschillende systemen erop... en ik heb het laatste van de 2 systemen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 2-1-2010 13:36 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Ik heb laatst wat verder gezocht en volgens mij komt het blok uit 88'

tenminste, er zijn blauwe blokken geweest met 2 verschillende systemen erop... en ik heb het laatste van de 2 systemen.


Juist ja!
AETC heet het 2de systeem met een "powervalve" zoals wij hem kennen.
Wat zijn de boring/slag/drijfstang en vermogen bij welk toerental?
 
Derbi-Olaf 4-1-2010 20:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Juist ja!
AETC heet het 2de systeem met een "powervalve" zoals wij hem kennen.
Wat zijn de boring/slag/drijfstang en vermogen bij welk toerental?

slag is 70mm , boring 69

bij interesse kan ik je wel een poortmap geven.

Helaas weet ik ook niet hoeveel toeren dat ding draait en hoeveel pk het neerzet, timingen had ik in je profiel gepost


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-1-2010 20:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

slag is 70mm , boring 69

bij interesse kan ik je wel een poortmap geven.

Helaas weet ik ook niet hoeveel toeren dat ding draait en hoeveel pk het neerzet, timingen had ik in je profiel gepost




Doe maar, als je hem vanaaf geeft, dan vertel ik je meteen welke powerband ongv bij dat zooitje past
 
Derbi-Olaf 4-1-2010 20:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Doe maar, als je hem vanaaf geeft, dan vertel ik je meteen welke powerband ongv bij dat zooitje past

ff kijken of ik een foto er van krijg
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-1-2010 20:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ff kijken of ik een foto er van krijg


Ooh, en wat is het doeleind btw?
omschrijf maar een eind raak.
 
Derbi-Olaf 4-1-2010 20:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ooh, en wat is het doeleind btw?
omschrijf maar een eind raak.

nja, hou maar ff het standaart doeleind aan en dat is crossen

Was niet echt van plan om verder nog iets aan te passen aan de cilinder o.i.d. zal zo wel goed genoeg rijden?

of het je grootmoeder tips om het wat aangenamer te laten rijden op straat ?
Naja, aangenaam is een groot woord... laten we zeggen: om de slijtage te beperken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 4-1-2010 20:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, hou maar ff het standaart doeleind aan en dat is crossen

Was niet echt van plan om verder nog iets aan te passen aan de cilinder o.i.d. zal zo wel goed genoeg rijden?

of het je grootmoeder tips om het wat aangenamer te laten rijden op straat ?
Naja, aangenaam is een groot woord... laten we zeggen: om de slijtage te beperken


Goede zuiger (eventueel een gesmede van voor een andere fiets) zoeken
Max dia niet te groot maken (heb je sowieso niet zoveel ruimte voor)
en wat langere voorbocht.
en goede afwerking.
 

Dit topic is 34926 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 56 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved