Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - BMW 1602 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 683 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - BMW 1602 [Algemene vragen]
Pagina 42 van 46
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 44260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-1-2011 22:55 Print reply

Posts: 13700


Ding dus ingespannen en afgedraaid. Wat ik overigens niet zelf heb gedaan, geen ervaring mee. Verder viel het wel op dat die of zeer plaatselijk was krom getrokken door lassen (wat me stug lijkt) of laseren toch niet super precies is.
 
-simon- 25-1-2011 23:00 Print reply

Posts: 8211
van lassen kan iets zomaar kromtrekken hoor. daar hoef je echt niet vollebak voor aan het stoken te zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Leen 26-1-2011 1:33 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
afbeelding

Ding dus ingespannen en afgedraaid. Wat ik overigens niet zelf heb gedaan, geen ervaring mee. Verder viel het wel op dat die of zeer plaatselijk was krom getrokken door lassen (wat me stug lijkt) of laseren toch niet super precies is.


ik weet uit ervaring dat laseren op 0,01 mm nauwkeurig is.
 
JB1 26-1-2011 11:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
afbeelding

Ding dus ingespannen en afgedraaid. Wat ik overigens niet zelf heb gedaan, geen ervaring mee. Verder viel het wel op dat die of zeer plaatselijk was krom getrokken door lassen (wat me stug lijkt) of laseren toch niet super precies is.


Ik ben niet zo'n held in autotechniek. Maar dat is toch dat dink voor de pick-up voor de injectie?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-1-2011 11:55 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik ben niet zo'n held in autotechniek. Maar dat is toch dat dink voor de pick-up voor de injectie?


Is referentie punt voor motor, in welke stand die staat. Is een tandring met 36 tandjes waarvan een missend. Aan de hand hiervan herkent die Bdp.
 
- Han - 26-1-2011 11:56 Print reply

Posts: 9667
maar heb je het tandwiel er zomaar opgelast dan? Of is dat in te stellen?
 
<10.000 posts
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-1-2011 12:00 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
maar heb je het tandwiel er zomaar opgelast dan? Of is dat in te stellen?


Ring moet ongeveer 90 graden na sensor vastgelast worden, motor moet in Bdp staan dan.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-3-2011 10:52 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Die skyline turbo is niet zo bijzonder groot en mijn advies was om de turbo in het kader van betrouwbaarheid (lees: backpressure en het voorkomen van pingelen) een tikje groter te pakken dan je vermogensdoel (ook omdat je dan nog wat ruimte hebt om verder te gaan)
Strikt bekeken was een gemiddelde T25 ook groot genoeg geweest voor 200pk, maar die heeft nauwelijks reserve.

Deze gevonden turbo was gewoon een mooie optie voor het geld en het feit dat ie past op een T3 flens, een compromis moet je toch altijd sluiten als je geen onbeperkt budget hebt

Die van mij doet 0,5 bar rond de 2800-3000 toeren en 1 bar bij 3800 ofzo, maar in mijn geval word het spoolen flink beperkt door de kleine gasklep en het gasmengstuk (het kan ook wat eerder zijn, de toerenteller geeft teveel aan)
Het blokje zelf moet in standaard vorm door kunnen tot zo'n 6300-6500rpm, iets meer kan wel, maar heeft met een standaard nokkenas toch niet zoveel nut.
Circuitgebruik heb je dr geen enkele last van, kwestie van goed schakelen.
En op de openbare weg ben je dankzij het vrij lage gewicht van een 02 nog steeds snel al zit je een paar honderd toeren te laag.




Ding dus binnen, lekker snel verstuurd. Moet nog uit elkaar zodat de retour naar onder wijst.


Dit bericht is gewijzigd door Trax op 11-3-2011 om 10:54 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-3-2011 15:22 Print reply

Posts: 17929
waarom geen m30 vliegwiel gepakt ipv een 2002 tii?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-3-2011 15:26 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
waarom geen m30 vliegwiel gepakt ipv een 2002 tii?


Omdat ik zeker weet dat die van een 2002tii past. Heb nog niemand gezien die een M30 vliegwiel heeft. Koppeling van een M30 past er schijnbaar wel op.
 
Blukaap2 11-3-2011 15:56 Print reply

Posts: 9955
Een M30 combinatie past gewoon niet in de bak, sim-pel.
 
Stoere brommers
Leen 11-3-2011 16:09 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Een M30 combinatie past gewoon niet in de bak, sim-pel.



dus pak je een m30 bak die het vermogen wél normaal aankan.
 
Blukaap2 11-3-2011 16:20 Print reply

Posts: 9955
Maar die past niet in de tunnel.
 
Stoere brommers
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-3-2011 16:45 Print reply

Posts: 9841
haha triggerwheel vastlassen.

mijne zit gewoon onder mannelijke klemspanning. Meer heb je niet nodig als je weet waar je mee bezig bent. Borgen is voor faggots.
 
Too cool for school!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-3-2011 17:42 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
haha triggerwheel vastlassen.

mijne zit gewoon onder mannelijke klemspanning. Meer heb je niet nodig als je weet waar je mee bezig bent. Borgen is voor faggots.



ding drijft niks aan, dus klemmen is genoeg
 

Dit topic is 44260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 42 van 46
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved