Ice Ap rs50 |
28-12-2010 16:33 |
Posts: 7149 |
ziet er lekker uit
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
28-12-2010 16:38 |
Posts: 13700 |
Volgende maand ask weer eens salaris heb koppelingsplaat+drukgroep van 325i erbij zoeken.
|
|
|
|
Raoul |
28-12-2010 16:53 |
Posts: 2997 |
Heeft het vliegwiel af laten draaien een functie of is het meer om hem als nieuw uit te laten zien?
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
28-12-2010 16:57 |
Posts: 13700 |
Ding had roest op loopvlak. Verder is rand 0,55mm teruggelegd tov 0,4mm origineel zodat het wat harder klemt. Moet gewoon goed vlak zijn aangezien er wat meer vermogen en vooral koppel overheen komt dan origineel.
200pk / 300nm ga ik beetje vanuit.
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 14-1-2011 om 13:20 uur.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-1-2011 10:32 |
Posts: 13700 |
Nieuwe camera binnen, dus daar ging deze maand salaris hoofdzakelijk opaan. Verder nog een triggerwheel laten maken zodat motor een referentie punt heeft. Moet nog even rondjes eruit slaan en vast lassen aan krukas poulie.
Verder wil komende maand de Turbo zelf bestellen. Dit wordt waarschijnlijk een gereviseerde van een Nissan Skyline met RB25DET motor.
|
|
|
|
BenjaminDG |
19-1-2011 13:59 |
Posts: 4605 |
Wat voor teken programme gebruik je?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
19-1-2011 14:00 |
Posts: 14999 |
ik vind het gewoon een hele toffe BMW
Een van de enige modellen die ik skeun vind. helemaal zoals die van jou staat. Die kleur staat hem wel
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
JB1 |
19-1-2011 14:14 |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-1-2011 14:50 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat voor teken programme gebruik je?
Heb enkel de maten doorgegeven en gevraagd om een tekening.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Helemaal mee eens
Ga je nog een keertje banken met de BMW als ie klaar is?
Van de zomer is weer 02 treffen, afgelopen jaar was daar ook vermogen bank waar die maar liefst 59pk had gescoord. Dit ligt waarschijnlijk bij een goede afstelling die op professionele wijze plaatsvond met gevoel.
Zou wel grappig zijn als die meer dan 3x dat vermogen heeft. Waar je stiekem ook wel van uit mag gaan, hoewel ik niet van uitspraken hou.
|
|
|
|
Christian-tsx |
19-1-2011 15:02 |
Posts: 856 |
mooi ding zo met die wielen, nu alleen de pk's nog.
even een vraagje, ik zoek nog schokbrekers voor mijn projectje, zie:
http://www.opel-foru...hread.php?tid=119318
nu moet ik gigantisch korte stuiterstokken hebben die onderaan een oog hebben en bovenaan een draadeind. die van jou lijken mij aardig goed, weet je toevallig hoe kort ze zijn als je ze helemaal indrukt?
omdat opel vaak wat langere stokken heeft moet ik bij een ander merk gaan zoeken had ook al gezien dat mini hele korte heeft maar hier is wat minder goed aan te komen.
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 19-1-2011 om 15:03 uur.
|
|
|
|
Blukaap2 |
19-1-2011 15:13 |
Posts: 9956 |
De originele zijn 56cm uitgeveerd van het midden vh oog tot het uiterste puntje van de stang en 37 ingeveerd.
Dr gaat dus nog wat lengte vanaf tot het punt waar ie tegen het bevestingsrubber komt, als ik moet gokken zou ik zeggen 7-10cm.
Die koni's zullen niet/nauwelijks korter zijn.
En om je de moeite te besparen, die van een E30 zijn langer.
|
|
Stoere brommers |
|
70malossi |
19-1-2011 18:25 |
Posts: 4176 |
Wat is de precies cilinderinhoud van je motor,wat is je compressie en waarom juist die turbo?
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
19-1-2011 18:39 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
Wat is de precies cilinderinhoud van je motor,wat is je compressie en waarom juist die turbo?
Is een van de laatste geleverde M10 motoren uit E30 dus met kat. Deze hebben een inhoud van 1766cc en een compressieverhouding van 8 en een beetje.
Die turbo sluit aan op spruitstuk flens (T3), komt wel aardig uit kwa afmetingen lijkt het, en bovenal goedkoop via ebay.
|
|
|
|
70malossi |
19-1-2011 19:31 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Is een van de laatste geleverde M10 motoren uit E30 dus met kat. Deze hebben een inhoud van 1766cc en een compressieverhouding van 8 en een beetje.
Die turbo sluit aan op spruitstuk flens (T3), komt wel aardig uit kwa afmetingen lijkt het, en bovenal goedkoop via ebay.
Maar die turbo komt van een 2500,dat is dus 700 cc meer dan jouw motor.Wat inhoud dat die Turbo ontworpen is voor een motor met 700 cc meer.
Ik denk dat dat niet goed is voor de drivabilitie.Dus dat ie te laat op toeren komt op jouw motor.
Waar ligt jouw redline?
Op de gemiddelde stock (benzine) turbomotor moet je tussen de 3 en 3,5kk rpm flink op boost zijn.Hoe eerder hoe liever.
Zet je er een intercooler tussen duurt je spoolup al snel een 2a300 rpm langer.
Persoonlijk denk ik dat je met een turbo die harrie heeft (en nee niet omdat die van een scooby afkomt)een betere turbo hebt voor zon kleine motor.
Er zullen vast nog meer turbos zijn van t formaat td04.De tegenhanger van TD is de VF.
Op een 2 lilter subaru,die niet t meest geweldige uitlaatspruitstuk heeft krijg je met een td04 max 280 pk los.
Dat is dan op 1,2 bar.Meer bar heeft geen zin omdat je dan alleen warme lucht aan t rondpompen bent.
Maar wel al voor de 3000 rpm 1 bar druk.
Hoe wil je je druk gaan beheren?
Op wastegate druk rijden en dan doormiddel van een zwaardere veer de druk opvoeren?
met een bleedvalve in t systeem of met een electronische boostcontroller(heeft de voorkeur boven een bleedvalve, die zn druk niet vasthoud)
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Blukaap2 |
19-1-2011 19:45 |
Posts: 9956 |
Die skyline turbo is niet zo bijzonder groot en mijn advies was om de turbo in het kader van betrouwbaarheid (lees: backpressure en het voorkomen van pingelen) een tikje groter te pakken dan je vermogensdoel (ook omdat je dan nog wat ruimte hebt om verder te gaan)
Strikt bekeken was een gemiddelde T25 ook groot genoeg geweest voor 200pk, maar die heeft nauwelijks reserve.
Deze gevonden turbo was gewoon een mooie optie voor het geld en het feit dat ie past op een T3 flens, een compromis moet je toch altijd sluiten als je geen onbeperkt budget hebt
Die van mij doet 0,5 bar rond de 2800-3000 toeren en 1 bar bij 3800 ofzo, maar in mijn geval word het spoolen flink beperkt door de kleine gasklep en het gasmengstuk (het kan ook wat eerder zijn, de toerenteller geeft teveel aan)
Het blokje zelf moet in standaard vorm door kunnen tot zo'n 6300-6500rpm, iets meer kan wel, maar heeft met een standaard nokkenas toch niet zoveel nut.
Circuitgebruik heb je dr geen enkele last van, kwestie van goed schakelen.
En op de openbare weg ben je dankzij het vrij lage gewicht van een 02 nog steeds snel al zit je een paar honderd toeren te laag.
|
|
Stoere brommers |
|