Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - joel's senda blok
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 2783 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
rubbert |
10-9-2008 22:18 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Hij heeft ze eindelijk binnen !! Kom je morgen nog in de krant, of werden ze gewoon netjes "normaal" bezorgd . Wel kut van je powervalve plan. Kan je geen andere aanschaffen zonder haarscheurtjes. Zo zie je maar, iets wat op het eerste oog niet veel kwaad kan, had veel meer schade aan kunnen richten, wees "blij" dat het nu gebeurt.
[...]
Fatsoenlijk, maar wat is er mis met dit blok, je ziet alleen de carters en die zien er toch goed uit, ze moeten toch aangepast worden, de rest wordt allemaal gereviseerd / vervangen.
Dus leg uit.
fatsoenlijk in de zin van een gewoon blok wat in elkaar zit, maar blijkbaar heeft hij tijd teveel:P, als ik zie hoeveel hij nog moet doen aan z'n frame ed. zou ik eerder gaan voor een gewoon lopend blok, of iets wat daar in de buurt komt, wat je er makkelijk onder kan zetten, maarja, moet hij weten, ik gaf alleen een tip
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 10-9-2008 om 22:18 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Joel_koningslust |
10-9-2008 22:24 |
Posts: 14514 |
tijd teveel was het maar zo
ik vind het gewoon niet leuk om een plug and play blokje te kopen, dan zit er geen uitdaging meer aan. en ik heb besloten dat ik het ding toch rustig afmaak, dus geen deadline ga zetten enzo. dus dan wil ik liever wat specialers dan iets makkelijkers
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
- Kevin - |
10-9-2008 22:28 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
tijd teveel was het maar zo
ik vind het gewoon niet leuk om een plug and play blokje te kopen, dan zit er geen uitdaging meer aan. en ik heb besloten dat ik het ding toch rustig afmaak, dus geen deadline ga zetten enzo. dus dan wil ik liever wat specialers dan iets makkelijkers
Dat wist ik al, alleen wist rubbert daar nog niks van af . Anders had hij dat ook niet gepost denk.
|
|
|
|
rubbert |
10-9-2008 22:32 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Dat wist ik al, alleen wist rubbert daar nog niks van af . Anders had hij dat ook niet gepost denk.
wist ik ook wel, als je alleen de foto's van hem al bekijkt weet je dat ook wel
maarja, als hij zelf vind dat hij niet genoeg tijd heeft.... zou ik daar ook niet nog is een paar weken tijd in gaan stoppen om dat ding goed te krijgen
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Joel_koningslust |
10-9-2008 22:33 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
wist ik ook wel, als je alleen de foto's van hem al bekijkt weet je dat ook wel
maarja, als hij zelf vind dat hij niet genoeg tijd heeft.... zou ik daar ook niet nog is een paar weken tijd in gaan stoppen om dat ding goed te krijgen
als je de brommer voor dagelijks gebruik nodig hebt niet nee
maar ik heb nog 2 andere brommers. dus deze heeft absoluut geen haast
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
- Kevin - |
10-9-2008 22:35 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
wist ik ook wel, als je alleen de foto's van hem al bekijkt weet je dat ook wel
maarja, als hij zelf vind dat hij niet genoeg tijd heeft.... zou ik daar ook niet nog is een paar weken tijd in gaan stoppen om dat ding goed te krijgen
Hoe wil je dan het YZ spul op een MT8 blok krijgen . Dit is tenminste een mooi en uitdagend project. Waar wel wat meer bij komt kijken .
|
|
|
|
kenny77 |
10-9-2008 22:43 |
Posts: 29286 |
Allereerst, tof project.
Voor de versnellings bak zou je een Honda cr80 close ratio 6bak kunnen pakken uit 1981 elsinore type, deze heb ik namelijk ook en deze past zonder problemen in mijn nsr blok, dan zou je ook de 5 plaats koppeling kunnen gebruiken van dit type blok, die zou de 20 pk goed kunnen houden.
Maar ik weet niet of je dan met de vertanding van de krukas naar de koppeling uitkomt.
Nog veel succes.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
10-9-2008 22:44 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Hoe wil je dan het YZ spul op een MT8 blok krijgen . Dit is tenminste een mooi en uitdagend project. Waar wel wat meer bij komt kijken .
als je geen zin hebt om om dingen pas te gaan maken dan kun je idd beter niet aan zoiets beginnen. maar ik heb al redelijk wat ervaring met tunen van plug and play spul. dus dit is echt een uitdaging voor me
maar iemand nog een idee hoe ik het met die krukas op moet lossen?
kan ik er 7mm van elke kant afhalen. of beter een opvulplaat tussen het blok? en in het geval van de opvulplaat, hoe ga ik het dan doen met de versnellingsbak
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Frysk |
10-9-2008 23:06 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
als je geen zin hebt om om dingen pas te gaan maken dan kun je idd beter niet aan zoiets beginnen. maar ik heb al redelijk wat ervaring met tunen van plug and play spul. dus dit is echt een uitdaging voor me
maar iemand nog een idee hoe ik het met die krukas op moet lossen?
kan ik er 7mm van elke kant afhalen. of beter een opvulplaat tussen het blok? en in het geval van de opvulplaat, hoe ga ik het dan doen met de versnellingsbak
afdraaien
maar eerst eens doen met een ouwe MT krukas oid, zodat je weet wat je verwachten kan
|
|
giggitybyte |
|
Joel_koningslust |
10-9-2008 23:07 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
afdraaien
maar eerst eens doen met een ouwe MT krukas oid, zodat je weet wat je verwachten kan
k hep geen oude mt krukas meer pas alle oude zooi de container in gedaan
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
10-9-2008 23:16 |
Posts: 1061 |
Kijk vooruitgang!
met afdraaien krijg je weer onbalans,
zat al een beetje te brainstormen, als je een plaat ertussen wil maken, moet je de bak tegen de koppelingkant houden, en dan je primaire en secundaire as, asje waar de vorken op zitten en schakelwals verlengen/ondersteuningsblokje maken
en dan moet je nog maar kijken of de krukastap lang genoeg is, om de ontsteking er weer op te krijgen... hmmm
Ik zou eerst maar eens gaan kijken hoeveel onbalans je in je blok gaat krijgen als je hem afdraait. bovenstaand wordt erg omslachtig
evt ori balansas weer gebruiken?
edit:
oja schakelpook ook nog
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 10-9-2008 om 23:17 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
10-9-2008 23:19 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
rubbert |
10-9-2008 23:56 |
Posts: 8825 |
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Joel_koningslust |
10-9-2008 23:57 |
|
rubbert |
10-9-2008 23:59 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
t yz blok heeft de ketting aan de verkeerde kant
net alsof dat het probleem is pleur je toch je wiel er anderom in?
is minder werk dan dit blok aanpassen, en anders haal je een cr blok, kan toch ook?, heeft hem wel aan de goeie kant zitten
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Dit topic is 2783 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|