Erik 39 |
20-7-2008 20:24 |
Posts: 15088 |
gaat goed, hele blok kan met gewone verf behalve AC cilinders
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-7-2008 20:26 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
gaat goed, hele blok kan met gewone verf behalve AC cilinders
mijn mt blok heb ik toendertijd ook helemaal gespoten met normale verf... inc cilinder ed.
ging gewoon prima eigenlijk
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Honda MB70cc |
20-7-2008 20:26 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
gaat goed, hele blok kan met gewone verf behalve AC cilinders
AC cilinder?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
jeroentjen13 |
20-7-2008 20:27 |
Posts: 850 |
laat je brommer eens een half uurtje draaien en kijk of je je hand er 5 min kunt opleggen
als je dat kunt moet je gen hittebestendige verf gebruiken
|
|
|
|
grasmaaier89 |
20-7-2008 20:29 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]
AC cilinder?
air cooled oftewel luchtgekoeld
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Thijsje |
20-7-2008 20:29 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]
AC cilinder?
air cooled. (lucht gekoeld)
lc = liquild cooled (vloeistof gekoeld)
bij mn mb ook gewoon met hoogglans gespoten, van de gamma.. 6 euro zo'n knikkerbussie of 8 eruo.. zoiets..
maar t krult dr niet van af hoor.. alleen als hij benzine lekt.. begon t op de lossen ..
maar gewoon ff naar gamma, hoogglans spuitbusje halen, en dr op kwakken...
oja, eerst heeele dunne laag, en goed ontvetten!!
daarna dikke laag, spul is zo dun, dat je lopers krijgt.. ik heb op andere plekken ook weer meer gespoten, zodat die lopers helemaal naar beneden liep.. dus wel mooi strak..
succes...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Erik 39 |
20-7-2008 20:31 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
mijn mt blok heb ik toendertijd ook helemaal gespoten met normale verf... inc cilinder ed.
ging gewoon prima eigenlijk
Hmm, na een end jagen zal het op de cilinder toch niet echt blijven zitten, maargoed. Op de carters kan het sowieso.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
grasmaaier89 |
20-7-2008 20:32 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
laat je brommer eens een half uurtje draaien en kijk of je je hand er 5 min kunt opleggen
als je dat kunt moet je gen hittebestendige verf gebruiken
als je geen vel op je handen wil hebben, moet je dat vooral doen
niet dus,
jij moet je cilinder niet spuiten, MB is luchtgekoeld en moet t dus hebben van de rijwind eenmaal overheen gespoten wordt tie niet goed gekoeld
owja, ik zou hitte bestendige lak kopen, omdat je blok ook best warm wordt, vooral alles in de buurt van cilinder en koppelingplaten
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-7-2008 20:34 |
Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Thijsje |
20-7-2008 20:35 |
Posts: 1687 |
weet niet heur.. maar ik heb mn mb blok ook gewoon gespoten.. en dat ie dan geen koeling krijgt is ook maar gelul uit je nek..
en als je na het rijden, je hand niet op je koelribbe kan leggen, heb je foute afstelling. moet gewoon kunne.
mja, bij je koppelingsplaten word t als het goed is niet zo heel erg heet hoor.. iig niet nodig om hittebestendige lak op de kwakke..
zwarte verf in de brandende zon word nog warmer, dan je blok.. *lees, je blok, dus niet je cilinder*
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
grasmaaier89 |
20-7-2008 20:43 |
|
grasmaaier89 |
20-7-2008 20:44 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
weet niet heur.. maar ik heb mn mb blok ook gewoon gespoten.. en dat ie dan geen koeling krijgt is ook maar gelul uit je nek..
en als je na het rijden, je hand niet op je koelribbe kan leggen, heb je foute afstelling. moet gewoon kunne.
mja, bij je koppelingsplaten word t als het goed is niet zo heel erg heet hoor.. iig niet nodig om hittebestendige lak op de kwakke..
zwarte verf in de brandende zon word nog warmer, dan je blok.. *lees, je blok, dus niet je cilinder*
mijn koppelingsplaten werden wel best warm, de normaale lak hield t iig niet.
Toen hittebestendige gekocht, en viola bleef zitten
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-7-2008 20:45 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]
lakken doen zullie in t bedrijf en dat ging professioneel
hij ging t zelf doen, en dat is heel wat anders
zal wat uitmaken voor de krasbestendigheid enzo.
voor de koeling hoef je het echt niet te laten.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]
mijn koppelingsplaten werden wel best warm, de normaale lak hield t iig niet.
Toen hittebestendige gekocht, en viola bleef zitten
jij hebt gewoon pruttel.. of je knooit maar wat aan.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-7-2008 om 20:46 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
grasmaaier89 |
20-7-2008 20:46 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
zal wat uitmaken voor de krasbestendigheid enzo.
voor de koeling hoef je het echt niet te laten.
we shall see
ik heb er iig weinig vertrouwen in
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Honda MB70cc |
20-7-2008 20:52 |
Posts: 669 |
jaa naja ik pleur dr gewoon een laag zwart glans over, zie wel wat dr gebeurt..anders doe ik later het hele blok mat
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|