Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rvs opmaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rvs opmaat
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DoDo-tomos 17-7-2008 17:40 Print reply

Posts: 1842
gewoon voor bakcking-gas argon gebruiken wordt ie glad genoeg van van binnen

en wat voor soort rvs hangt ook nog af van wat het kost
 
of vraag het niek de wildt
Razor 17-7-2008 17:46 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


wat een onzin
alsof je brommer altijd warm loopt als je ze voor staal berekend zijn en in rvs gemaakt zijn.

plaatmateriaal heeft niet de grootste invloed op uitlaattemperatuur hoor.



Ik heb geen ervaring (nog) met het maken uitlaten dus ik gaf het alleen aan dat hij er rekening mee moest houden.

Maar in dit topic hebben ze het er wel duidelijk over...

http://www.2stroke-t...ead.php?threadid=960

Als RVS toch een andere warmtegeleidingscoëfficient heeft, dan wordt de temperatuur toch ook anders in de uitlaat dan bij metaal?

Of is dit echt alleen op hoogtoerige racertjes?
Of is dit theoretisch zo maar in praktijk is het weer net even anders?


jij bent de man van de uitlaten dus ben wel benieuwd naar jouw mening
 
blowdown en een powerband te koop!
Sypie_Honda 17-7-2008 18:22 Print reply

Posts: 13830
je moet de uitlaat van de binnenkant vol laten stromen met gas, dit kan met gewoon mixgas of met argon.

bij het lassen moet je wel argon gebruiken.


Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 17-7-2008 om 18:22 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 17-7-2008 18:41 Print reply

Posts: 34928
hm en hoe kan ik dit is het beste doen ?

uitlaat hechten en dan volstromen (doorstromen) en dan lassen ?
 
giggitybyte
Sypie_Honda 17-7-2008 18:45 Print reply

Posts: 13830
idd eerst alle conussen in elkaar hechten. en zorgen dat ze goed rond zijn.

daarna alle conussen onder de goeie stand in elkaar hechten.

slang met backing gas er in. aan de andere kant een tapeje erop. even een gaatje in het tapeje prikken met een lasdraatje.
dan zet je ongeveer 5 liter gas stroom er op en laat je hem ff vollopen.
dan hou je even een aansteker achter dat gaatje wat je in dat tapeje geprikt hebt om te testen of er nog zuurstof uit komt.
gaat de vlam uit zit het goed.

dan beginnen met lassen. draatje van 1mm en 30 amp ongeveer.

ik wil anders wel even langskomen om je er mee te helpen? werk dagelijks met rvs dus kan wel zeggen dat ik enige dingen aardig weet.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 17-7-2008 om 18:47 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Markjo 17-7-2008 18:55 Print reply

Posts: 1061
Let er wel op dat RVS erg veel uitzet met warmte. Een RVS uitlaat kan zomaar een cm(!) langer worden

hou daar rekening mee met je montage punten

ik zat er ook aan te denken omdat ik daar ook de mogelijkheid voor had, maar ben er vanaf gestapt door het uitzetten. Bij auto's worden wel eens de uitlaatbouten uit de kop getrokken als de flens uitzet...

succes!
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-7-2008 20:11 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
Let er wel op dat RVS erg veel uitzet met warmte. Een RVS uitlaat kan zomaar een cm(!) langer worden

succes!


jij gelooft t helemaal, rvs zet net zoveel uit als ijzer, heb bij mora gewerkt, rvs frietpan van 20 meter lang, die werd niet echt 20 cm langer

 
Sypie_Honda 17-7-2008 20:12 Print reply

Posts: 13830
rvs trekt wel alle kanten op als je het begint te lassen.

veel en veel erger als staal
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Erik 39 17-7-2008 20:28 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


jij gelooft t helemaal, rvs zet net zoveel uit als ijzer, heb bij mora gewerkt, rvs frietpan van 20 meter lang, die werd niet echt 20 cm langer


Daar kan je nog eens wat frikandelletjes in bakken

Beter ff opnieuw laten berekenen Frysk, als't toch niet zo veel kost.. Wordt zeker wel een geil brommertje!

@ sypie: veel en veel erger dan staal! ( )
Ik heb btw maten van wat bussen, inbox je binnenkort wel (kan je ze draaien als je zin heb)
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
RowdyCross 17-7-2008 20:30 Print reply

Posts: 3211
Uhm denk niet dat je uitlaat warmer word als je RVS gebruikt i.p.v gewoon staal.

De uitzettingscoefficient is wel anders.
Oftewel hij zet een andere hoeveelheid uit dan met staal oid.

Roestvast staal 16,0
Staal 12,0

AISI 316 rvs is 16,5

Dit betekent dat het bij 1 graad verwarming een stuk staal van 1 meter lang, 0,012mm langer word.
Bij RVS ASIS 316 is dit dus 0,0165mm per meter per 1 graden Celcius temperatuur verhoging.



Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 17-7-2008 om 20:35 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Frysk 17-7-2008 21:10 Print reply

Posts: 34928
nja mn heit heeft een sloperij en daar moet ik regelmatig snijbranden en ik merk duidelijk dat ik het veel en veel heter moet maken om RVS roodgloeiend te maken (op PS3 Typen is kut)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-7-2008 om 8:56 uur.
 
giggitybyte
Frysk 3-8-2008 20:38 Print reply

Posts: 34928
naja dat het RVS is moet ik voor lief nemen want het komt er wel leuk uit te zien .. (als zie je hem haast niet maar its all in the details he )


 
giggitybyte
rubbert 3-8-2008 20:50 Print reply

Posts: 8825
als je er dan effe een leuke underseat demper voor fixd
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
markRD 3-8-2008 22:02 Print reply

Posts: 1178
Geweldige ideeën, kijk wel uit dat je geen vermogen/duurzaamheid verliest met zo'n lange stinger... dat zou zonde zijn van al dat werk.
 
Joel_koningslust 3-8-2008 22:49 Print reply

Posts: 14514
die stinger wordt idd wel erg lang

is het niet mogelijk om een bovenlangse uitlaat te maken net zoals de rs die falco nu heeft op het begin

die ging boven over het blok heen en dan naar achter, net als een crosser/sm
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 2770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved