Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GS1100 opknapper [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GS1100 opknapper [Algemene v...
Pagina 12 van 26
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 24, 25, 26Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Viking 8-9-2008 18:12 Print reply

Posts: 1415
Omdat er een geklonken ketting op ligt.
 
Knäckebröd!!
Joel_koningslust 8-9-2008 18:13 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


simpel:
- de ketting is uit 1 stuk, is niet zoals de lichtere types op een brommert waar je ze uit elkaar kan halen door het slotje eruit te nemen

->de ketting hoort onder en boven de achterbrug dus moet je ze op 1 of andere manier rond krijgen dat kan je dus niet zonder ze ff los te halen

is vrij logisch toch?


ff lospersen en daarna weer zelf vast klinken


en hoe heb je die ketting schoongemaakt?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Ice Ap rs50 8-9-2008 18:17 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ff lospersen en daarna weer zelf vast klinken


en hoe heb je die ketting schoongemaakt?



speciale spuitbus ervoor gehaald bij de suzuki dealer, voor O-ring kettingen
 
GTI - GTD - BMW
Joel_koningslust 8-9-2008 18:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


speciale spuitbus ervoor gehaald bij de suzuki dealer, voor O-ring kettingen


aha. dan is het goed

ik begon al te denken dat je het met remmenreiniger ofzo had schoongemaakt en daardoor je hele ketting had verkloot ;D
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Ice Ap rs50 8-9-2008 18:22 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


aha. dan is het goed

ik begon al te denken dat je het met remmenreiniger ofzo had schoongemaakt en daardoor je hele ketting had verkloot ;D


ja meeste mensen denken dat, ik heb de vraag wel al meer gehad(appieforum)

en ja ik heb daarna er ff weer wat chainwax opgedaan, maar nog niet genoeg, gewoon om ze toch wat bescherming tegen stof te geven en zo kan je ze net wat makkelijker hanteren

straks wat aan de elektro doen denk ik, men pa gaat dat grotendeels doen, hij is nogal perfectionist, dus ik moet over etiketjes ophangen van waarvoor het dient
 
GTI - GTD - BMW
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-9-2008 18:34 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


simpel:
- de ketting is uit 1 stuk, is niet zoals de lichtere types op een brommert waar je ze uit elkaar kan halen door het slotje eruit te nemen

->de ketting hoort onder en boven de achterbrug dus moet je ze op 1 of andere manier rond krijgen dat kan je dus niet zonder ze ff los te halen

is vrij logisch toch?


heeft niet echt met de maat te maken.
520 of 630 ketting heb je ook gewoon sluit stukjes voor.


Maar sommige klinken liever want daar hebben ze meer vertrouwen in.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ice Ap rs50 8-9-2008 18:39 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


heeft niet echt met de maat te maken.
520 of 630 ketting heb je ook gewoon sluit stukjes voor.


Maar sommige klinken liever want daar hebben ze meer vertrouwen in.


een geklonken ketting is best irri om erop te leggen
 
GTI - GTD - BMW
Derbi-Olaf 8-9-2008 18:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


heeft niet echt met de maat te maken.
520 of 630 ketting heb je ook gewoon sluit stukjes voor.


Maar sommige klinken liever want daar hebben ze meer vertrouwen in.

het is niet de plaats, maar aangezien het er nu ff over gaat vraag ik het meteen. hoe zit het nu exact met de maataanduidingen van de ketting?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-9-2008 18:43 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

het is niet de plaats, maar aangezien het er nu ff over gaat vraag ik het meteen. hoe zit het nu exact met de maataanduidingen van de ketting?


http://www.mdmetric....motorcyclechain.html
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ice Ap rs50 8-9-2008 20:56 Print reply

Posts: 7149
fieuw ff aan de elektro gewerkt, nog een paar onaangename verrassingen tegen gekomen alle kabels zijn gelabeld, lekker handig dus

tellers liggen uit elkaar

knoppen consoles uit elkaar

sommige dingen zijn weeral klaar om erop te gooien

grootste verrassing tot nu toe was eigelijk dat de massa kabel van aan de linkerknopjes gewoonweg gesmolten was, dus moet er een nieuwe kabel gelegd worden idem voor de dashboardlichtjes

er heeft blijkbaar ooit iemand aan gewerkt die geen knoppen verstand had van elektriciteit

maar komt allemaal goed

paar dingen bestelt zoals hittebestendige kousen voor over de kabels enzo
 
GTI - GTD - BMW
mtx-motard 8-9-2008 20:59 Print reply

Posts: 14947
je kunt een zogenaamde verbindingsschakel (of visje) gebruiken bij kettingen. maar die kun je ook weglaten en die pen van de te verbinden schakel erin persen. dit gebeurd veel bij fietsen.

je kunt ze er eenvoudig weer uit persen met een kettingpons.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Ice Ap rs50 8-9-2008 21:04 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
je kunt een zogenaamde verbindingsschakel (of visje) gebruiken bij kettingen. maar die kun je ook weglaten en die pen van de te verbinden schakel erin persen. dit gebeurd veel bij fietsen.

je kunt ze er eenvoudig weer uit persen met een kettingpons.


euh ja weet ik wel, maar had geen zin om aan de ketting te kloten,

ze derop leggen was namelijk een half uurtje werk
 
GTI - GTD - BMW
mtx-motard 8-9-2008 21:05 Print reply

Posts: 14947
je reviceerd die motor? en je vervangt de ketting niet?


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Ice Ap rs50 8-9-2008 21:28 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
je reviceerd die motor? en je vervangt de ketting niet?




nee ik reviseer de motor nog niet, weegens tijd gebrek (binnen 2 weken school en dan zit ik 100km van huis) + ik ga dit jaar alles te weten komen over hoe ik verbandingsmotoren moet reviseren enzoverder

op school hebben we dan ook een testbank en dergelijk beschikbaar + hoon en uitboormachines

dus volgend jaar komt pas een motorrevivisie en upgrade.

ik ben nu al aan het uitzoeken wat mogelijk is...

de bedoeling is een pittig maar bruikbaar vermogen te halen en een veel zuiverdere motorloop.

ombouwen naar injectie behoord bijvoorbeeld tot de mogelijkheden
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 10-9-2008 10:27 Print reply

Posts: 7149
dash:


geknoei van een vorige eigenaar


knopjes terug erop




kabels netjes ingepakt:


hier is het nog een rommel, vanavond alles testen en dan alles vastleggen






wel handig dat we al de kabels gelabeld hebben en de volledige kabelboom opnieuw ingetaped hebben (oude tape er af, nieuwe erop)! Aanrader bij restauraties trouwens
Er is trouwens zo'n 100meter isolatietape ingekropen

elke dag is er ééntje minder tot de 1ste start
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 11721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 26
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 24, 25, 26Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved