Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Zij projectje... mtx-cr 80cc --->12...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1165 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
buldogo2 |
13-6-2008 15:41 |
Posts: 2101 |
Aangezien alles op zoeen laag pitje staat op het moment wat me mtx betreft, dacht ik...weet je wat, laat ik me zij projectje er maar is bij posten, moet toegeven dat hier een groot deel van de eer gaat naar jhonnieboy, en het zit nog in id/ontwikkelings fase maar toch.
Het id was dus een watergekoeld honda blokje te maken met 125cc en vlinder poort EN...en langere slag,, aangezien ik nog een bijna kompleet blok in onderdelen had liggen ben ik hier maar is aan gaan meten en tekenen.
De krukas die passent gedraait is en voorzien is van nieuwe drijfstang en nieuw smal en bigend heeft een slag van +/-50mm.
Er komt een orgineele ns-1 cilinder op...dit omdat hier de spoelers veel gunstiger liggen icm het ophogen van de cilinder.
De zuiger word er een van een oudere cr125 van pro-x deze kwam het dichste in de buurt met de slag ed.
Had ook nog een keihin 34mm pwj liggen van en oude cr-125, deze moet wel genoeg mengsel binne laten voor dit blokje.
Verder komt er gwoon en afgedraaide 4 plaats in met 5 platen en gewoon 6bakje ed...balans as van mt-8 om de massa van de grotere slag op te vangen enz.
margoed... hieronder wat fototjes van de onderdelen en me ontwerp tekening(en).
Houd er rekening mee dat hier niet zo heel snel updates gaan komen,, aangezien mijn hooft prioritijd nu is om me mtx-cr met het huidige blok netjes af te kreige en goed te laten lopen
|
|
Born to ride |
|
-simon- |
13-6-2008 15:47 |
Posts: 8211 |
is dit waar je toen de timingen ofzo voor moest hebben van verschillende 80cc lc cilinders?
want het is wel een vet projectje zo te zien.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
buldogo2 |
13-6-2008 15:49 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
is dit waar je toen de timingen ofzo voor moest hebben van verschillende 80cc lc cilinders?
want het is wel een vet projectje zo te zien.
Jep klopt komt omdat ik met een mbx cilinder op veel te hoge timinge kom voor de spoelers, met ns-1 cilinder gaat het net werken als de zuiger +/- 1mm bove de cilinder uit gaat komen,, beetje riskant,, maar vind het et risico wel waard eerlijk gezecht .
|
|
Born to ride |
|
daanmtx |
13-6-2008 15:50 |
Posts: 3759 |
fantastisch technisch verantwoord allemaal, geniaal!
massa van lange slagen opvangen, echt materiaal om van te genieten dit!
succes ermee
|
|
Honda VFR400R |
|
- Han - |
13-6-2008 15:54 |
Posts: 9667 |
zijn mbx carters toch?
Hoe breed is de boring? Mhr 80 zuiger (50mm) is misschien ook wel een idee.
Maar vind het wel vet. Alleen nou kan je weer een opmaat uitlaat make
|
|
<10.000 posts |
|
buldogo2 |
13-6-2008 16:04 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
zijn mbx carters toch?
Hoe breed is de boring? Mhr 80 zuiger (50mm) is misschien ook wel een idee.
Maar vind het wel vet. Alleen nou kan je weer een opmaat uitlaat make
Geloof dat het idd mbx carters zijn,, maar heb vandeweek nog en setje carters gevonden die van mtx-r2 zijn ofzo,, zien er ook nog veel netter uit malossi zuiger is geen optie,, iig niet die op de foto er bij staat,, de zuigerveer slotjes valle in de enorme vlinder poort vandaar de cr zuiger ,, uitlaat kan ik in test fase de huidige opmaat voor houden, k had expres een wat dikkere uitlaat berekening gepakt al voor een iets lagere powerband,, zodat een eventueele grotere cilinder ook zijn ruk nog kwijd kon . (uitlaat is wel io huidige timingen verder afgestemt ed.)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
fantastisch technisch verantwoord allemaal, geniaal!
massa van lange slagen opvangen, echt materiaal om van te genieten dit!
succes ermee
Thnx
|
|
Born to ride |
|
Derbi Joris |
13-6-2008 16:08 |
Posts: 1165 |
Nou veel succes met dit project zit wel potentie in net als je andere projecten, alleen jammer dat ze zo lang duren En als je toch op 125cc uitkomt zal een pasgemaakte crossmotor uitlaat wel goed doen op zo een cilinder, alleen onderin wss geen kracht door het gebrek aan powervalve of komt dat ook nog?
|
|
|
|
-simon- |
13-6-2008 16:10 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Geloof dat het idd mbx carters zijn,, maar heb vandeweek nog en setje carters gevonden die van mtx-r2 zijn ofzo,, zien er ook nog veel netter uit malossi zuiger is geen optie,, iig niet die op de foto er bij staat,, de zuigerveer slotjes valle in de enorme vlinder poort vandaar de cr zuiger ,, uitlaat kan ik in test fase de huidige opmaat voor houden, k had expres een wat dikkere uitlaat berekening gepakt al voor een iets lagere powerband,, zodat een eventueele grotere cilinder ook zijn ruk nog kwijd kon . (uitlaat is wel io huidige timingen verder afgestemt ed.)
[...]
Thnx
hoe dat je uitkomen met de uitlaat dan omdat je deze cilinder ophoogt.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
buldogo2 |
13-6-2008 18:56 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
hoe dat je uitkomen met de uitlaat dan omdat je deze cilinder ophoogt.
dan komt i en stuk beter uit,, zit nu net niet tege me blok aan zeg mar
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Nou veel succes met dit project zit wel potentie in net als je andere projecten, alleen jammer dat ze zo lang duren En als je toch op 125cc uitkomt zal een pasgemaakte crossmotor uitlaat wel goed doen op zo een cilinder, alleen onderin wss geen kracht door het gebrek aan powervalve of komt dat ook nog?
Uitlaat van oude cr ofzo zo kunne idd,, en voor mij is dit vortaan meer beetje aan hobbye,, motor heeft nogal voorang verder:P,, en is zkr niet goedkoop in onderhoud
|
|
Born to ride |
|
Dit topic is 1165 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|