Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Bakbrommer verbouwen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Bakbrommer verbouwen [Algemene vrag...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Djeep 10-6-2008 11:02 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
maargoed... om terug te komen op de bak waar ik nu mee bezig ben: heeft iemand een idee voor het maken van voetgas en voetkoppeling?
heb zelf al wel zitten nadenken, maar misschien dat andere mensen hun ideeën ook kunnen toevoegen


Gas semi-hydralisch, kopeling helemaal hydraulisch, moet je bestaande systemen pakken.

maar je kan ook moeilijk doen met kabels
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Banaan 10-6-2008 11:03 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
maargoed... om terug te komen op de bak waar ik nu mee bezig ben: heeft iemand een idee voor het maken van voetgas en voetkoppeling?
heb zelf al wel zitten nadenken, maar misschien dat andere mensen hun ideeën ook kunnen toevoegen


sommige choppers hebben t toch ook?

miss kan je daar wat van afkijken/kopen
 
DTbakbrommer 10-6-2008 11:03 Print reply
Posts: 173
vertel daar eens wat meer over? kun je voorbeelden noemen? met kabels is niet zo heel erg lastig, en goed zelf te maken!
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
johankreidlerman 10-6-2008 11:12 Print reply

Posts: 3693
blijft dat ding wel koel met die bak er voor
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Djeep 10-6-2008 11:12 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
vertel daar eens wat meer over? kun je voorbeelden noemen? met kabels is niet zo heel erg lastig, en goed zelf te maken!


Meeste motoren zijn bij de kopeling hydraulisch. Met je carb is het wat moeilijker om dat hydraulisch te maken, dus moet je semi doen, deels kabel, deels hydraulic, maar mischien is het makkelijker om die helemaal met de kabel te doen.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Eat My Dust 10-6-2008 11:35 Print reply

Posts: 2562
waarom hydrolisch?
met je voet geef je veel meer kracht af dan met je vingertoppen, op met je pols

heb zelf ook wel eens op een kar gereden zoals dat, gewoon simpel voetgas, direct van de kabel, heerlijk licht
zelfde met de koppeling
mijn advies, gewoon met kabels doen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
DTbakbrommer 10-6-2008 11:44 Print reply
Posts: 173
mijn bakbrommer blijft best goed gekoeld, kan iig 100 kilometer achter elkaar doorrijden... ga straks van een ontstekingsdeksel nog een geforceerde koeling maken alla zundapp dan blijft ie nog beter gekoeld: moetik wel weer uitkijken dat ie niet te koud blijft en daardoor slecht gaat werken.

 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-6-2008 13:02 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
je kunt de bocht uit gaan, zwenkbakken zijn daar gelukkig niet zo heel gevoelig voor. de apollo's ( met sturende voorwielen alla auto) gaan veel eerder op hun kant en wijken ook veel sneller van hun pad: een zwenkbak trekt zichzelf over het algemeen weer recht!

zelfs met een betonnen bbq van 600 kilo kwam dat ding nog in z'n 4... maar zakte toen toch echt wel in toeren weg.
deze dingen rijden echt geweldig... ga na deze bak zelf nog een bouwen: helemaal vanuit het niets... laten keuren bij de rdw als zelfbouw en rijden maar


mijne is bijna niet op zn kant te krijgen, loopt max 40km/h.
En wat bedoel je met afwijken van hun pad?
hij stuurt iig wel heel direct en je hoeft er niet zo langs te gaan hangen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
DTbakbrommer 10-6-2008 13:59 Print reply
Posts: 173
oke, de mijne ook niet hoor.
de minarelli blokjes staan er om bekend niet echt snel te zijn, wel krachtig. vooral de 4plaats koppeling erin is lekker
het grote nadeel aan deze apollo's vind ik dat ze vaak niet goed sporen, ze zwalken soms over de weg wegens speling op de fuseekogels. de besturing van een apollo is ook veel gevoeliger dan een zwenkbak, en moet je daarom constant corrigeren. bij zwenkbakken heb je dat veel minder, das gewoon rechtuit gaan en rechtuit blijven ook met ijzel helaas:p
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D

Dit topic is 2430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved