Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Bakbrommer verbouwen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Bakbrommer verbouwen [Algemene vrag...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DTbakbrommer 8-6-2008 22:34 Print topicpost
Posts: 173
Welkom bij mijn project 'Bakbrommer verbouwen'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D

paultros 9-6-2008 1:13 Print reply

Posts: 288
vet ding kun je daarvoor kenteken aanvragen
 
Henk-88 9-6-2008 2:31 Print reply

Posts: 26703
Leuk zo'n zwenkbak! Enneu zo'n hydraulische rem.. remt dat nog een beetje?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 10-6-2008 10:12 Print reply

Posts: 29286
Leuke bak brommer.

heb je die zelf in elkaar gebouwd?
 
Djeep 10-6-2008 10:16 Print reply

Posts: 8621
Is dat schakelsysteem origineel of zelf wat gebeund? Zit er wel relaxed uit.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
DTbakbrommer 10-6-2008 10:23 Print reply
Posts: 173
@paultros: ding heeft gewoon brommerkenteken

@Henk: je hebt em gezien: weet nog neit of het gaat werken: lijkt me wel... straks stoppierijdend door groningen cruisen

deze bakbrommer is gemaakt in 1963, het is een Lely. de framebuis naar voren is ori, net als het juk en de veren, de achterkant is een oude dtmx



het schakelsysteem is gebeunt door de vorige eigenaar, werkt best wel...

ga straks anders maken... 4 voetblokje met de hand schakelen, voetkoppeling en voetgas

Dit bericht is gewijzigd door DTbakbrommer op 10-6-2008 om 10:24 uur.
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Raoul 10-6-2008 10:25 Print reply

Posts: 2997
komt zoiets wel vooruit? lijkt me best zwaar
 
Aprilia MX (H)
DTbakbrommer 10-6-2008 10:30 Print reply
Posts: 173
haalt dik 60
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Raoul 10-6-2008 10:32 Print reply

Posts: 2997
oh das heel netjes en met sturen? niet gevoelig om om te vallen?
 
Aprilia MX (H)
Djeep 10-6-2008 10:38 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
oh das heel netjes en met sturen? niet gevoelig om om te vallen?


Met een 3 wieler?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
DTbakbrommer 10-6-2008 10:41 Print reply
Posts: 173
je kunt de bocht uit gaan, zwenkbakken zijn daar gelukkig niet zo heel gevoelig voor. de apollo's ( met sturende voorwielen alla auto) gaan veel eerder op hun kant en wijken ook veel sneller van hun pad: een zwenkbak trekt zichzelf over het algemeen weer recht!

zelfs met een betonnen bbq van 600 kilo kwam dat ding nog in z'n 4... maar zakte toen toch echt wel in toeren weg.
deze dingen rijden echt geweldig... ga na deze bak zelf nog een bouwen: helemaal vanuit het niets... laten keuren bij de rdw als zelfbouw en rijden maar
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Raffel 10-6-2008 10:44 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
je kunt de bocht uit gaan, zwenkbakken zijn daar gelukkig niet zo heel gevoelig voor. de apollo's ( met sturende voorwielen alla auto) gaan veel eerder op hun kant en wijken ook veel sneller van hun pad: een zwenkbak trekt zichzelf over het algemeen weer recht!

zelfs met een betonnen bbq van 600 kilo kwam dat ding nog in z'n 4... maar zakte toen toch echt wel in toeren weg.
deze dingen rijden echt geweldig... ga na deze bak zelf nog een bouwen: helemaal vanuit het niets... laten keuren bij de rdw als zelfbouw en rijden maar


heb je daar de regels al voor bekeken? Gaat je niet lukken.. Een zelfbouw motor is nog makkelijker dan een zelfbouw brommer..
 
DTbakbrommer 10-6-2008 10:46 Print reply
Posts: 173
heb de regels al bekeken, zijn in de bakbrommerwereld steeds meer bezig met zelfbouw: perfectioneren wat anderen eerder al gedaan hebben.

is heel goed mogelijk allemaal... en anders met 1 kenteken 2 bakken gaan rijden
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Raffel 10-6-2008 10:47 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
heb de regels al bekeken, zijn in de bakbrommerwereld steeds meer bezig met zelfbouw: perfectioneren wat anderen eerder al gedaan hebben.

is heel goed mogelijk allemaal... en anders met 1 kenteken 2 bakken gaan rijden


is een bakbrommer dan een apart soort voertuig? Lijkt mij onder de brommers te vallen toch?

Kan me niet voorstellen dat je dat ooit gekeurd krijgt in Nederland. Het gaat wel, maar het is onbetaalbaar..
Of je moet me van andere info kunnen voorzien
 
DTbakbrommer 10-6-2008 10:54 Print reply
Posts: 173
het is idd wel prijzig... 600 euro zit je zo op... exclusief materiaalkosten
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
DTbakbrommer 10-6-2008 10:57 Print reply
Posts: 173
maargoed... om terug te komen op de bak waar ik nu mee bezig ben: heeft iemand een idee voor het maken van voetgas en voetkoppeling?
heb zelf al wel zitten nadenken, maar misschien dat andere mensen hun ideeën ook kunnen toevoegen
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D

Dit topic is 2431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved