Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Nicasealen Gietijzeren cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Nicasealen Gietijzeren cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 10-5-2008 13:19 Print topicpost

Posts: 34928
Ik zie geregeld SOBW cilinders die genicaseald zijn, maar wat is het doel hiervan ?

Ik wil m'n cilinder mischien dus laten nicasealen (ferrosealen toch ?) als ik er prestatiewinst mee kan behalen natuurlijk, heeft het verder geen nut dan zal ik het ook niet doen.


Wat zeggen jullie is dit een beetje goed of zal het weinig tot geen nut hebben ?..


 
giggitybyte

falco 10-5-2008 13:21 Print reply

Posts: 3724
warmt sneller op en de wand is sterker
 
ronaldt 10-5-2008 13:22 Print reply

Posts: 2735
hecht beter aan de wand ofzo, is harder, en het schijnt dat het makkelijker loskomt met vastlopen
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
farmer tuning 10-5-2008 13:22 Print reply

Posts: 703
uiteindelijk denk ik dat je er niet heel veel mee wint neem dan een alu nica is veel beter kwa prestaties en kwa warmte overdracht. en is nog sterker ook.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
De Schout 10-5-2008 13:34 Print reply
Posts: 5327
denk dat t in de sobw meer gedaan word om slijtage tegen te gaan. daar mogen ze niet ver gaan met overmaten voordat ze boven de 50cc zitten en de cil dus weg moeten gooien.

ik zou het persoonlijk niet doen in ieder geval. kosten wegen in mijn ogen niet op tegen de winst.

aangezien je vrij bent wat betreft overmaten en een andere ns1 cilinder ook maar een tientje of wat kost gewoon lekker gietijzer laten en af en toe een keer laten honen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ronaldt 10-5-2008 13:35 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
denk dat t in de sobw meer gedaan word om slijtage tegen te gaan. daar mogen ze niet ver gaan met overmaten voordat ze boven de 50cc zitten en de cil dus weg moeten gooien.

ik zou het persoonlijk niet doen in ieder geval. kosten wegen in mijn ogen niet op tegen de winst.

aangezien je vrij bent wat betreft overmaten en een andere ns1 cilinder ook maar een tientje of wat kost gewoon lekker gietijzer laten en af en toe een keer laten honen.


mja, maar denk dat het zeker wel bijdraagt aan belastbaarheid en vooral duurzaamheid van je cilinder.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
De Schout 10-5-2008 13:41 Print reply
Posts: 5327
ja, duurzaamheid wel, zolang je em niet vast laat lopen maar met een ori honda gietijzer cilinder rij je ook makkelijk 10.000km voordat tie echt slecht word.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Mopar 10-5-2008 14:50 Print reply

Posts: 4772
De kosten wegen niet op tegen de slijtage van een standaard gietijzeren cilinder.

Tis eigenlijk alleen ''slim'' om te doen als je met een extreme setup rijd.

En dan is het nog de vraag of het wel rendabel is, het is beter, maar het kost een hoop geld, voor dat geld kan je een cilinder 5x laten honen ofzo, en 5x een nieuw zuigertje.

Dat komt bij goed gebruik al neer op een minimale afstand van 100000km.

Dus dus wel een stukje rijden voordat het zichzelf terug heeft verdient..

Mja, tenzij je dus een extreme setup rijd, of je hebt gewoon wat geld over ofzo en het lijkt je leuk..

Dat het beter is is een feit.

En dat het niet rendabel is als je een -gemiddelde- setup rijd ook.
 
Frysk 14-5-2008 15:14 Print reply

Posts: 34928

De kosten wegen niet op tegen de slijtage van een standaard gietijzeren cilinder.
nope daar was ik eigenlijk al wat bang voor

Tis eigenlijk alleen ''slim'' om te doen als je met een extreme setup rijd.

m'n setup word/is ook redelijk extreem

En dan is het nog de vraag of het wel rendabel is, het is beter, maar het kost een hoop geld, voor dat geld kan je een cilinder 5x laten honen ofzo, en 5x een nieuw zuigertje.
het hönen is inderdaad goedkoop maar een zuiger kost mij 90,-

Dat komt bij goed gebruik al neer op een minimale afstand van 100000km.

Dus dus wel een stukje rijden voordat het zichzelf terug heeft verdient..

Mja, tenzij je dus een extreme setup rijd, of je hebt gewoon wat geld over ofzo en het lijkt je leuk..
Mja geld over heb ik iig niet, dus dat zal ik dan ook zeker niet doen


Dat het beter is is een feit.

En dat het niet rendabel is als je een -gemiddelde- setup rijd ook



 
giggitybyte
honda fryslan 14-5-2008 15:17 Print reply

Posts: 1914
ik zou het ook niet doen..
als je dan echt een cilinder wil met een nicasealwand koop dan gewoon een athena cilinder..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved