Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - cr 85 of normale 80cc op 2de blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - cr 85 of normale 80cc op 2de blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

farmer tuning 9-5-2008 21:48 Print topicpost

Posts: 703
hallo wat is dus een betere oplossing of een cr85 cc pas maken. of een 80cc kopen en die erop knallen. ik wil graag goede uitleg dus. wat is beter voor optrekken en natuurlijk de cross. veder moet het wel haalbaar zijn kan alles draaien vlakken vrezen noem maar op. en is die cr haalbaar kwa timingen en blowdown.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1

honda fryslan 9-5-2008 23:44 Print reply

Posts: 1914
slag komt niet uit..
dus timing is ook compleet waardeloos..
etc. etc.

er is veel mogelijk maar ben bang dat dit moeilijk gaat worden..

gewoon 80cc kitje kopen, dan loopt het vast en zeker goed
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Royal Club 9-5-2008 23:45 Print reply

Posts: 60390
ik zou cr blok erin stampen. blok is er voor gemaakt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda fryslan 9-5-2008 23:47 Print reply

Posts: 1914
dat is waar..
maaaaaaar dat was zijn vraag niet
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Royal Club 9-5-2008 23:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
dat is waar..
maaaaaaar dat was zijn vraag niet


oh shit, pasmaken..

wat is slag van cr85 dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda fryslan 10-5-2008 1:27 Print reply

Posts: 1914
zal zo'n 45mm zijn schat ik..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Royal Club 10-5-2008 9:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
zal zo'n 45mm zijn schat ik..


dan kan het gewoon, dr zijn 44mm en 46mm slag drijfstangen voor am6. ophoogplaatje onder de cilinder en gaan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sypie_Honda 10-5-2008 10:56 Print reply

Posts: 13830
met een andere drijfstang verander je de slag niet he

met je big end verder uit het midden te plaatsen vergoot je de slag, en visa versa.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
honda fryslan 10-5-2008 11:18 Print reply

Posts: 1914
slag is toch std 39?

veel sterkte om er zo'n 6mm bij te krijgen...

ik blijf erbij om gewoon een 80cc kitje te kopen.. keuze is voor hemzelf natuurlijk
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
farmer tuning 10-5-2008 12:55 Print reply

Posts: 703
kijk een een cr85 blok eronder is niet leuk. de cr85 aan passen is het leukst en het mooist. maar een gewoon 80cc aanpassen voor 2de blok voor de cross kan ook. kijk slag is wel aan te passen timingen ook heb beschikking over alles. zelfs perssen weet iemand de slag van een andere cross cil die overheen komt mag ook meer als 85 cc zijn. en nog een vraag ik denk dat me bab krukas al die power niet aan kan. daarom de vraag kan ik er gen cr85 krukas in beunen. met wat kotter en freez werk. moet eht wel passen denkz. en wat oplassen is een leuk project toch
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Razor 10-5-2008 13:43 Print reply

Posts: 1554
neem eens contact met deze jongen op..

http://www.brommerfo...showtopic/40485/last


 
blowdown en een powerband te koop!
jd boer 10-5-2008 13:45 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
slag is toch std 39?

veel sterkte om er zo'n 6mm bij te krijgen...

ik blijf erbij om gewoon een 80cc kitje te kopen.. keuze is voor hemzelf natuurlijk


std idd 39 mm

er zijn krukasjes te koop van barikit en simonini van 41 tot en met 46 mm slag zeer leuk spul al zeg ik zelf

het is dus zeker wel mogelijk om zown cilinder pas te maken , maar vind je het zelf nodig ?

ik zou gaan voor een mhr team 80 oid , loopt ook mooi zat , scheelt je hoop gekloot enz enz

how foutje , ik zie dus dat het om een derbi blok gaat ?

dan is de std slag 40 mm , ik zat over am6 te lullen maar dan nog zijn er krukasjes te koop tot 45 mm , dusja doe wat je zelf wil , mar zoals ik al zei pak een mhr team enz , loopt hard zat voor op straat

Dit bericht is gewijzigd door jd boer op 10-5-2008 om 13:47 uur.
 
rs1sprintuhr
honda fryslan 10-5-2008 16:10 Print reply

Posts: 1914
kijk dan wordt het een ander verhaal...
cr85 krukas in zo'n blok bouwen is geen optie lijkt mij..
maar weet wel waar je aan begint..
moet niet zo zijn dat wanneer je een cr cilinder op je blok maakt dat het minder vermogen heeft een kant en klaar 80cc kitje..

volgens mij zijn de opties wel duidelijk dus maak een keuze en laat het ons weten
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
farmer tuning 10-5-2008 22:33 Print reply

Posts: 703
het is niet voor op straat maar cross hobby. natuurlijk loopt mhr leuk enz maar dit is gewoon veel mooier. en alles is pas te maken zeg ik altijd maar. na weet nog niks zeker eerst de prijzen vergelijken en ik heb meer vertrouwen in een cr cil dan een mhr. en denk ook dat een cr meer potentie heeft en veel harder zal lopen. ook heb ik dus meer vertrouwen in een cr krukas ook weer voor de duurzaam heid. veder heb ik het niet zo met mhr. ik laat het jullie wel weten
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dit topic is 988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved