Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - MT8 Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1224 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - MT8 Tunen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

linge-tuning 13-5-2008 18:29 Print reply

Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



fabriekscilinders voor honda halen dat nooit





GE2'tjes in de sobw wel (50cc) als je maar van wanten weet qua tuning, dus met 93cc moet dat zeker mogelijk zijn.

De uitlaatpoort zou ik wel met gietijzeren electroden laten lassen, met maar 1 rede. Uitzetting. Al las je t mig/mag, of met RVS of normale stalen electrodes, t blijft toch wel zitten mits je een mooi lasje legt, het enigste is het verschil in uitzetting van de materialen.

Zon SOBW-er liet mij een NSR50 cilinder zien waarbij in het koelgedeelte de bovenkant en zijkant van de uitlaatpoort opgelast waren, om zo de uitlaatpoort groter te maken/fluitpoorten etc. Omdat dit met normale staal electrodes gedaan was, liep die daar op vast bij het uitzetten, en dan zit het nog niet eens direct in je wand, zoals jij wilt met je spijltje.
 
ikkejw 13-5-2008 19:01 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]


GE2'tjes in de sobw wel (50cc) als je maar van wanten weet qua tuning, dus met 93cc moet dat zeker mogelijk zijn.

De uitlaatpoort zou ik wel met gietijzeren electroden laten lassen, met maar 1 rede. Uitzetting. Al las je t mig/mag, of met RVS of normale stalen electrodes, t blijft toch wel zitten mits je een mooi lasje legt, het enigste is het verschil in uitzetting van de materialen.

Zon SOBW-er liet mij een NSR50 cilinder zien waarbij in het koelgedeelte de bovenkant en zijkant van de uitlaatpoort opgelast waren, om zo de uitlaatpoort groter te maken/fluitpoorten etc. Omdat dit met normale staal electrodes gedaan was, liep die daar op vast bij het uitzetten, en dan zit het nog niet eens direct in je wand, zoals jij wilt met je spijltje.



met fabriekscilinders bedoel ik, cilinders die niet getuned zijn. gewoon plug&play spul dus. die halen nooit geen 140.

en dat de las wat uit gaat zetten wist ik al, maar ik had eigenlijk niet gedacht dat ie daar op vastloopt
ik denk dat ik dan toch maar een paar gietijzer electrodes ga kopen, en het laat lassen bij een maat van me.


trouwens, jij zit toch ook wat in de tuning enzo? weet jij of het blowdown BMEP veel hoger mag liggen dan de andere BMEPs?

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-5-2008 om 19:01 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 13-5-2008 21:10 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



met fabriekscilinders bedoel ik, cilinders die niet getuned zijn. gewoon plug&play spul dus. die halen nooit geen 140.

en dat de las wat uit gaat zetten wist ik al, maar ik had eigenlijk niet gedacht dat ie daar op vastloopt
ik denk dat ik dan toch maar een paar gietijzer electrodes ga kopen, en het laat lassen bij een maat van me.


trouwens, jij zit toch ook wat in de tuning enzo? weet jij of het blowdown BMEP veel hoger mag liggen dan de andere BMEPs?

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-5-2008 om 19:01 uur.


ik heb trouwens een electrode aparaatje voor zware industrie (nieuw ding), dus bij mij kan ie wel gelast worden superdingetje is het
 
giggitybyte
Sypie_Honda 13-5-2008 21:14 Print reply

Posts: 13830
sorry jonge ik ben nog niet zo thuis in die time-area's en BMEP waardes

ik doe altijd maar wat zoals je weet
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 14-5-2008 2:10 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


ik heb trouwens een electrode aparaatje voor zware industrie (nieuw ding), dus bij mij kan ie wel gelast worden superdingetje is het



ow vet beter

kun je ook aan gietijzer electrodes komen?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
sorry jonge ik ben nog niet zo thuis in die time-area's en BMEP waardes

ik doe altijd maar wat zoals je weet


hmm beter vraag ik t binnenkort eens op 2stroke-tuning.nl


heeft verder nog iemand ideeen over mijn vragen in de startpost?



edit: 1mm ophogen gaat wel ruig, dan zou m'n deck height zo'n 2.5mm worden. en van de bovenkant van de cilinder valt misschien net 1 à 2mm af te draaien, daarna zit je tegen de koelrib aan

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-5-2008 om 2:26 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Uncle BLAM 14-5-2008 3:57 Print reply

Posts: 1025
als je aan de inlaatpoort gaat werken hou dan rekening met de zuiger pennetjes, waar de zuigerveer uiteinden bij elkaar komen moet aan beide kanten 1mm wand zitten anders veert de zuigerveer uit en breekt er een stuk vanaf

bij het ophogen gaat de inlaat omhoog en komt de zuiger als het ware lager in de cilinder, kijk ook eerst of dit kan i.v.m. bovenstaande

als je de cilinder af gaat draaien van de bovenkant kan er toch wel één koelrib af ?? weg slijpen en daarna afdraaien
 
een BF teller is sneller
-simon- 14-5-2008 8:53 Print reply

Posts: 8211
er was hier volgens mij ook iemand met een sprinter die de cilinderkop iets in de cilinder liet vallen. mischien ook een idee voor jou dan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
HONDA MTX-TREME 14-5-2008 9:03 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
als je aan de inlaatpoort gaat werken hou dan rekening met de zuiger pennetjes, waar de zuigerveer uiteinden bij elkaar komen moet aan beide kanten 1mm wand zitten anders veert de zuigerveer uit en breekt er een stuk vanaf




De zuiger komt niet eens zover naar beneden, dat de zuigerveren in de inlaatpoort valt.


 
De Schout 14-5-2008 9:16 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


De zuiger komt niet eens zover naar beneden, dat de zuigerveren in de inlaatpoort valt.




als je en je cilinder gaat ophogen en je inlaatpoort gaat bewerken kun je hier wel last mee krijgen. rij nu zelf ook noodgedwongen met 1 zuigerveer rond omdat 2e in de inlaat zou vallen...
 
tune tweak fiddle bang bummer
ikkejw 14-5-2008 15:18 Print reply

Posts: 9886
eigenlijk zou ik ff een voorbeeld zuigertje moeten hebben, zodat ik weet waar de zuigerveren komen, en of de zuiger het onderste stukje hemd raakt.

@ binne, heb jij nog een zuiger liggen van 53mm (of iets kleiner) ?



komen het naaldlager/pistonpen/clipjes van een MT8 trouwens overeen met CR125?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
honda fryslan 14-5-2008 15:20 Print reply

Posts: 1914
cr125 ook 14mm dus is gelijk aan mt8
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Sypie_Honda 14-5-2008 15:25 Print reply

Posts: 13830
kop idd gewoon in de cilinder laten vallen. kop is gemakklijk op te spannen, cilinder weer wat moeilijker.

evt kan ik ook wel aan gietijzer electrodes komen, je weet me te vinden.

en ik denk dat het bij jou wel mee valt met die inlaat poort, maar kijk toch maar even.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 14-5-2008 15:59 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
cr125 ook 14mm dus is gelijk aan mt8



ah mooi dat scheelt al weer

kop in de cilinder laten vallen lijkt me ook wel mooi, ik denk dat de compressie dan ook flink omhoog gaat



wel vies kut dat ik men blok nog niet heb en tim is dat track&trace nummer kwijt
 
Preserve nature - Always wear a helmet
honda fryslan 14-5-2008 16:02 Print reply

Posts: 1914
het hoeft niet zo te zijn dat je compressie omhoog gaat..
extra voetpakking en je je bent de man

heb trouwens nog wel een 125 kop liggen..(sales weet ik)
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
ikkejw 14-5-2008 16:14 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
het hoeft niet zo te zijn dat je compressie omhoog gaat..
extra voetpakking en je je bent de man

heb trouwens nog wel een 125 kop liggen..(sales weet ik)



ik heb hier ook een 125cc kop, 183F kop die uitgedraaid is naar 57mm.

kopbouten zijn wel welkom, die heb ik nog niet
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 6006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved