Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Project - Topic - MT8 Tunen
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 6006 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
linge-tuning |
13-5-2008 18:29 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16344/avatar) Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
fabriekscilinders voor honda halen dat nooit ![](img/post/s/u.gif)
GE2'tjes in de sobw wel (50cc) als je maar van wanten weet qua tuning, dus met 93cc moet dat zeker mogelijk zijn.
De uitlaatpoort zou ik wel met gietijzeren electroden laten lassen, met maar 1 rede. Uitzetting. Al las je t mig/mag, of met RVS of normale stalen electrodes, t blijft toch wel zitten mits je een mooi lasje legt, het enigste is het verschil in uitzetting van de materialen.
Zon SOBW-er liet mij een NSR50 cilinder zien waarbij in het koelgedeelte de bovenkant en zijkant van de uitlaatpoort opgelast waren, om zo de uitlaatpoort groter te maken/fluitpoorten etc. Omdat dit met normale staal electrodes gedaan was, liep die daar op vast bij het uitzetten, en dan zit het nog niet eens direct in je wand, zoals jij wilt met je spijltje.
|
|
|
|
ikkejw |
13-5-2008 19:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
[...]
GE2'tjes in de sobw wel (50cc) als je maar van wanten weet qua tuning, dus met 93cc moet dat zeker mogelijk zijn.
De uitlaatpoort zou ik wel met gietijzeren electroden laten lassen, met maar 1 rede. Uitzetting. Al las je t mig/mag, of met RVS of normale stalen electrodes, t blijft toch wel zitten mits je een mooi lasje legt, het enigste is het verschil in uitzetting van de materialen.
Zon SOBW-er liet mij een NSR50 cilinder zien waarbij in het koelgedeelte de bovenkant en zijkant van de uitlaatpoort opgelast waren, om zo de uitlaatpoort groter te maken/fluitpoorten etc. Omdat dit met normale staal electrodes gedaan was, liep die daar op vast bij het uitzetten, en dan zit het nog niet eens direct in je wand, zoals jij wilt met je spijltje.
met fabriekscilinders bedoel ik, cilinders die niet getuned zijn. gewoon plug&play spul dus. die halen nooit geen 140.
en dat de las wat uit gaat zetten wist ik al, maar ik had eigenlijk niet gedacht dat ie daar op vastloopt ![](img/post/s/o.gif)
ik denk dat ik dan toch maar een paar gietijzer electrodes ga kopen, en het laat lassen bij een maat van me.
trouwens, jij zit toch ook wat in de tuning enzo? weet jij of het blowdown BMEP veel hoger mag liggen dan de andere BMEPs?
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-5-2008 om 19:01 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Frysk |
13-5-2008 21:10 |
|
Sypie_Honda |
13-5-2008 21:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8086/avatar) Posts: 13830 |
sorry jonge ik ben nog niet zo thuis in die time-area's en BMEP waardes
ik doe altijd maar wat zoals je weet
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
14-5-2008 2:10 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ik heb trouwens een electrode aparaatje voor zware industrie (nieuw ding), dus bij mij kan ie wel gelast worden superdingetje is het
ow vet beter
kun je ook aan gietijzer electrodes komen?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
sorry jonge ik ben nog niet zo thuis in die time-area's en BMEP waardes
ik doe altijd maar wat zoals je weet
hmm beter vraag ik t binnenkort eens op 2stroke-tuning.nl
heeft verder nog iemand ideeen over mijn vragen in de startpost?
edit: 1mm ophogen gaat wel ruig, dan zou m'n deck height zo'n 2.5mm worden. en van de bovenkant van de cilinder valt misschien net 1 à 2mm af te draaien, daarna zit je tegen de koelrib aan
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-5-2008 om 2:26 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Uncle BLAM |
14-5-2008 3:57 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10001/avatar) Posts: 1025 |
als je aan de inlaatpoort gaat werken hou dan rekening met de zuiger pennetjes, waar de zuigerveer uiteinden bij elkaar komen moet aan beide kanten 1mm wand zitten anders veert de zuigerveer uit en breekt er een stuk vanaf
bij het ophogen gaat de inlaat omhoog en komt de zuiger als het ware lager in de cilinder, kijk ook eerst of dit kan i.v.m. bovenstaande
als je de cilinder af gaat draaien van de bovenkant kan er toch wel één koelrib af ?? weg slijpen en daarna afdraaien
|
|
een BF teller is sneller |
|
-simon- |
14-5-2008 8:53 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10911/avatar) Posts: 8211 |
er was hier volgens mij ook iemand met een sprinter die de cilinderkop iets in de cilinder liet vallen. mischien ook een idee voor jou dan.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
HONDA MTX-TREME |
14-5-2008 9:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10935/avatar) Posts: 1486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
als je aan de inlaatpoort gaat werken hou dan rekening met de zuiger pennetjes, waar de zuigerveer uiteinden bij elkaar komen moet aan beide kanten 1mm wand zitten anders veert de zuigerveer uit en breekt er een stuk vanaf
De zuiger komt niet eens zover naar beneden, dat de zuigerveren in de inlaatpoort valt.
|
|
|
|
De Schout |
14-5-2008 9:16 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]
De zuiger komt niet eens zover naar beneden, dat de zuigerveren in de inlaatpoort valt.
als je en je cilinder gaat ophogen en je inlaatpoort gaat bewerken kun je hier wel last mee krijgen. rij nu zelf ook noodgedwongen met 1 zuigerveer rond omdat 2e in de inlaat zou vallen...
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ikkejw |
14-5-2008 15:18 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
eigenlijk zou ik ff een voorbeeld zuigertje moeten hebben, zodat ik weet waar de zuigerveren komen, en of de zuiger het onderste stukje hemd raakt.
@ binne, heb jij nog een zuiger liggen van 53mm (of iets kleiner) ?
komen het naaldlager/pistonpen/clipjes van een MT8 trouwens overeen met CR125?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
honda fryslan |
14-5-2008 15:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13096/avatar) Posts: 1914 |
cr125 ook 14mm dus is gelijk aan mt8
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Sypie_Honda |
14-5-2008 15:25 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8086/avatar) Posts: 13830 |
kop idd gewoon in de cilinder laten vallen. kop is gemakklijk op te spannen, cilinder weer wat moeilijker.
evt kan ik ook wel aan gietijzer electrodes komen, je weet me te vinden.
en ik denk dat het bij jou wel mee valt met die inlaat poort, maar kijk toch maar even.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
14-5-2008 15:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
cr125 ook 14mm dus is gelijk aan mt8
ah mooi ![](img/post/s/smile.gif) dat scheelt al weer
kop in de cilinder laten vallen lijkt me ook wel mooi, ik denk dat de compressie dan ook flink omhoog gaat
wel vies kut dat ik men blok nog niet heb ![](img/post/s/recht.gif) en tim is dat track&trace nummer kwijt
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
honda fryslan |
14-5-2008 16:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13096/avatar) Posts: 1914 |
het hoeft niet zo te zijn dat je compressie omhoog gaat..
extra voetpakking en je je bent de man
heb trouwens nog wel een 125 kop liggen..(sales weet ik)
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
ikkejw |
14-5-2008 16:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9762/avatar) Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
het hoeft niet zo te zijn dat je compressie omhoog gaat..
extra voetpakking en je je bent de man![](img/post/s/smile.gif)
heb trouwens nog wel een 125 kop liggen..(sales weet ik)
ik heb hier ook een 125cc kop, 183F kop die uitgedraaid is naar 57mm.
kopbouten zijn wel welkom, die heb ik nog niet
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Dit topic is 6006 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|