Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki sprinter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki sprinter
Pagina 3 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Christian-tsx 10-5-2008 18:19 Print reply
Posts: 856
heb het ook niet over dit topic.

is al tijdje geleden, maar heb het vaker gehoord.

dan zal ik kijken of ik de bestelling van de c4 lagers kan annuleren, en dan haal ik c3 lagers op. die hebben ze ook op voorraad liggen

hpi en mallossi cilinder gekocht bij dirk timmer. volgende week hopelijk binnen. kan de cilinder door naar een tuner. kopje ook trouwens.

straks even de achtervering klaar maken, aflassen etc. het rollend frame is dan klaar. kan ik me gaan richten op het motorische deel.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-5-2008 18:27 Print reply

Posts: 17929
heb t ff nagezocht, c3 is tot 16k toeren c4 daarboven, dus c3 is goed zat

aanvulling:

codering loopt van 1 tm 5, c1 is voor heeeel laag toerental, dan komt c2, dat is voor iets meer toeren, dan komt c0, c3, c4, c5

c0 is standaard, zit ook in de meetste originele brommers
 
linge-tuning 10-5-2008 18:45 Print reply

Posts: 460
lul niet, C3 zit origineel in brommers en scooters. In computers en dingen die maar een paar toeren per minuut draaien zitten C0-C1-C2 lagers.

C3 lagers zijn bestand tegen 16k toeren, maar niet voor lang, voor sprinters en racers kan je beter meteen C4 nemen.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-5-2008 18:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wat is het toch met iedereen en c4 lagers?


c4 is veel goedkoper.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
lul niet, C3 zit origineel in brommers en scooters. In computers en dingen die maar een paar toeren per minuut draaien zitten C0-C1-C2 lagers.

C3 lagers zijn bestand tegen 16k toeren, maar niet voor lang, voor sprinters en racers kan je beter meteen C4 nemen.


bullshit
c3 is gewoon duurder vanwege de strakkere passing en dus kleinere marge's.
c4 slijt veel harder. als je een brommer hebt die geen 15/16k maakt

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 10-5-2008 om 18:46 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Erik 39 10-5-2008 18:50 Print reply

Posts: 15088
Beter heel mooi klein tankje maken, dit is nix.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
.puch_chopper 10-5-2008 19:04 Print reply

Posts: 7851
leuk project!

alleen ik denk niet dat je veel kans gaat maken eigenlijk..

wens je wel succes!
 
Royal Club 10-5-2008 19:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
leuk project!

alleen ik denk niet dat je veel kans gaat maken eigenlijk..

wens je wel succes!

ach. je hoeft toch niet te winnen om plezier te hebben?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Christian-tsx 10-5-2008 19:04 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


c4 is veel goedkoper.


[...]


bullshit
c3 is gewoon duurder vanwege de strakkere passing en dus kleinere marge's.
c4 slijt veel harder. als je een brommer hebt die geen 15/16k maakt

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 10-5-2008 om 18:46 uur.



bij de zaak waar ik het koop is c4 duurder dan c3 hoor!



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
lul niet, C3 zit origineel in brommers en scooters. In computers en dingen die maar een paar toeren per minuut draaien zitten C0-C1-C2 lagers.

C3 lagers zijn bestand tegen 16k toeren, maar niet voor lang, voor sprinters en racers kan je beter meteen C4 nemen.




en nou wil ik het even van een ervaren sleutelaar horen, c3 of c4. zo kunnen we blijven zeuren wat het beste is. de 1 zegt c3 de ander c4
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-5-2008 19:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]



bij de zaak waar ik het koop is c4 duurder dan c3 hoor!



[...]




en nou wil ik het even van een ervaren sleutelaar horen, c3 of c4. zo kunnen we blijven zeuren wat het beste is. de 1 zegt c3 de ander c4


hier betaal ik 2 tientjes voor een scooterrevisie set
met 2 keringen en 2 c4 lagers.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Christian-tsx 10-5-2008 19:08 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
leuk project!

alleen ik denk niet dat je veel kans gaat maken eigenlijk..

wens je wel succes!



winnen gaat het mij totaal niet om. ik wil gewoon meedoen, daar gaat het mij om. zo snel mogelijke tijd neerzetten. alleen het bouwen vind ik al machtig mooi werk.

Ik probeer om er met een redelijk goede sprinter te staan in damwoude, daarna kan ik altijd nog sneller gaan

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 10-5-2008 om 19:09 uur.
 
Royal Club 10-5-2008 19:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]


winnen gaat het mij totaal niet om. ik wil gewoon meedoen, daar gaat het mij om. zo snel mogelijke tijd neerzetten. alleen het bouwen vind ik al machtig mooi werk.

Ik probeer om er met een redelijk goede sprinter te staan in damwoude, daarna kan ik altijd nog sneller gaan


dat ben ik ook met je eens :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 10-5-2008 19:14 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat ben ik ook met je eens :P


begin je jezelf nu al te verdedigen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 10-5-2008 19:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


begin je jezelf nu al te verdedigen

als het blijkt dat ik met me tzr ga rijden wel ja
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
linge-tuning 10-5-2008 19:19 Print reply

Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]



bij de zaak waar ik het koop is c4 duurder dan c3 hoor!



[...]




en nou wil ik het even van een ervaren sleutelaar horen, c3 of c4. zo kunnen we blijven zeuren wat het beste is. de 1 zegt c3 de ander c4


Ik ben monteur bij motor & bromfietszaak geweest (1 jaar) en nu al weer 1 jaar monteur bij een crossmotorzaak.

C4 wordt door iedereen die ik ken in sprinters en racers gezet (ook alles mhr scooters). SOBW, SBO iedereen rijdt met C4

Met een hele simpele reden; C3 heeft minder speling uit de doos, en gaat dus erg lang mee (heb nou toevallig een scooter in revisie die met de originele C3 lagers 34.000 km heeft gereden zonder onderhoud) C4 heeft meer speling > minder weerstand > meer toeren/makkelijker op toeren komen (miniem verschil maar alle kleine beetjes helpen.
 
Joel_koningslust 10-5-2008 19:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

als het blijkt dat ik met me tzr ga rijden wel ja


waar wil je anders op rijden dan?


en ontopic:

opzich ziet het er leuk uit, maar in de 70cc klasse mag je de achterbrug toch ook niet vervangen

en het is natuurlijk leuk om gewoon wat te beunen enzo, en tijden boeien je ook niet. dus waarom ga je niet met wat oude cilinders aan de slag ( zelf tunen dus ) zelf opmaatjes bakken enzovoort, ik zal je zeggen dat het dan nog veel leuker is om een leuk resultaat te boeken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 21399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved