Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - SBK sprint project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - SBK sprint project [Algemene vragen...
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Kevin - 20-8-2008 0:08 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Leuk projectje dit. Sproeiert niet wat aan de kleine kant om mee te beginnen? Mijn manston blok draaide op 182 whewhe (ook 28pwk btw). Beter maak je ff film met geile 2takt geluiden als ie weer rijd.


Opzich wel apart, toen ik mijn Honda MT8 ging afstellen had ik nog naar jou brom en Royal zijn brom gekeken. Omdat jullie, net als ik, ook met een 28pwk hebben. Alleen kwam ik er al snel genoeg achter dat ik een wat kleinere sproeier nodig had.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars2004sbk
ik zit ongeveer al goed qua sproeier
met 148 is het iets te groot


Bij mij zit er nu hoofdsproeier 160 in, alleen heb ik de stationairsproeier ook veranderd, daar zit nu maat 62 in .

Het is niet erg om iets te rijk te rijden heh, je kan beter iets rijker rijden en alles heel houden, dan net aan goed rijden en je setup aan goort blazen .

Ik kan je aanraden om je afstelling op een testbank met een sonde in de uitlaat te controleren, veel nauwkeuriger kan het niet. Ik heb dat ook gedaan en ik heb nog nooit problemen gehad door een verkeerde afstelling .
 
mb-rider 20-8-2008 10:24 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars2004sbk
[...]

met xsh max tuned bedoel ik maximaal getuned:P
zijn naam is marco

www.xsh-tuning.nl

ik heb de cilinder dus pro race special laten tunen en de carters pro race


zou je foto kunne make van je cilinder en je carter en zuiger die zijn getuned ben benieuwd hoe het eruit ziet..
vet project trouwens ziet er allemaal mooi uit
ga je nog iets speciaals doen met de uiterlijk van de brommer? monoseat of juist geen kont en de subframe eraf en daarin de plaats een kleine plaatje waar je je gat nog op kan doen voor gewichtbesparing
 
BIET 20-8-2008 13:11 Print reply

Posts: 22355
Jij hebt ook een heel andere setup, terwijl de sproeier van mij en Keiji toch niet veel verschilden en onze setup ook niet veel. Maarja zelfs dan kan je sproeier soms 10 maten of meer anders zijn. Het is alleen toch vervelend als iemand een kleine sproeier pakt met een dik blok en hem dan in de prak rijd. Die van mij deed het namelijk ook verdacht goed met 148 erin, maar ik had het gelukkig optijd door.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
apriliars2004sbk 20-8-2008 23:56 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ho ff, ik heb zo'n mrd bak in am6, en je top gaat er wel degelijk van omlaag, eindoverbrenging is eens stuk korter, ik heb niet voor niks bijna de zwaarste vertanding voor op een rs. (en dan nog 120 jankend in zn 6)

weet je wel zeker dat je dan een pro race bak hebt?

vd koog(de dealer die jou brommer vroeger gemaakt heeft)had hem weer origineel gemaakt met een ninja twinner pijpje
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden
apriliars2004sbk 20-8-2008 23:56 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
wat voor een achterveertje is dat trouwens? en wat kost dat?

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 19-8-2008 om 23:52 uur.

een road racing veer en ik kan er verder niks over vinden:P
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden
Royal Club 20-8-2008 23:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars2004sbk
[...]

weet je wel zeker dat je dan een pro race bak hebt?

vd koog(de dealer die jou brommer vroeger gemaakt heeft)had hem weer origineel gemaakt met een ninja twinner pijpje


die gast heeft zon bak ja, dat merk je als je naast m rijd

en het feit dat ie maar 120 gaat met super zware vertanding :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
apriliars2004sbk 20-8-2008 23:58 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Opzich wel apart, toen ik mijn Honda MT8 ging afstellen had ik nog naar jou brom en Royal zijn brom gekeken. Omdat jullie, net als ik, ook met een 28pwk hebben. Alleen kwam ik er al snel genoeg achter dat ik een wat kleinere sproeier nodig had.

[...]


Bij mij zit er nu hoofdsproeier 160 in, alleen heb ik de stationairsproeier ook veranderd, daar zit nu maat 62 in .

Het is niet erg om iets te rijk te rijden heh, je kan beter iets rijker rijden en alles heel houden, dan net aan goed rijden en je setup aan goort blazen .

Ik kan je aanraden om je afstelling op een testbank met een sonde in de uitlaat te controleren, veel nauwkeuriger kan het niet. Ik heb dat ook gedaan en ik heb nog nooit problemen gehad door een verkeerde afstelling .

ik had een natte bougie dus ik maak me nu nog geen zorgen
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden
Derbi-Olaf 20-8-2008 23:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars2004sbk
[...]

een road racing veer en ik kan er verder niks over vinden:P

Hmzz jammer waar heb je hem zelf dan van?:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
apriliars2004sbk 20-8-2008 23:58 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


zou je foto kunne make van je cilinder en je carter en zuiger die zijn getuned ben benieuwd hoe het eruit ziet..
vet project trouwens ziet er allemaal mooi uit
ga je nog iets speciaals doen met de uiterlijk van de brommer? monoseat of juist geen kont en de subframe eraf en daarin de plaats een kleine plaatje waar je je gat nog op kan doen voor gewichtbesparing

alle kappen + mono komen er zowiezo op de kleuren ben ik nog niet helemaal uit

en die foto maak ik wel een keer als die weer uitelkaar ligt
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden
apriliars2004sbk 21-8-2008 0:01 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


die gast heeft zon bak ja, dat merk je als je naast m rijd

en het feit dat ie maar 120 gaat met super zware vertanding :P

ik heb nergens last van met 14/47
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden
apriliars2004sbk 21-8-2008 0:01 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

Hmzz jammer waar heb je hem zelf dan van?:P

2e hands die gozer zei dat die uit engeland kwam

is ook niet speciaal voor rs50 geloof ik want de tbusjes die normaal in de bevestigingspunten van de veer moeten pasten niet dus heb ik er gewoon ringen tussen gedaan

Dit bericht is gewijzigd door apriliars2004sbk op 21-8-2008 om 0:02 uur.
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden
Derbi-Olaf 21-8-2008 0:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars2004sbk
[...]

2e hands die gozer zei dat die uit engeland kwam

is ook niet speciaal voor rs50 geloof ik want de tbusjes die normaal in de bevestigingspunten van de veer moeten pasten niet dus heb ik er gewoon ringen tussen gedaan

Dit bericht is gewijzigd door apriliars2004sbk op 21-8-2008 om 0:02 uur.

hij is wel tof in ieder geval zeker met dat externe gasreservoir
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
apriliars2004sbk 21-8-2008 0:05 Print reply

Posts: 107
ik ben vandaag weer verder gegaan aan de rs en hij heeft alweer gelopen

vraag alleen niet hoe:X


ik heb een pvl twins binnenrotor die voor minarelli horizontaal bedoeld was op mijn am6 blok gemonteerd.
minarelli horizontaal is rechtsdraaiend en am6 linksdraaiend
als ik de rotor voor linksdraaiend(am6) afstelde vonkte die wel maar startte niet en als ik hem zoals op een rechtsdraaiend blok afstelde(minarelli horizontaal) dan kon ik hem achteruit lopend wel starten.

nu is de vraag of de rotor het wel hoort te doen op een linksdraaiend blok of moet er dan een speciale cdi op voor een linksdraaiend blok o.i.d.

ik hoop dat iemand hier mij kan helpen elektrisch is niet mijn sterkste kant en ik rijd liever vooruit:#

Dit bericht is gewijzigd door apriliars2004sbk op 21-8-2008 om 0:05 uur.
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden
Derbi-Olaf 21-8-2008 0:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliars2004sbk
ik ben vandaag weer verder gegaan aan de rs en hij heeft alweer gelopen

vraag alleen niet hoe:X


ik heb een pvl twins binnenrotor die voor minarelli horizontaal bedoeld was op mijn am6 blok gemonteerd.
minarelli horizontaal is rechtsdraaiend en am6 linksdraaiend
als ik de rotor voor linksdraaiend(am6) afstelde vonkte die wel maar startte niet en als ik hem zoals op een rechtsdraaiend blok afstelde(minarelli horizontaal) dan kon ik hem achteruit lopend wel starten.

nu is de vraag of de rotor het wel hoort te doen op een linksdraaiend blok of moet er dan een speciale cdi op voor een linksdraaiend blok o.i.d.

ik hoop dat iemand hier mij kan helpen elektrisch is niet mijn sterkste kant en ik rijd liever vooruit:#

Dit bericht is gewijzigd door apriliars2004sbk op 21-8-2008 om 0:05 uur.

bij mijn weten zou dat gewoon moeten functioneren mits je het tijdstip aanpast uiteraard, wat je gedaan hebt.
ploft 'ie ook niet ofzo?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
apriliars2004sbk 21-8-2008 0:11 Print reply

Posts: 107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

bij mijn weten zou dat gewoon moeten functioneren mits je het tijdstip aanpast uiteraard, wat je gedaan hebt.
ploft 'ie ook niet ofzo?

hoe dichter ik vannaf linksdraaiend afstellen richting de 0 ging hoe meer die ging ploffen en na de 0 kon die dus na een tijdje achteruit
 
de wereld was eerst plat, maar toen god ontdekte dat rs rijden cool was maakte hij hem rond om zo voor eeuwig te kunnen rijden

Dit topic is 6314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved