Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Motorisch tuning honda mbx 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 552 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Motorisch tuning honda mbx 80
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 12-4-2008 19:00 Print topicpost

Posts: 4241
Omdat het blok van mijn racer ook aangepakt word heb ik dit topic geopend. Er is van alles te vinden over tuning en dergelijke. Graag zou ik tips willen van mensen die ervaring hebben met honda mbx 80 blokken.

Ik ga de orginele cilinder gebruiken, heeft iemand ervaring met deze cilinder tunen ?

Graag zou ik tips krijgen.
 
sprintjah

G33RT 12-4-2008 19:07 Print reply
Posts: 376
Oei, op motoimport hebben ze nu een heeel mooi setje...
http://www.motoimpor...torisch/cilinder.htm
(De 75 cc gilardoni mbx80 mtx80r met W-uitlaatpoort ¤410 dus)


Duur, maar zit alles bij, een mooi setje als je toch van orgineel wil afstappen, ik zou er maar eens vlink over na denken, ik denk dat deze cilinder veel potentie heeft...

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 12-4-2008 om 19:07 uur.
 
ikkejw 12-4-2008 19:13 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Oei, op motoimport hebben ze nu een heeel mooi setje...
http://www.motoimpor...torisch/cilinder.htm
(De 75 cc gilardoni mbx80 mtx80r met W-uitlaatpoort ¤410 dus)


Duur, maar zit alles bij, een mooi setje als je toch van orgineel wil afstappen, ik zou er maar eens vlink over na denken, ik denk dat deze cilinder veel potentie heeft...

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 12-4-2008 om 19:07 uur.



W-poort is een best domme poortvorm, beter zet je der een vlinder op.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi Joris 12-4-2008 19:29 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



W-poort is een best domme poortvorm, beter zet je der een vlinder op.

Ook al is het een domme poortvorm, denk dat de gilardoni sneller is dan origineel misschien nog wel sneller dan de malossi...
 
kenny77 12-4-2008 19:49 Print reply

Posts: 29286
Ik heb ook een mbx 80 blok onder mijn NSR met de orginele cilinder (wel bewerkt),
Loopt best wel leuk en heeft 14.1 pk met een 70cc uitlaat.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/45559/1

Staan ook filmpjes tussen en wat foto's van het blokje.



 
-simon- 12-4-2008 19:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Oei, op motoimport hebben ze nu een heeel mooi setje...
http://www.motoimpor...torisch/cilinder.htm
(De 75 cc gilardoni mbx80 mtx80r met W-uitlaatpoort ¤410 dus)


Duur, maar zit alles bij, een mooi setje als je toch van orgineel wil afstappen, ik zou er maar eens vlink over na denken, ik denk dat deze cilinder veel potentie heeft...

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 12-4-2008 om 19:07 uur.


die koste hier bij de bromboer 250 ergens daar in de buurt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
BSTS 12-4-2008 21:00 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


die koste hier bij de bromboer 250 ergens daar in de buurt.



na 5 minuten zoeken heb ik hem al voor minder als 250 euro.
namelijk 234 euro.
maar ik wil een orginele cilinder tunen

linkje :

http://www.bromfiets...hp&parentid=1263
 
sprintjah
G33RT 12-4-2008 22:32 Print reply
Posts: 376
Is dat wel met W-poort? die link van jou was zonder...
Normale uitlaatpoort, geen W-poort E235,-
 
BSTS 13-4-2008 11:24 Print reply

Posts: 4241
naja in ieder geval vind ik het veel te duur voor een gilardoni.
410 euro is veel geld,

ik wou de orginele cilinder onder handen nemen, en ook nog ophogen wss.
 
sprintjah
-simon- 13-4-2008 11:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
naja in ieder geval vind ik het veel te duur voor een gilardoni.
410 euro is veel geld,

ik wou de orginele cilinder onder handen nemen, en ook nog ophogen wss.


je kunt ook deze cilinder laten boren naar 53mm oid en dan mallosie zuiger erin. dan heb je toch meer cc en behoud van vlinderpoort. en dan de cilinder nog verder tunen enzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
BSTS 13-4-2008 18:30 Print reply

Posts: 4241
en wat zou ik aan de cilinder zelf gaan doen qua poorten ?.
 
sprintjah
farmer tuning 13-4-2008 18:35 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
en wat zou ik aan de cilinder zelf gaan doen qua poorten ?.


alles wat je zelf wil. timingen aan passen breetes. flowen cil supper pas maken op carter. cartes flowen. zeg amar wat je persies wil. ophogen verrander je de timingen van alle kanalen mee he ben er zelf niet zoon fan van. maar bedenk wel dat ej dan je cilinderkop weer moet afdraaien voor de squish
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
driver004 13-4-2008 18:49 Print reply

Posts: 3418
gilardoni is er maar in een soort die met w poort en geen andere


ding is behoorlijk rap maar 410 euro is veelste veel geld zag hem laatst op andere in net shop voor 230 oid


verder heeft een ori ook veel potentie
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
BSTS 13-4-2008 20:04 Print reply

Posts: 4241
ik koop zoals ik al zei geen gillar.
ik neem de orginele cilinder, en die bewerk ik.
spoelers wil ik niet teveel aankomen, daarom verhoog ik de cilinder.
om de spoelrichtingen mooi te laten.

ik verhoog hem 1 mm, en de uitlaat poort ook ngo 1,5 mm omhoog.
dan meot het al een stuk beter komen denk ik.
 
sprintjah
G33RT 14-4-2008 16:51 Print reply
Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
gilardoni is er maar in een soort die met w poort en geen andere


ding is behoorlijk rap maar 410 euro is veelste veel geld zag hem laatst op andere in net shop voor 230 oid


verder heeft een ori ook veel potentie


Gelul, want bij die andere staat het er zelfs bij, dat er geen W-poorten in zitten, maar ter zake.
Help die jonge is met zn setup

 
BSTS 14-4-2008 20:11 Print reply

Posts: 4241
Naja helpen hoeft niet, maar tips zijn welkom.
Vooral van mensen die ervaring hebben, dus geen internet praatjes.
Maar spreken uit ervaring of kennis.
 
sprintjah

Dit topic is 8360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved