Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Motorisch Honda NS-1 Frysk
|
Pagina 20 van 27
|
Dit topic is 18695 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Leen |
18-8-2008 19:38 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
irl doet ie ook zo tof,
maar je moet vooral online op m gaan happen.
biedt je excuses eens ff snel aan.
|
|
|
|
Royal Club |
18-8-2008 19:39 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
biedt je excuses eens ff snel aan.
bekkie pijpslet.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mcdronkz |
18-8-2008 19:39 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ja willem aart, in het echt ben je wel liev volgens je ouders, maar ook zei weten dat je een grote bullebak bent op het internet, maar IRL niet tof kunt doen..
Beter ga je gewoon sterven achter je computer, heeft niemand meer last van je
Ik ben altijd tof en de liefheid zelve. Je bent zelf zo achterlijk om nadat ik je lievelingsmerk noem me uit te maken voor homo terwijl ik geen verkeerde intenties heb. Dan komt mcdronkz in actie en maakt 'ie je kapot alsof je een franse auto bent.
|
|
|
|
- Kevin - |
18-8-2008 19:40 |
|
mcdronkz |
18-8-2008 19:41 |
Posts: 32777 |
Oh ja, je bent een wâldpiek, oftewel een achterlijk stuk stront dat alleen maar een genadeloze set klappen waard is !
|
|
|
|
Royal Club |
18-8-2008 19:44 |
Posts: 60390 |
klappen die op je kop neerdalen met het gewicht van een scania.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
PRO TUNING |
18-8-2008 19:58 |
Posts: 4000 |
PVL INFO
Voordat u uw nieuwe ontsteking gaat monteren lees aandachtig onderstaande instructies.
PVL levert Analoge en Digitale ontstekingen met verschillende curves, let daarop bij het monteren / afstellen.
Zorg ervoor dat de bobine goed met de massa is verbonden, monteer in geval van twijfel een massa kabel van minimaal 4 mm ² tussen het motorblok (stator) en de bobine.
Voor sommige types PVL ontstekingen is het nodig een verloop / grondplaat te maken van non ferro materiaal c.q. te kopen.
Een PVL Stator is afhankelijk van het type zowel links + rechts of alleen links of rechts draaiend te gebruiken.
De + montage
Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie.
Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor.
Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner.
Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten.
Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.)
Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting.
Afstellen ontsteking
Een ontsteking wordt afgesteld in krukas graden. Een omrekentabel van graden / mm is te downloaden via het internet, zoek via google op pistpos.exe voor dit gratis programma.
PVL adviseert een statische voorontsteking tussen de 20 - 30 ° , dit is afhankelijk van de stage van tuning. Raadpleeg hiervoor uw instructieboek of overleg met uw tuner.
Statische ontstekingstijdstip = gewenste aantal graden voorontsteking - maximale aantal graden vervroeging door curve.
Voorbeeld
Kreidler RS – Slag 39.70 mm – Drijfstanglengte 85.00 mm met 12 ° curve.
Stel u wenst 23 ° maximale voorontsteking , de curve loopt van -1 naar + 3 ° bij het starten en loopt dan geleidelijk terug naar -8 graden.
Uw statische voorontsteking is dan 23 - 3 = 20 °, dit komt dan overeen met 1.469 mm.
Op een vermogens testbank kunt u (met inachtneming van het op/ terug lopen van de temperatuur) nog proberen om een nog beter resultaat uit uw motor te halen door het vervroegen / verlaten van uw ontstekingstijdstip.
Verdraai nu uw stator naar het gewenste aantal graden / mm voorontsteking.
© PRO TUNING 2008
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.
|
|
|
|
- Kevin - |
18-8-2008 20:37 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
PVL INFO
Voordat u uw nieuwe ontsteking gaat monteren lees aandachtig onderstaande instructies.
PVL levert Analoge en Digitale ontstekingen met verschillende curves, let daarop bij het monteren / afstellen.
Zorg ervoor dat de bobine goed met de massa is verbonden, monteer in geval van twijfel een massa kabel van minimaal 4 mm ² tussen het motorblok (stator) en de bobine.
Voor sommige types PVL ontstekingen is het nodig een verloop / grondplaat te maken van non ferro materiaal c.q. te kopen.
Een PVL Stator is afhankelijk van het type zowel links + rechts of alleen links of rechts draaiend te gebruiken.
De + montage
Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie.
Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor.
Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner.
Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten.
Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.)
Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting.
Afstellen ontsteking
Een ontsteking wordt afgesteld in krukas graden. Een omrekentabel van graden / mm is te downloaden via het internet, zoek via google op pistpos.exe voor dit gratis programma.
PVL adviseert een statische voorontsteking tussen de 20 - 30 ° , dit is afhankelijk van de stage van tuning. Raadpleeg hiervoor uw instructieboek of overleg met uw tuner.
Statische ontstekingstijdstip = gewenste aantal graden voorontsteking - maximale aantal graden vervroeging door curve.
Voorbeeld
Kreidler RS – Slag 39.70 mm – Drijfstanglengte 85.00 mm met 12 ° curve.
Stel u wenst 23 ° maximale voorontsteking , de curve loopt van -1 naar + 3 ° bij het starten en loopt dan geleidelijk terug naar -8 graden.
Uw statische voorontsteking is dan 23 - 3 = 20 °, dit komt dan overeen met 1.469 mm.
Op een vermogens testbank kunt u (met inachtneming van het op/ terug lopen van de temperatuur) nog proberen om een nog beter resultaat uit uw motor te halen door het vervroegen / verlaten van uw ontstekingstijdstip.
Verdraai nu uw stator naar het gewenste aantal graden / mm voorontsteking.
© PRO TUNING 2008
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar staat het aantrekkoppel van de rotor vermeld.
|
|
|
|
Frysk |
18-8-2008 23:08 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
PVL INFO
Voordat u uw nieuwe ontsteking gaat monteren lees aandachtig onderstaande instructies.
PVL levert Analoge en Digitale ontstekingen met verschillende curves, let daarop bij het monteren / afstellen.
Zorg ervoor dat de bobine goed met de massa is verbonden, monteer in geval van twijfel een massa kabel van minimaal 4 mm ² tussen het motorblok (stator) en de bobine.
Voor sommige types PVL ontstekingen is het nodig een verloop / grondplaat te maken van non ferro materiaal c.q. te kopen.
Een PVL Stator is afhankelijk van het type zowel links + rechts of alleen links of rechts draaiend te gebruiken.
De + montage
Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie.
Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor.
Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner.
Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten.
Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.)
Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting.
Afstellen ontsteking
Een ontsteking wordt afgesteld in krukas graden. Een omrekentabel van graden / mm is te downloaden via het internet, zoek via google op pistpos.exe voor dit gratis programma.
PVL adviseert een statische voorontsteking tussen de 20 - 30 ° , dit is afhankelijk van de stage van tuning. Raadpleeg hiervoor uw instructieboek of overleg met uw tuner.
Statische ontstekingstijdstip = gewenste aantal graden voorontsteking - maximale aantal graden vervroeging door curve.
Voorbeeld
Kreidler RS � Slag 39.70 mm � Drijfstanglengte 85.00 mm met 12 ° curve.
Stel u wenst 23 ° maximale voorontsteking , de curve loopt van -1 naar + 3 ° bij het starten en loopt dan geleidelijk terug naar -8 graden.
Uw statische voorontsteking is dan 23 - 3 = 20 °, dit komt dan overeen met 1.469 mm.
Op een vermogens testbank kunt u (met inachtneming van het op/ terug lopen van de temperatuur) nog proberen om een nog beter resultaat uit uw motor te halen door het vervroegen / verlaten van uw ontstekingstijdstip.
Verdraai nu uw stator naar het gewenste aantal graden / mm voorontsteking.
© PRO TUNING 2008
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.
ja had het gelezen maar het kwaad was al geschikt,
maarja maakt niet uit, gebeurd is gebeurd ben blij dat er geen verdere schade is
|
|
giggitybyte |
|
mcdronkz |
18-8-2008 23:09 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ja had het gelezen maar het kwaad was al geschikt,
Geschied
|
|
|
|
Royal Club |
18-8-2008 23:11 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
BLAAT
© PRO TUNING 2008
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.
leuk al die grades enzo. maar ik kan daar niet uit opmaken met welk moment je de vliegwielmoer vast moet zetten
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-8-2008 om 23:12 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Frysk |
18-8-2008 23:17 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Geschied
oh ja, kop er ff niet bij
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
leuk al die grades enzo. maar ik kan daar niet uit opmaken met welk moment je de vliegwielmoer vast moet zetten
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-8-2008 om 23:12 uur.
Had kevin al neergezet 50-60NM
|
|
giggitybyte |
|
Frysk |
2-9-2008 23:32 |
Posts: 34930 |
blokje gespoten
Afbijt + hogedrukspuit is je vriend
alleen ff nieuwe pakkingen tussen stampen.. want die zijn niet al te best meer
ook nog ff hönen en nieuw zuigertje in wrikken, Weet iemand een online shop die CR125 zuigers verkoopt (wiseco,Prox etc maakt niet veel uit) maar moet wel uit bouwjaar 1986 zijn..
lijkt op foto trouwens 10x erger dan het in het echt is.. door die kut flits lijken zelfs stofjes op beschadigde lak
alle boutjes ff vervangen door nieuwe chromen
moet je nagaan alles heb ik schoongemaakt, ik kan nu zelfs met witte kleren m'n blok aanpakken .. alleen kun je niet echt zien @ foto
morgen ff nieuwe foto in daglicht
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-9-2008 om 23:44 uur.
|
|
giggitybyte |
|
Royal Club |
2-9-2008 23:39 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Frysk |
2-9-2008 23:41 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 18695 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 20 van 27
|
|