Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Motorisch Honda NS-1 Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 743 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Motorisch Honda NS-1 Frysk
Pagina 20 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 18-8-2008 19:38 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


irl doet ie ook zo tof,
maar je moet vooral online op m gaan happen.



biedt je excuses eens ff snel aan.
 
Royal Club 18-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



biedt je excuses eens ff snel aan.


bekkie pijpslet.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mcdronkz 18-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ja willem aart, in het echt ben je wel liev volgens je ouders, maar ook zei weten dat je een grote bullebak bent op het internet, maar IRL niet tof kunt doen..

Beter ga je gewoon sterven achter je computer, heeft niemand meer last van je


Ik ben altijd tof en de liefheid zelve. Je bent zelf zo achterlijk om nadat ik je lievelingsmerk noem me uit te maken voor homo terwijl ik geen verkeerde intenties heb. Dan komt mcdronkz in actie en maakt 'ie je kapot alsof je een franse auto bent.
 
- Kevin - 18-8-2008 19:40 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
uhh.. ratelsleutel powah

heb geen momentsleutel.. maar ik heb het me nu wel afgeleerd

dat is het eerste wat ik volgende week koop

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-8-2008 om 19:08 uur.


Dat is wel aan te raden, ik heb zelfs bij mijn 22 jaar oude MT8 bijna alles op moment aangedraaid. Dat is niet persee nodig, maar wel zo veilig .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
mijne heb ik, stukje voor stukje (niet in 1 keer op vol 'vermogen') vastgezet.

15nm
25nm
30nm
35nm
44nm

klaar

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-8-2008 om 19:32 uur.


Paar huizen verder hebben ze een digi momentsleutel, dat is me een mooi ding, ja en duur . Maar die gebruik ik voor de Yamaha .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
weet niet welk moment honda handboek aangeeft voor ontsteking.


Aantrekkoppel vliegwiel: 50 - 60 Nm
 
mcdronkz 18-8-2008 19:41 Print reply

Posts: 32777
Oh ja, je bent een wâldpiek, oftewel een achterlijk stuk stront dat alleen maar een genadeloze set klappen waard is !
 
Royal Club 18-8-2008 19:44 Print reply

Posts: 60390
klappen die op je kop neerdalen met het gewicht van een scania.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 18-8-2008 19:58 Print reply

Posts: 4000
PVL INFO




Voordat u uw nieuwe ontsteking gaat monteren lees aandachtig onderstaande instructies.

PVL levert Analoge en Digitale ontstekingen met verschillende curves, let daarop bij het monteren / afstellen.

Zorg ervoor dat de bobine goed met de massa is verbonden, monteer in geval van twijfel een massa kabel van minimaal 4 mm ² tussen het motorblok (stator) en de bobine.

Voor sommige types PVL ontstekingen is het nodig een verloop / grondplaat te maken van non ferro materiaal c.q. te kopen.

Een PVL Stator is afhankelijk van het type zowel links + rechts of alleen links of rechts draaiend te gebruiken.

De + montage

Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie.

Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor.

Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner.

Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten.

Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.)

Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting.

Afstellen ontsteking

Een ontsteking wordt afgesteld in krukas graden. Een omrekentabel van graden / mm is te downloaden via het internet, zoek via google op pistpos.exe voor dit gratis programma.

PVL adviseert een statische voorontsteking tussen de 20 - 30 ° , dit is afhankelijk van de stage van tuning. Raadpleeg hiervoor uw instructieboek of overleg met uw tuner.

Statische ontstekingstijdstip = gewenste aantal graden voorontsteking - maximale aantal graden vervroeging door curve.

Voorbeeld

Kreidler RS – Slag 39.70 mm – Drijfstanglengte 85.00 mm met 12 ° curve.

Stel u wenst 23 ° maximale voorontsteking , de curve loopt van -1 naar + 3 ° bij het starten en loopt dan geleidelijk terug naar -8 graden.

Uw statische voorontsteking is dan 23 - 3 = 20 °, dit komt dan overeen met 1.469 mm.

Op een vermogens testbank kunt u (met inachtneming van het op/ terug lopen van de temperatuur) nog proberen om een nog beter resultaat uit uw motor te halen door het vervroegen / verlaten van uw ontstekingstijdstip.

Verdraai nu uw stator naar het gewenste aantal graden / mm voorontsteking.




© PRO TUNING 2008

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.
 
- Kevin - 18-8-2008 20:37 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
PVL INFO

Voordat u uw nieuwe ontsteking gaat monteren lees aandachtig onderstaande instructies.

PVL levert Analoge en Digitale ontstekingen met verschillende curves, let daarop bij het monteren / afstellen.

Zorg ervoor dat de bobine goed met de massa is verbonden, monteer in geval van twijfel een massa kabel van minimaal 4 mm ² tussen het motorblok (stator) en de bobine.

Voor sommige types PVL ontstekingen is het nodig een verloop / grondplaat te maken van non ferro materiaal c.q. te kopen.

Een PVL Stator is afhankelijk van het type zowel links + rechts of alleen links of rechts draaiend te gebruiken.

De + montage

Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie.

Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor.

Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner.

Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten.

Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.)

Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting.

Afstellen ontsteking

Een ontsteking wordt afgesteld in krukas graden. Een omrekentabel van graden / mm is te downloaden via het internet, zoek via google op pistpos.exe voor dit gratis programma.

PVL adviseert een statische voorontsteking tussen de 20 - 30 ° , dit is afhankelijk van de stage van tuning. Raadpleeg hiervoor uw instructieboek of overleg met uw tuner.

Statische ontstekingstijdstip = gewenste aantal graden voorontsteking - maximale aantal graden vervroeging door curve.

Voorbeeld

Kreidler RS – Slag 39.70 mm – Drijfstanglengte 85.00 mm met 12 ° curve.

Stel u wenst 23 ° maximale voorontsteking , de curve loopt van -1 naar + 3 ° bij het starten en loopt dan geleidelijk terug naar -8 graden.

Uw statische voorontsteking is dan 23 - 3 = 20 °, dit komt dan overeen met 1.469 mm.

Op een vermogens testbank kunt u (met inachtneming van het op/ terug lopen van de temperatuur) nog proberen om een nog beter resultaat uit uw motor te halen door het vervroegen / verlaten van uw ontstekingstijdstip.

Verdraai nu uw stator naar het gewenste aantal graden / mm voorontsteking.

© PRO TUNING 2008

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.


Allemaal heel leuk en aardig, maar waar staat het aantrekkoppel van de rotor vermeld.
 
Frysk 18-8-2008 23:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
PVL INFO




Voordat u uw nieuwe ontsteking gaat monteren lees aandachtig onderstaande instructies.

PVL levert Analoge en Digitale ontstekingen met verschillende curves, let daarop bij het monteren / afstellen.

Zorg ervoor dat de bobine goed met de massa is verbonden, monteer in geval van twijfel een massa kabel van minimaal 4 mm ² tussen het motorblok (stator) en de bobine.

Voor sommige types PVL ontstekingen is het nodig een verloop / grondplaat te maken van non ferro materiaal c.q. te kopen.

Een PVL Stator is afhankelijk van het type zowel links + rechts of alleen links of rechts draaiend te gebruiken.

De + montage

Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie.

Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor.

Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner.

Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten.

Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.)

Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting.

Afstellen ontsteking

Een ontsteking wordt afgesteld in krukas graden. Een omrekentabel van graden / mm is te downloaden via het internet, zoek via google op pistpos.exe voor dit gratis programma.

PVL adviseert een statische voorontsteking tussen de 20 - 30 ° , dit is afhankelijk van de stage van tuning. Raadpleeg hiervoor uw instructieboek of overleg met uw tuner.

Statische ontstekingstijdstip = gewenste aantal graden voorontsteking - maximale aantal graden vervroeging door curve.

Voorbeeld

Kreidler RS � Slag 39.70 mm � Drijfstanglengte 85.00 mm met 12 ° curve.

Stel u wenst 23 ° maximale voorontsteking , de curve loopt van -1 naar + 3 ° bij het starten en loopt dan geleidelijk terug naar -8 graden.

Uw statische voorontsteking is dan 23 - 3 = 20 °, dit komt dan overeen met 1.469 mm.

Op een vermogens testbank kunt u (met inachtneming van het op/ terug lopen van de temperatuur) nog proberen om een nog beter resultaat uit uw motor te halen door het vervroegen / verlaten van uw ontstekingstijdstip.

Verdraai nu uw stator naar het gewenste aantal graden / mm voorontsteking.




© PRO TUNING 2008

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.


ja had het gelezen maar het kwaad was al geschikt,

maarja maakt niet uit, gebeurd is gebeurd ben blij dat er geen verdere schade is

 
giggitybyte
mcdronkz 18-8-2008 23:09 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


ja had het gelezen maar het kwaad was al geschikt,



Geschied
 
Royal Club 18-8-2008 23:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

BLAAT


© PRO TUNING 2008

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 18-8-2008 om 20:03 uur.


leuk al die grades enzo. maar ik kan daar niet uit opmaken met welk moment je de vliegwielmoer vast moet zetten

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-8-2008 om 23:12 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Frysk 18-8-2008 23:17 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Geschied



oh ja, kop er ff niet bij

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


leuk al die grades enzo. maar ik kan daar niet uit opmaken met welk moment je de vliegwielmoer vast moet zetten

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-8-2008 om 23:12 uur.



Had kevin al neergezet 50-60NM
 
giggitybyte
Frysk 2-9-2008 23:32 Print reply

Posts: 34930
blokje gespoten

Afbijt + hogedrukspuit is je vriend

alleen ff nieuwe pakkingen tussen stampen.. want die zijn niet al te best meer

ook nog ff hönen en nieuw zuigertje in wrikken, Weet iemand een online shop die CR125 zuigers verkoopt (wiseco,Prox etc maakt niet veel uit) maar moet wel uit bouwjaar 1986 zijn..


lijkt op foto trouwens 10x erger dan het in het echt is.. door die kut flits lijken zelfs stofjes op beschadigde lak


alle boutjes ff vervangen door nieuwe chromen

moet je nagaan alles heb ik schoongemaakt, ik kan nu zelfs met witte kleren m'n blok aanpakken .. alleen kun je niet echt zien @ foto

morgen ff nieuwe foto in daglicht

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-9-2008 om 23:44 uur.
 
giggitybyte
Royal Club 2-9-2008 23:39 Print reply

Posts: 60390


oko


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Frysk 2-9-2008 23:41 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club


oko





MRD ?
 
giggitybyte

Dit topic is 18695 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved