Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Motorisch Honda NS-1 Frysk
|
Pagina 17 van 27
|
Dit topic is 18698 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
De Schout |
17-8-2008 21:41 |
Posts: 5327 |
das mooi kut.. net of uitlaatgastemp veel te hoog is geweest ofzo. post ook is foto's van je zuiger
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Elco |
17-8-2008 21:46 |
Posts: 4527 |
idd, zonde frysk, was wel benieuwd of je ermee na genemuiden kwam en hem op de testbank zette
|
|
|
|
kenny77 |
17-8-2008 21:49 |
Posts: 29286 |
Dat is echt zonde.
Zoals al gezegd is kan je hem nog laten honen?
|
|
|
|
Frysk |
17-8-2008 21:49 |
Posts: 34930 |
naja het is zo gebeurd
ik reed dus mooi een stukje samen met Ikkejw en Eelco naar Buitenpost.. mooi op een lange weg stukje volgas..
eerst ff wat stotteren (ik denk bougie)
en ik reed op topsnelheid (ging echt VIES HARD ) ik durf er wel een paar tientjes tussen te zetten dat ik 140 haalde.
hoe dan ook toen begon hij weer te stotteren op topsnelheid
werd veel en veel te heet, want de rotor was verdraait :'(...
in 1x klapt m'n koelslang er af.. en voor ik af kon remmen was het al BAM.. vast als een huis...
overal stoom :(
is wel te hönen..
alleen zuigertje kost 85,-
en ik verdien al niet zoveel bij m'n pa...
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-8-2008 om 21:50 uur.
|
|
giggitybyte |
|
mcdronkz |
17-8-2008 22:05 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
werd veel en veel te heet,
in 1x klapt m'n koelslang er af.. en voor ik af kon remmen was het al BAM.. vast als een huis...
overal stoom :(
Tijd voor luchtkoeling
|
|
|
|
Frysk |
17-8-2008 22:06 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Tijd voor luchtkoeling
zeker luchtkoeling ftw
dan word het ook een naked :P
naja doe toch maar niet he
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-8-2008 om 22:11 uur.
|
|
giggitybyte |
|
- Kevin - |
17-8-2008 22:17 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
zeker luchtkoeling ftw
dan word het ook een naked :P
naja doe toch maar niet he
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-8-2008 om 22:11 uur.
Echt zuur dat dit jou overkomen is. Al denk ik dat je afstelling er mogelijk ook wat mee te maken heeft. Ik heb mijn MT8 op een Dynoyet testbank afgesteld om er zeker van te zijn dat hij iets aan de rijke kant staat afgesteld zodat ik daar nooit problemen mee kan krijgen.
Ik dacht (zaterdag) dat mijn (luchtgekoelde) MT8 mogelijk hetzelfde lot was overkomen, gelukkig is dat niet zo:
http://www.brommerforum.nl/user/14885/last
Laatste post, helemaal onderaan staat het verhaal.
Bij mij is de schade ¤ 55 en simpel op te lossen (binnen 5 minuten).
|
|
|
|
Frysk |
17-8-2008 22:20 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Echt zuur dat dit jou overkomen is. Al denk ik dat je afstelling er mogelijk ook wat mee te maken heeft. Ik heb mijn MT8 op een Dynoyet testbank afgesteld om er zeker van te zijn dat hij iets aan de rijke kant staat afgesteld zodat ik daar nooit problemen mee kan krijgen.
Ik dacht (zaterdag) dat mijn (luchtgekoelde) MT8 mogelijk hetzelfde lot was overkomen, gelukkig is dat niet zo:
http://www.brommerforum.nl/user/14885/last
Laatste post, helemaal onderaan staat het verhaal.
Bij mij is de schade ¤ 55 en simpel op te lossen (binnen 5 minuten).
ja ik baal wel als een stekker.. maargoed kan er wel boos om blijven, los ik niks mee op .
dusja nieuwe zuiger bestellen en cilinder laten hönen
ondertussen zal ik wat rond tuffen met Ori NS1 cilinder en PVL en 28mm MRD rijd ook wel 120/130 dacht ik zo
|
|
giggitybyte |
|
- Kevin - |
17-8-2008 22:24 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ja ik baal wel als een stekker.. maargoed kan er wel boos om blijven, los ik niks mee op .
dusja nieuwe zuiger bestellen en cilinder laten hönen
ondertussen zal ik wat rond tuffen met Ori NS1 cilinder en PVL en 28mm MRD rijd ook wel 120/130 dacht ik zo
Dat kan ik me goed voorstellen, ik werd niet eens boos toen mijn MT8 ermee stopte, ik dacht alleen maar, hmm heerlijk, lekker stuk wandelen (10 km ). Boos worden op iets wat stuk gaat is vrij nutteloos, vind ik dan.
En na het bestellen en laten hönen eerst goed afstellen .
O dat rijdt ook niet verkeerd, al vind ik optrekken leuker dan een hoge top, bij mijn MT8 dan, de Yamaha is weer een heel ander verhaal .
|
|
|
|
Frysk |
17-8-2008 22:29 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Dat kan ik me goed voorstellen, ik werd niet eens boos toen mijn MT8 ermee stopte, ik dacht alleen maar, hmm heerlijk, lekker stuk wandelen (10 km ). Boos worden op iets wat stuk gaat is vrij nutteloos, vind ik dan.
En na het bestellen en laten hönen eerst goed afstellen .
O dat rijdt ook niet verkeerd, al vind ik optrekken leuker dan een hoge top, bij mijn MT8 dan, de Yamaha is weer een heel ander verhaal .
ja ik flipte eerst ook altijd, maar laatste tijd denk ik echt zo van.. kan gebeuren.. kost weer wat geld naja dan maar al
naja kijk met kuip vind ik een hoge snelheid gewoon mooi iig op een race model, op een crosser vind ik 110/120 ook meer dan genoeg (windvangers )
ja afstellen @ dyno.. kost dat ongeveer ?
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-8-2008 om 22:29 uur.
|
|
giggitybyte |
|
- Kevin - |
17-8-2008 22:36 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ja ik flipte eerst ook altijd, maar laatste tijd denk ik echt zo van.. kan gebeuren.. kost weer wat geld naja dan maar al
naja kijk met kuip vind ik een hoge snelheid gewoon mooi iig op een race model, op een crosser vind ik 110/120 ook meer dan genoeg (windvangers )
ja afstellen @ dyno.. kost dat ongeveer ?
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 17-8-2008 om 22:29 uur.
Ik flipte eerst ook altijd? Ik ben nog nooit geflipt toen er iets stuk ging.
Hmm volledig mee eens, top van mijn racer is ongeveer 275 km/u, van mijn MT8 eerst 147 km/u, maar nu 126 km/u en trekt harder op dan eerst .
Afstellen @ Dyno (zelf gedaan) + twee testruns (met behulp van een kennis die daar werkte) kostte me een zak gevulde koeken voor alle monteurs van de werkplaats en nog een paar voor de verkopers etc. . Het was een vestiging van Bruggeman Motoren. Je moet gewoon de juiste mensen kennen .
|
|
|
|
Frysk |
17-8-2008 22:39 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Ik flipte eerst ook altijd? Ik ben nog nooit geflipt toen er iets stuk ging.
Hmm volledig mee eens, top van mijn racer is ongeveer 275 km/u, van mijn MT8 eerst 147 km/u, maar nu 126 km/u en trekt harder op dan eerst .
Afstellen @ Dyno (zelf gedaan) + twee testruns (met behulp van een kennis die daar werkte) kostte me een zak gevulde koeken voor alle monteurs van de werkplaats en nog een paar voor de verkopers etc. . Het was een vestiging van Bruggeman Motoren. Je moet gewoon de juiste mensen kennen .
nee maar ik werd altijd wel woedend als er iets stuk ging ... Resultaat --> Meer kapotte onderdelen..
Dus dat heb ik me wel afgeleerd :P
naja wat zou dat gewoonweg ongeveer kosten denk je ? heb nog nooit een testrun gedaan oid dus ik zou het ook niet weten
|
|
giggitybyte |
|
Derbi-Olaf |
17-8-2008 22:40 |
|
Frysk |
17-8-2008 22:41 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
Derbi-Olaf |
17-8-2008 22:42 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 18698 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 17 van 27
|
|