Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Motorisch Honda NS-1 Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Motorisch Honda NS-1 Frysk
Pagina 10 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 9-5-2008 21:13 Print reply

Posts: 13830
wow conjo daar komen we idd achter

heeft die vent mooi gedaan gek...

btw hoe heeft hij die kop uitgedraait? op CNC bank of conventioneel ?
als ie dan conventioneel heeft gedaan, hoe heeft hij die radius er in gekregen? stuk toolbit oid ?

owja trouwens is dit die cilinder die ik ooit voor je geboord heb?

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 9-5-2008 om 21:14 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 9-5-2008 22:02 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
wow conjo daar komen we idd achter

heeft die vent mooi gedaan gek...

btw hoe heeft hij die kop uitgedraait? op CNC bank of conventioneel ?
als ie dan conventioneel heeft gedaan, hoe heeft hij die radius er in gekregen? stuk toolbit oid ?

owja trouwens is dit die cilinder die ik ooit voor je geboord heb?

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 9-5-2008 om 21:14 uur.



ik denk niet dat jouke een CNC bank heeft, maar dat weet ik niet zeker.

en dit is de cilinder die jij geboord hebt ja


hier is trouwens een poortmapje, met bijbehorende timingen, TA's en BMEP

berekening van de spoelpoorten klopt nog van geen kant, oppervlakte/TA/BMEP enzo, dus daar niet op letten. die halen het gemiddelde BMEP ook flink omlaag zoals je ziet.



Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-5-2008 om 22:03 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 9-5-2008 22:06 Print reply

Posts: 13830
ow heeft hij hem opnieuw geboord ?

of alleen getuned ?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kenny77 9-5-2008 22:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


kom jij achter

afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding



Ziet er netjes uit!
 
ikkejw 9-5-2008 22:10 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ow heeft hij hem opnieuw geboord ?

of alleen getuned ?


ja alleen getuned, en kop uitgedraaid
 
Preserve nature - Always wear a helmet
markRD 9-5-2008 23:07 Print reply

Posts: 1181
Wat voor een programma is dit??

Ik denk verhoudingen te zien van inlaatoppervlak en spoelen tot doortlaat carburatie of haal ik nu uitkomsten met ingevulde gegevens door de war?!?

http://img151.images...2942/ns1tunedfs1.png


Naja, Ziet er goed uit tot nu toe!
 
Tombrom 9-5-2008 23:19 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Wat voor een programma is dit??

Ik denk verhoudingen te zien van inlaatoppervlak en spoelen tot doortlaat carburatie of haal ik nu uitkomsten met ingevulde gegevens door de war?!?

http://img151.images...2942/ns1tunedfs1.png


Naja, Ziet er goed uit tot nu toe!


heeft jw zelf gemaakt ofzo
 
ikkejw 10-5-2008 1:37 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Wat voor een programma is dit??

Ik denk verhoudingen te zien van inlaatoppervlak en spoelen tot doortlaat carburatie of haal ik nu uitkomsten met ingevulde gegevens door de war?!?

http://img151.images...2942/ns1tunedfs1.png


Naja, Ziet er goed uit tot nu toe!



ja dat progje heb ik zelf gemaakt

tis nog lang niet af dus de veel van de berekeningen kloppen nog niet helemaal

ik heb nog wat verbeteringen aangebracht in het berekenen van de oppervlakte van de poorten, van de uitlaatpoort en blowdown heb ik de BMEP nu 100% zeker. die zijn namelijk 11 en 12 bar

de spoelpoorten kan ik nog niet zeker zeggen omdat die in een hoek op de cilinder zitten, en dat rekent wat moeilijk. maar die hebben ook ongeveer een BMEP van 11 bar.

daarmee kun je zeker zo'n 26 pk halen met een goeie uitlaat!
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 10-5-2008 1:38 Print reply

Posts: 34930
tof ofniet nsr250 vork doe ik vd week op de post, en tijdelijk nsr ff rijdend maken totdat ns1 helemaal in elkaar kan ben benieuwd hoe hij zal lopen
whaat 26pk ?! Reken maar 24 op achterwiel ? Heb ook kop nog op maat en hpi dan he Jouke zei dat ik als membraan 2 grote kleppen kon gebruiken ( dus ipv 4 kleine maar 2 grote)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-5-2008 om 1:44 uur.
 
giggitybyte
ikkejw 10-5-2008 1:51 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
tof ofniet nsr250 vork doe ik vd week op de post, en tijdelijk nsr ff rijdend maken totdat ns1 helemaal in elkaar kan ben benieuwd hoe hij zal lopen

whaat 26pk ?! Reken maar 24 op achterwiel ? Heb ook kop nog op maat en hpi dan he Jouke zei dat ik als membraan 2 grote kleppen kon gebruiken ( dus ipv 4 kleine maar 2 grote)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-5-2008 om 1:44 uur.



ja vind maar eens zo'n grote klep

alhoewel... voor peugeot 103 zijn er polini 1-kleps race membramen te krijgen. misschien kun je zoiets pas maken? weet niet hoe breed dat is verder
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 10-5-2008 1:56 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ja vind maar eens zo'n grote klep


er zijn van die carbon vellen jouke kan er wel aan komen
 
giggitybyte
ikkejw 10-5-2008 10:06 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

er zijn van die carbon vellen jouke kan er wel aan komen



ooh, dan komt t wel goed
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 10-5-2008 10:27 Print reply

Posts: 34930
heb er echt zin in om hier mee te rijden he , zal morgenmiddag ff NSR in elkaar zetten met dit blokje
 
giggitybyte
markRD 10-5-2008 15:37 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ja dat progje heb ik zelf gemaakt

tis nog lang niet af dus de veel van de berekeningen kloppen nog niet helemaal

ik heb nog wat verbeteringen aangebracht in het berekenen van de oppervlakte van de poorten, van de uitlaatpoort en blowdown heb ik de BMEP nu 100% zeker. die zijn namelijk 11 en 12 bar

de spoelpoorten kan ik nog niet zeker zeggen omdat die in een hoek op de cilinder zitten, en dat rekent wat moeilijk. maar die hebben ook ongeveer een BMEP van 11 bar.

daarmee kun je zeker zo'n 26 pk halen met een goeie uitlaat!




Verse shit! Mogen wij het ook zien als het klaar is?!

Hier trouwens nog een interessant stukje met formules waar je misschien uit kan opmaken: http://www.tsrsoftware.com/bmep.htm

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 10-5-2008 om 15:41 uur.
 
Frysk 12-5-2008 18:15 Print reply

Posts: 34930





ja dat onderste ding vergt nog wat aandacht en plamuur
 
giggitybyte

Dit topic is 18706 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved