knulla |
15-3-2008 18:39 |
Posts: 2953 |
wees eens duidelijker
|
|
look its them duke boys! |
|
vespa_hein |
15-3-2008 18:40 |
Posts: 466 |
wat zijn de optie's eerst alles stralen en dan spuiten of coaten? of weet ik veel, wat julie het mooiste lijkt
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
15-3-2008 19:22 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
wat zijn de optie's eerst alles stralen en dan spuiten of coaten? of weet ik veel, wat julie het mooiste lijkt
voor het frame én je blok?
Frame: stralen en coaten
blokje: stralen, en coaten
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 15-3-2008 om 19:22 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Frysk |
15-3-2008 19:35 |
Posts: 34928 |
spuit hem eerst even goed af.
|
|
giggitybyte |
|
vespa_hein |
16-3-2008 13:23 |
Posts: 466 |
ok, thanks. weet iemand mis hoeveel het ong. gaat kosten?
|
|
|
|
vespa_hein |
17-3-2008 9:44 |
Posts: 466 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
voor het frame én je blok?
Frame: stralen en coaten
blokje: stralen, en coaten
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 15-3-2008 om 19:22 uur.
blokje daarna nog in de blanke lak of hoeft dat dan niet meer?
|
|
|
|
Baasbas |
17-3-2008 12:53 |
Posts: 2176 |
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Blukaap2 |
17-3-2008 13:36 |
Posts: 9953 |
Stralen en spuiten voor het frame.
Coating hoeft dr maar een heel klein scheurtje in te zitten, als daar water onder komt springt binnen de kortste keren de lak dr af en goed spuitwerk is net zo stevig.
Blok zou ik niet stralen, je kunt wel de losse deksels stralen en daarna spuiten (hoeft niet perse met hittebestendige lak, zeker deksels niet).
En 500000x schoon maken, anders kost het je je blok door dat grit.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
17-3-2008 13:40 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Stralen en spuiten voor het frame.
Coating hoeft dr maar een heel klein scheurtje in te zitten, als daar water onder komt springt binnen de kortste keren de lak dr af en goed spuitwerk is net zo stevig.
Blok zou ik niet stralen, je kunt wel de losse deksels stralen en daarna spuiten (hoeft niet perse met hittebestendige lak, zeker deksels niet).
En 500000x schoon maken, anders kost het je je blok door dat grit.
het moet idd goed schoongemaakt worden als je iets straalt. dat grid is moordend voor je blok.
frame en blok zou ik laten moffelen. dat is een heel stevige laklaag
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Citta92 |
17-3-2008 13:42 |
Posts: 614 |
frame laten glasparelstralen en daarna coaten (beter dan spuit!!)
En blok zelf goed opschuren tot korel 1200 of 800 en daarna met hittebestendige of gewoon zwarte lak zelf goed spuiten .
Als je beginnende spuiter ben oefen dat eerst goed voordat je je blok gaat spuiten.
Mvg
|
|
|
|
Joel_koningslust |
17-3-2008 13:53 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
frame laten glasparelstralen en daarna coaten (beter dan spuit!!)
En blok zelf goed opschuren tot korel 1200 of 800 en daarna met hittebestendige of gewoon zwarte lak zelf goed spuiten .
Als je beginnende spuiter ben oefen dat eerst goed voordat je je blok gaat spuiten.
Mvg
coaten ben ik niet zon fan van, dat is nl heel gevoelig voor steenslag. en als je coating eenmaal beschadigd is dan is het binnen een paar weken helemaal vern**kt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Harold |
17-3-2008 14:06 |
Posts: 1052 |
Blok zou ik gewoon helemaal leeghalen en glasparelen(beslist niet met gewoon grit) -> goed schoon maken -> dan zou het mooiste zijn met 2 K lak: kan tegen een stootje en tegen chemicalien, of onderlaag me alu/zink spray (is tot 350 hittebestendig) en dan met motip velgspray (kan ook goed tegen chemicalien, net iets beter dan de gewone spuitbussen).
Blok coaten zou ik niet doen. Als sommige coatingen een tijd in olie of benzine staat word het week en laat het los. Het is ook een enorm gedoe om alle pasvlakken netjes afgedekt te krijgen en alle gaten dicht voor het coaten.
Frame zou ik gewoon laten coaten: is slagvast / elastisch en kan juist WEL tegen steen slag. 2k lak slaat met steenslag juist kapot omdat het zo hard is.
Powdercoaten is ook nog eens 5 keer zo goedkoop dan in 2k lak te laten spuiten.
De enige reden die ik kan bedenken om een frame niet te coaten is dat het net iets minder glanst dan 2k lak. Daarom laat je kapjes enz wel spuiten.
|
|
|
|
vespa_hein |
17-3-2008 20:49 |
Posts: 466 |
kijk de carburateurs heb ik nu die bovenste kapjes gepolijst (weet niet hoe ze heten:P) maar de rest kan ik amper bij, wat is hier de beste oplossing voor?
|
|
|
|
Elco |
17-3-2008 20:50 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
kijk de carburateurs heb ik nu die bovenste kapjes gepolijst (weet niet hoe ze heten:P) maar de rest kan ik amper bij, wat is hier de beste oplossing voor? afbeelding
glasparelen en zwart spuiten, of gewoon zwart spuiten, en dan kleine onderdelen mooi polijsten
|
|
|
|
vespa_hein |
17-3-2008 20:53 |
Posts: 466 |
okeej, enig idee hoe duur dat glasparelen is?
|
|
|
|