Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vr...
|
Pagina 34 van 37
|
Dit topic is 15055 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 16:10 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ja is wel omslachtig, maar als je ziet wat die andere kerel allemaal heb moeten verlassen en kitten wordt je ook niet vrolijk.
en aangezien ik niet echt kaas heb gegeten van poort timingen blowdowns ed lijkt dit mij het makkelijkst
ik denk dat ik zelf met een ophoogplaat ga werken. dan hoef ik ook geen enorm blok aan het carter te lassen om de tapeinden op te zetten. die komen namelijk met mijn cilinder zon 2 cm buiten het blok
ik hoop deze week nog een setje carters te kunnen bestellen, dan maak ik wel een nieuw topic in dit project puur en alleen over het blok
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Erik 39 |
5-9-2008 16:19 |
Posts: 15088 |
Die schijf is echt geil!
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 16:23 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Die schijf is echt geil!
en groot
k heb er al boden van 70+ euro op gehad. en ik heb hem zelf voor 25 gekocht
maar ik houdt deze nog zeker, k vind um wel tof. wel raar dat t hart tov de schijf zelf best wel veel kan bewegen. maarja, t schijnt zo te moeten omdat hij fully floater is
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
5-9-2008 16:27 |
Posts: 1061 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ik denk dat ik zelf met een ophoogplaat ga werken. dan hoef ik ook geen enorm blok aan het carter te lassen om de tapeinden op te zetten. die komen namelijk met mijn cilinder zon 2 cm buiten het blok
ik hoop deze week nog een setje carters te kunnen bestellen, dan maak ik wel een nieuw topic in dit project puur en alleen over het blok
dan draai je gewoon een end van de voet van de cilinder af?
dat is eigenlijk ook wel een heel goed idee! niet heel veel werk ook.
Maar waarom de krukas van de YZ ook al weer?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 16:31 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]
dan draai je gewoon een end van de voet van de cilinder af?
dat is eigenlijk ook wel een heel goed idee! niet heel veel werk ook.
Maar waarom de krukas van de YZ ook al weer?
ik moet nog even kijken hoe het met de hoogte van een mbx cilindervoet zit tov de yz cilindervoet. dan weet ik pas of de cilinder afgedraaid moet worden en zoja hoeveel
en de yz krukas gebruik ik gewoon omdat die direct de goede penmaat heeft voor de zuigers van yz. en hij is volledig in balans, ook is die helemaal vol, dus goede carterdruk. en hij is natuurlijk gewoon stevig genoeg voor 25+ pk's
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
5-9-2008 16:42 |
Posts: 1061 |
oja die balans is natuurlijk ook wel belangrijk
dat was ook 1 van mijn redenen
al een planning van wanneer?
ik ga van de winter aan de tekentafel zitten. Ben nog niet helemaal heer en meester met inventor, maar dit wordt een leuke oefening
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
5-9-2008 16:44 |
Posts: 1061 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ik denk dat ik zelf met een ophoogplaat ga werken. dan hoef ik ook geen enorm blok aan het carter te lassen om de tapeinden op te zetten. die komen namelijk met mijn cilinder zon 2 cm buiten het blok
ik hoop deze week nog een setje carters te kunnen bestellen, dan maak ik wel een nieuw topic in dit project puur en alleen over het blok
nog ff over die ophoogplaat (ben lastig he )
als je zoveel verschil heb in de spoelpoorten, dan krijg je ook een mega verloop in een kort stuk.
Dus van ori spoelpoorten --> YZ spoelpoorten
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 16:53 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
oja die balans is natuurlijk ook wel belangrijk
dat was ook 1 van mijn redenen
al een planning van wanneer?
ik ga van de winter aan de tekentafel zitten. Ben nog niet helemaal heer en meester met inventor, maar dit wordt een leuke oefening
als ik deze week de carters ga bestellen dan ga ik er zowiezo de komende weken mee aan de slag
in 4 a 5 weken hoop ik de cilinder en krukas erin te hebben
dan nog even kijken wat ik met de koppeling en versnellingsbak ga doen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 16:54 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]
nog ff over die ophoogplaat (ben lastig he )
als je zoveel verschil heb in de spoelpoorten, dan krijg je ook een mega verloop in een kort stuk.
Dus van ori spoelpoorten --> YZ spoelpoorten
dat laat je gewoon overlopen als een gewoon carter
dus er word ook wel in de ori spoelpoorten gefreest enz. je gaat niet in 1 cm van mbx naar yz
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
5-9-2008 16:56 |
Posts: 1061 |
dan is het toch nog een redelijk verloop? of ben ik nou scheel
maar ik kijk uit naar de foto's/werken!
succes
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 17:01 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dan is het toch nog een redelijk verloop? of ben ik nou scheel
maar ik kijk uit naar de foto's/werken!
succes
het zal idd nog aardig wat frezen zijn denk ik. al zijn de spoelers van de yz niet mega groot
ik vermoed dat de carters van de buitenkant nog iets opgesmeert moeten worden
dit is de yz cilinder
zoals je ziet zijn de spoelers zon 35mm lang ofzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
5-9-2008 17:04 |
Posts: 1061 |
ok ja dat bedoelde ik
defcon?
edit:
opboren!!!
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 5-9-2008 om 17:05 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 17:06 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ok ja dat bedoelde ik
defcon?
edit:
opboren!!!
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 5-9-2008 om 17:05 uur.
k weet het nog niet. of oplassen, of defcon, of kneedalu
en er valt weinig meer op te boren aan die cilinder hij is al flink getuned
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
5-9-2008 17:09 |
Posts: 1061 |
bedoel meer de boring
hemd is dik zat, of wordt dit overkill
Edit:
kan eventueel wel een koppeling voor je uitdraaien
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 5-9-2008 om 17:10 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 17:22 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Dit topic is 15055 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 34 van 37
|
|