Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vr...
Pagina 34 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 5-9-2008 16:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ja is wel omslachtig, maar als je ziet wat die andere kerel allemaal heb moeten verlassen en kitten wordt je ook niet vrolijk.

en aangezien ik niet echt kaas heb gegeten van poort timingen blowdowns ed lijkt dit mij het makkelijkst


ik denk dat ik zelf met een ophoogplaat ga werken. dan hoef ik ook geen enorm blok aan het carter te lassen om de tapeinden op te zetten. die komen namelijk met mijn cilinder zon 2 cm buiten het blok

ik hoop deze week nog een setje carters te kunnen bestellen, dan maak ik wel een nieuw topic in dit project puur en alleen over het blok
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Erik 39 5-9-2008 16:19 Print reply

Posts: 15088
Die schijf is echt geil!
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Joel_koningslust 5-9-2008 16:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Die schijf is echt geil!


en groot

k heb er al boden van 70+ euro op gehad. en ik heb hem zelf voor 25 gekocht

maar ik houdt deze nog zeker, k vind um wel tof. wel raar dat t hart tov de schijf zelf best wel veel kan bewegen. maarja, t schijnt zo te moeten omdat hij fully floater is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 5-9-2008 16:27 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ik denk dat ik zelf met een ophoogplaat ga werken. dan hoef ik ook geen enorm blok aan het carter te lassen om de tapeinden op te zetten. die komen namelijk met mijn cilinder zon 2 cm buiten het blok

ik hoop deze week nog een setje carters te kunnen bestellen, dan maak ik wel een nieuw topic in dit project puur en alleen over het blok


dan draai je gewoon een end van de voet van de cilinder af?
dat is eigenlijk ook wel een heel goed idee! niet heel veel werk ook.

Maar waarom de krukas van de YZ ook al weer?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 5-9-2008 16:31 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


dan draai je gewoon een end van de voet van de cilinder af?
dat is eigenlijk ook wel een heel goed idee! niet heel veel werk ook.

Maar waarom de krukas van de YZ ook al weer?



ik moet nog even kijken hoe het met de hoogte van een mbx cilindervoet zit tov de yz cilindervoet. dan weet ik pas of de cilinder afgedraaid moet worden en zoja hoeveel

en de yz krukas gebruik ik gewoon omdat die direct de goede penmaat heeft voor de zuigers van yz. en hij is volledig in balans, ook is die helemaal vol, dus goede carterdruk. en hij is natuurlijk gewoon stevig genoeg voor 25+ pk's
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 5-9-2008 16:42 Print reply

Posts: 1061
oja die balans is natuurlijk ook wel belangrijk
dat was ook 1 van mijn redenen

al een planning van wanneer?
ik ga van de winter aan de tekentafel zitten. Ben nog niet helemaal heer en meester met inventor, maar dit wordt een leuke oefening
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 5-9-2008 16:44 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ik denk dat ik zelf met een ophoogplaat ga werken. dan hoef ik ook geen enorm blok aan het carter te lassen om de tapeinden op te zetten. die komen namelijk met mijn cilinder zon 2 cm buiten het blok

ik hoop deze week nog een setje carters te kunnen bestellen, dan maak ik wel een nieuw topic in dit project puur en alleen over het blok


nog ff over die ophoogplaat (ben lastig he )

als je zoveel verschil heb in de spoelpoorten, dan krijg je ook een mega verloop in een kort stuk.

Dus van ori spoelpoorten --> YZ spoelpoorten
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 5-9-2008 16:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
oja die balans is natuurlijk ook wel belangrijk
dat was ook 1 van mijn redenen

al een planning van wanneer?
ik ga van de winter aan de tekentafel zitten. Ben nog niet helemaal heer en meester met inventor, maar dit wordt een leuke oefening


als ik deze week de carters ga bestellen dan ga ik er zowiezo de komende weken mee aan de slag

in 4 a 5 weken hoop ik de cilinder en krukas erin te hebben

dan nog even kijken wat ik met de koppeling en versnellingsbak ga doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 5-9-2008 16:54 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


nog ff over die ophoogplaat (ben lastig he )

als je zoveel verschil heb in de spoelpoorten, dan krijg je ook een mega verloop in een kort stuk.

Dus van ori spoelpoorten --> YZ spoelpoorten



dat laat je gewoon overlopen als een gewoon carter

dus er word ook wel in de ori spoelpoorten gefreest enz. je gaat niet in 1 cm van mbx naar yz
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 5-9-2008 16:56 Print reply

Posts: 1061
dan is het toch nog een redelijk verloop? of ben ik nou scheel
maar ik kijk uit naar de foto's/werken!

succes
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 5-9-2008 17:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dan is het toch nog een redelijk verloop? of ben ik nou scheel
maar ik kijk uit naar de foto's/werken!

succes



het zal idd nog aardig wat frezen zijn denk ik. al zijn de spoelers van de yz niet mega groot

ik vermoed dat de carters van de buitenkant nog iets opgesmeert moeten worden

dit is de yz cilinder



zoals je ziet zijn de spoelers zon 35mm lang ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 5-9-2008 17:04 Print reply

Posts: 1061
ok ja dat bedoelde ik

defcon?

edit:
opboren!!!

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 5-9-2008 om 17:05 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 5-9-2008 17:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ok ja dat bedoelde ik

defcon?

edit:
opboren!!!

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 5-9-2008 om 17:05 uur.



k weet het nog niet. of oplassen, of defcon, of kneedalu


en er valt weinig meer op te boren aan die cilinder hij is al flink getuned
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 5-9-2008 17:09 Print reply

Posts: 1061
bedoel meer de boring
hemd is dik zat, of wordt dit overkill

Edit:
kan eventueel wel een koppeling voor je uitdraaien

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 5-9-2008 om 17:10 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 5-9-2008 17:22 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
bedoel meer de boring
hemd is dik zat, of wordt dit overkill

Edit:
kan eventueel wel een koppeling voor je uitdraaien

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 5-9-2008 om 17:10 uur.



t hemd is niet super dik hoor. hij word wss een overmaatje extra geboord. maar t hemd lijkt heel dik, maar er is ongeveer 2 mm gietijzer en die andere 8mm zijn alu. dus dan moet hij n nicasil wandje en dat was ik niet van plan

en dat van die koppeling houdt ik in mn achterhoofd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 15055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 34 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved