Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vr...
Pagina 33 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 4-9-2008 19:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


helaas niet meer, iedereen vraagt me om MBX carters maar heb alleen nog 1 setjes NS1 carters liggen (denk ik )



jammer


dan ga ik opzoek naar een ander mbx blokje ofzo


als het gaat lukken word de setup dus

mbx carters
yz125 kruk
yz125 cilinder+kop ( kop met verwisselbare verbrandingsruimte )
yz125 membraam
32mm carb
opmaat uitlaatje
rotor ontsteking
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
supermotaaah 4-9-2008 19:03 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



jammer


dan ga ik opzoek naar een ander mbx blokje ofzo


als het gaat lukken word de setup dus

mbx carters
yz125 kruk
yz125 cilinder+kop ( kop met verwisselbare verbrandingsruimte )
yz125 membraam
32mm carb
opmaat uitlaatje
rotor ontsteking


dat wilt wel gaan lopen dan
 
:|
Joel_koningslust 4-9-2008 19:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]


dat wilt wel gaan lopen dan


niet hard

k wil liever wat extra koppel en 90 loopt dan dat hij 130 gaat en dat ik daar n kilometer over moet doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 4-9-2008 19:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



jammer


dan ga ik opzoek naar een ander mbx blokje ofzo


als het gaat lukken word de setup dus





mbx carters
yz125 kruk
yz125 cilinder+kop ( kop met verwisselbare verbrandingsruimte )
yz125 membraam
32mm carb
CR80 versnellingsbak
opmaat uitlaat
 
giggitybyte
Joel_koningslust 4-9-2008 19:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



mbx carters
yz125 kruk
yz125 cilinder+kop ( kop met verwisselbare verbrandingsruimte )
yz125 membraam
32mm carb
CR80 versnellingsbak
opmaat uitlaat



als ik zon bak vind dan wil ik er wel een

anders word het gewoon een normale 6bak. of mischien bestel ik wat tandwielen uit zweden, die vallen ook wel mee in de prijs
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 4-9-2008 19:11 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



als ik zon bak vind dan wil ik er wel een

anders word het gewoon een normale 6bak. of mischien bestel ik wat tandwielen uit zweden, die vallen ook wel mee in de prijs


uit zweden ?

link
 
giggitybyte
Joel_koningslust 4-9-2008 19:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


uit zweden ?

link


die vms ofzoiets. waar sypie toen die uitlaatberekening heeft laten maken

die heeft of had tandwielensets die omgerekend maar 215euro kosten

en diet moet je dan op je normale 6bak assen zetten en dan heb je een close ratio bak
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 4-9-2008 19:29 Print reply
Posts: 7168
ziet er nice uit.
respect
 
Markjo 4-9-2008 23:01 Print reply

Posts: 1061
zo'n 125 is toch ook allemaal hoogtoerig?
De meeste crossers doen onderin helemaal geen ruk (relatief gezien dan)

of ga je de cilinder aanpakken zodat de pb lager in toeren komt te liggen= meer koppel?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 4-9-2008 23:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
zo'n 125 is toch ook allemaal hoogtoerig?
De meeste crossers doen onderin helemaal geen ruk (relatief gezien dan)

of ga je de cilinder aanpakken zodat de pb lager in toeren komt te liggen= meer koppel?



aan de cilinder ga ik weinig doen denk ik, die is al getuned en alles dus daar ga ik verder niks meer aan doen ( behalve ff honen en nieuwe zuiger erin )


en zon ding is opzich best wel laagtoerig hoor, t is een oude crosser he. geen ding uit 2000

uiteraard zal hij ook niet echt laagtoerig worden. maar hij moet iig genoeg koppel hebben om ook gewoon rustig te toeren




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ziet er nice uit.
respect


bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 4-9-2008 om 23:07 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 4-9-2008 23:16 Print reply

Posts: 1061
ok dan!
Ik hoop dat jij eerder begint dan ik, dan kan ik een hoop van je afkijken

Wat is de rede dat je voor MBX carters wil gaan? Een MBX heeft toch een kleinere slag dan een MT8 blok? of komt de MBX meer overeen dan de mt8?

iig heel veel succes! je staat in m'n watchlist
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 4-9-2008 23:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ok dan!
Ik hoop dat jij eerder begint dan ik, dan kan ik een hoop van je afkijken

Wat is de rede dat je voor MBX carters wil gaan? Een MBX heeft toch een kleinere slag dan een MT8 blok? of komt de MBX meer overeen dan de mt8?

iig heel veel succes! je staat in m'n watchlist



de vorm van een mbx blok past netter in mn frame

verder geen verschil. de krukas van de yz moet er toch inkomen dus die slag word gewoon als een originele yz

en afkijken zal moeilijk gaan denk ik, jij wilt het iig heel anders aanpakken dan ik wou doen. maar ik zal de volledige opbouw van het blok hier posten als jij er geinteresseerd in bent
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 4-9-2008 23:27 Print reply

Posts: 1061
jazeker!
denk niet dat ik de enige zal zijn.

maar dan hou ik jou ideetje als back-up
't is toch een hele klus om het op mijn manier te doen, en er zal vast wel een rede zijn waarom het niet lukt

Maar als ik er aan toe ben zal ik ook alles posten
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 4-9-2008 23:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
jazeker!
denk niet dat ik de enige zal zijn.

maar dan hou ik jou ideetje als back-up
't is toch een hele klus om het op mijn manier te doen, en er zal vast wel een rede zijn waarom het niet lukt

Maar als ik er aan toe ben zal ik ook alles posten


jou idee is idd vrij moeilijk. dat zou iig niet mij keuze zijn

een cilinder van een oude 125cc crosser komt vaak wel ongeveer oveeen met een mt8 blok ( qua slag iig )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 4-9-2008 23:50 Print reply

Posts: 1061
ja is wel omslachtig, maar als je ziet wat die andere kerel allemaal heb moeten verlassen en kitten wordt je ook niet vrolijk.

en aangezien ik niet echt kaas heb gegeten van poort timingen blowdowns ed lijkt dit mij het makkelijkst
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 15056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 33 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved