Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 750 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vr...
Pagina 2 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 10-3-2008 20:20 Print reply

Posts: 14514
ik heb wat foto's toegevoegd van het begin van mn remschijfadaptor zodat de 280mm schijf erop kon, de naaf moet nu wel wat uit de midden gespaakt worden, maar de wielen worden toch opnieuw gespaakt dus dat boeit niet.

toen ik klaar was, kapte de camera ermee. ben nu de batterijen aan het laden dus over ongeveer 10minuten komt er een foto van het eindresultaat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Elco 10-3-2008 20:26 Print reply
Posts: 4527
die nsr wielen erin is mooier maar die ankerplaat, hoeveel mm is dat?
 
Joel_koningslust 10-3-2008 20:28 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
die nsr wielen erin is mooier maar die ankerplaat, hoeveel mm is dat?


die nsr wielen zijn wel mooi van de zijkant. maar van de achterkant niet. en het is veels te veel werk om dat passend te maken ( mischien komt dat ooit nog )


die ankerplaat is 5mm dik aluminium. mischien dat ik hem nog in staal namaak als blijkt dat dit niet sterk genoeg is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Han - 10-3-2008 20:31 Print reply

Posts: 9667
doe je daluk eerst gewoon die plaat op je velg bouten en dan de schijf op de bout ofwat?

Neem aan dat je gewoon draad in die plaat tapt?
 
<10.000 posts
Joel_koningslust 10-3-2008 20:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
doe je daluk eerst gewoon die plaat op je velg bouten en dan de schijf op de bout ofwat?

Neem aan dat je gewoon draad in die plaat tapt?


nee, eerst de boutjes die door de naaf gaan erop duwen. dan de schijf erop draaien. dan de plaat met schijf op de velg leggen en vast draaien. best wel een priegelwerk. ik heb geen draad in die plaat getapt omdat het maar 5mm dik is en het is alu. dat draai ik direct kapot

ik ga nu even een foto maken van hoe hij erop zit ( wel nog op rr velg, morgen zet ik hem voor even op mn sm velg )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Rick_koningslust 10-3-2008 20:51 Print reply

Posts: 1467
whaha.. pasring van de remschijf opmaat geveild
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Joel_koningslust 10-3-2008 20:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
whaha.. pasring van de remschijf opmaat geveild


en helemaal op de mm precies wijkt helemaal niets af . alles nog nagemeten enz met meeklokje en waterpas
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Makrolon 10-3-2008 20:57 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


en helemaal op de mm precies wijkt helemaal niets af . alles nog nagemeten enz met meeklokje en waterpas

respect ^^
 
KTM 525 EXC Supermoto
Joel_koningslust 10-3-2008 21:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

respect ^^


ik moet toch iets doen tegen verveling. hopen dat mn metingen voor de sm velg goed gegaan zijn. anders kan ik weer opnieuw beginnen.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 10-3-2008 21:19 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb wat foto's toegevoegd van het begin van mn remschijfadaptor zodat de 280mm schijf erop kon, de naaf moet nu wel wat uit de midden gespaakt worden, maar de wielen worden toch opnieuw gespaakt dus dat boeit niet.

toen ik klaar was, kapte de camera ermee. ben nu de batterijen aan het laden dus over ongeveer 10minuten komt er een foto van het eindresultaat



naaf uit het midden = schommelen ... zou het niet oden
 
giggitybyte
Joel_koningslust 10-3-2008 21:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



naaf uit het midden = schommelen ... zou het niet oden



niet in hoogte uit het midden, maar in de breedte. dat doen ze vaker bij sm's omdat die vaker niet uitkomen met remmen in het wiel.


de velgen worden mischien bij haan wheels gespaakt omdat ik uit de midden spaken zelf niet kan


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 10-3-2008 om 21:22 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 10-3-2008 21:22 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



niet in hoogte uit het midden, maar in de breedte. dat doen ze vaker bij sm's omdat die vaker niet uitkomen met remmen in het wiel.





snap het niet

btw ligt het aan mij of roest die roestu nu echt zo verschrikkelijk

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-3-2008 om 21:24 uur.
 
giggitybyte
Joel_koningslust 10-3-2008 21:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



snap het niet

btw ligt het aan mij of roest die roestu nu echt zo verschrikkelijk

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-3-2008 om 21:24 uur.



k hoop dat dit tekeningetje het duidelijker maakt

rood is velg+naaf doorsnede, blauw spaken en geel de schijf



en het roesten valt best mee als je hem goed onderhoud, maar het frame dat je op de foto's ziet is half kaal geschuurde en heeft toen een half jaar buiten gelegen en een half jaar tussen de ammoniacdampen in een koeienstal
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 10-3-2008 21:37 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



k hoop dat dit tekeningetje het duidelijker maakt

rood is velg+naaf doorsnede, blauw spaken en geel de schijf

afbeelding

en het roesten valt best mee als je hem goed onderhoud, maar het frame dat je op de foto's ziet is half kaal geschuurde en heeft toen een half jaar buiten gelegen en een half jaar tussen de ammoniacdampen in een koeienstal



ooh juist ja nu snap ik het

niet best .. maarja ligt denk ik ook wel wat aan de metaalsoort die rieju gebruikte... want heb ooit een redelijk kaalgevreten (afbijt) suzuki TSX frame buiten laten liggen , 2,5 maand! (was hem vergeten )
zat wel wat roest op vooral bij de ophangbeugeltjes en meer vliegroest. na een beetje schuren zag ik al helder schoon metaal wat niet extreem ingevreten was...

maar dat van die velg is opzich wel een goed idee

btw

DOE ER EEN ANDERE KAPPENSET + TANK OP!

dit is facking lelik


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-3-2008 om 21:38 uur.
 
giggitybyte
Joel_koningslust 10-3-2008 21:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ooh juist ja nu snap ik het

niet best .. maarja ligt denk ik ook wel wat aan de metaalsoort die rieju gebruikte... want heb ooit een redelijk kaalgevreten (afbijt) suzuki TSX frame buiten laten liggen , 2,5 maand! (was hem vergeten )
zat wel wat roest op vooral bij de ophangbeugeltjes en meer vliegroest. na een beetje schuren zag ik al helder schoon metaal wat niet extreem ingevreten was...

maar dat van die velg is opzich wel een goed idee

btw

DOE ER EEN ANDERE KAPPENSET + TANK OP!

dit is facking lelik


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-3-2008 om 21:38 uur.


er komen bewerkte gespoten kappen op. en een ktm ( oid ) voorkapje

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 15041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved