Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - joel's rieju opknappen [Algemene vr...
Pagina 10 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 31-3-2008 19:08 Print reply

Posts: 14514
k zie wel dat ik een foute foto heb gepost, die op de vorige foto heeft de ketting aan de goede kant. die van mij aan de "verkeerde"
maar dan draai ik het wiel wel om ofzo

dit is de goede foto

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 31-3-2008 20:20 Print reply

Posts: 14514
ik heb net ff het lege blokje eronder gehangen. ik haal hopelijk deze week nog ff een blokje erbij. zodat ik van 2, 1 goede kan maken

ik wil namelijk een ronde cilinder, deze heb ik nu

foto met mhr

hij is een beetje beun getuned, ik wil liever een ori cilinder ivm zuigerslijtage.

membraamhuis:

uitlaatkant:

inlaatkant ( veel poortjes ):


blok int frame



zon cilindertje erop, dies wat minder lomp en groot ( wel evenveel cc's )


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 31-3-2008 20:24 Print reply

Posts: 60390
kan je die 125cilinder niet op je am6 pasbeunen? :p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 31-3-2008 20:26 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kan je die 125cilinder niet op je am6 pasbeunen? :p


t zal mischien kunnen, maar het is wel veel werk

en dan zit je weer met het punt dat je 1 inlaat dicht moet gaan maken

en dit blok is helemaal op elkaar gebouwd dus zal het wel langer uithouden dan am6
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronge48 31-3-2008 20:33 Print reply

Posts: 3003
je moet die lompe cilinder eronder knalle..ypvs dik tov
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Joel_koningslust 31-3-2008 20:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
je moet die lompe cilinder eronder knalle..ypvs dik tov


toch maar niet, dat trekt veeeels te veel aandacht. das zon super groot vierkant blok

zon ronde cilinder is niet mega veel groter als een am6 cilindertje

kun je btw een keer wat draaiwerk voor me doen?

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 31-3-2008 om 20:35 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronge48 31-3-2008 20:40 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


toch maar niet, dat trekt veeeels te veel aandacht. das zon super groot vierkant blok

zon ronde cilinder is niet mega veel groter als een am6 cilindertje

kun je btw een keer wat draaiwerk voor me doen?

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 31-3-2008 om 20:35 uur.


het valt zeker niet op met een andere cilinder op een crossblok

maare draaiwerk kan ik wel..wel niet te grote stukken want die kunne we niet in spannen
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Joel_koningslust 31-3-2008 20:45 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
[...]


het valt zeker niet op met een andere cilinder op een crossblok

maare draaiwerk kan ik wel..wel niet te grote stukken want die kunne we niet in spannen


dat blok is nouwelijks groter als am6 hoor. alleen die cilinder is mega groot, de koppelingskap btw ook

en dat draaiwerk ik niet echt groot. 2 teflon bussen voor in de achterbrug en 2 stalen busjes voor blokophanging. en dan ooit nog wat voor de voorvork, maar ik weet nog niet wat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronge48 31-3-2008 20:50 Print reply

Posts: 3003
kom maar met tekeningen en materiaal dan fix ik dat wel eens als ik tijd heb
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Joel_koningslust 31-3-2008 20:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
kom maar met tekeningen en materiaal dan fix ik dat wel eens als ik tijd heb


oke, ik zal ze morgen even maken

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 1-4-2008 16:00 Print reply

Posts: 14514
ik sta nu echt te twijfelen welk blok ik erop wil,

of een viertakt blok, wel deze


200cc viertakt
top ongeveer 90
trekt lekker op veel koppel
leuk geluid

nadeel: minder bruut als 2takt

of tweetakt wel deze,


125cc tweetakt
top over de 110
trekt veel op, maar minder koppel als het viertakt blok denz
best wel een takkenherry

nadeel: veel werk om passend te maken ivm ketting aan de "verkeerde kant" en natuurlijk niet geschikt voor veel te gebruiken ivm onderhoud


wat vinden jullie? graag antwoord met argumenten


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 1-4-2008 om 16:00 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jelmer MX 1-4-2008 16:13 Print reply

Posts: 13514
2takt zou ik zeggen.. puur voor het geluid alleen al..

geluid lijkt meer op dat van een brommer, dus daarom minder aandacht?
 
Joel_koningslust 1-4-2008 16:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
2takt zou ik zeggen.. puur voor het geluid alleen al..

geluid lijkt meer op dat van een brommer, dus daarom minder aandacht?


t maakt wel veeel meer geluid natuurlijk


en dan moet ik het hele frame enz gaan verstevigen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Rick_koningslust 1-4-2008 21:54 Print reply

Posts: 1467
der mist toch wel een hoop uit dat blok?
dan zou ik toch voor de 4-takt gaan, maar dan gewoon een honda blok
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Royal Club 1-4-2008 21:55 Print reply

Posts: 60390
wat ben je voor fagget als je twijfelt tussen een ypvs 125 2takt blok een een bami 4takt blok waar een achteruit op zit
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 15133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved